International Baccalaureate  یک بنیاد بین المللی آموزشی است که مقر آن در ژنو، سوئیس است و در سال 1968 تأسیس شده است. این سازمان به همه دانش آموزان در سراسر جهان این امکان را می دهد تا از آموزش مناسب جهت جهانی سازی برخوردار شوند. چهار برنامه آموزشی در IB وجود دارد که همه آنها برای توسعه مهارت های ذهنی، عاطفی، شخصی و اجتماعی دانش آموزان می باشد. IB یک برنامه سخت و دو ساله است که منجر به پیشرفت شخصی و دانشگاهی می شود و پس از اتمام موفقیت آمیز این دوره ها، دانش آموز قادر به دریافت دیپلم جهانی نیز می باشد. در ادامه با تراپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد دوره بین المللی IB کسب کنید.

دوره بین المللی IB

هدف دوره بین المللی IB

هدف International Baccalaureate یا IB (دوره بین المللی IB) ارائه آموزش به همه دانش آموزان است، بنابراین هر دانش آموز دبیرستانی بین 16 تا 19 سال می تواند درخواست شرکت در برنامه این سازمان را پر کند. IB محدودیت های دیگری ندارد، اما در برخی از مدارس ممکن است نمره GPA لازم داشته باشند؛ بنابراین روند درخواست می تواند رقابتی باشد. دانش آموزان باید در مورد شرایط خاص برنامه IB خود با مشاوران، مشورت کنند.

دانش آموزان علاقه مند برای پیوستن به دوره بین المللی IB معمولاً باید درخواست خود را در یک مهلت مشخص تکمیل کنند. این کار را می توانند در وب سایت مدرسه IB یا از طریق مشاوران مدرسه انجام دهند. درخواست های ارائه شده ممکن است نیاز به  توصیه نامه معلمان، گزارش نمرات، مقاله، نوشتن نمونه یا اظهارنامه شخصی ، گزارش های واکسیناسیون و لیستی از فعالیتهای فوق برنامه دانش آموز داشته باشند. 

این سازمان 4 برنامه آموزشی را پیشنهاد داده است که عبارتند از: IB Diploma Programme و IB Career-related Programme برای دانش آموزان 16 تا 19 ساله، برنامه IB Middle Years برای دانش آموزان 11 تا 16 ساله و برنامه IB Primary Years Primary برای کودکان 3 تا 12 سال.

IB Diploma Programme

هدف از این برنامه "ارائه یک مدرک دانشگاهی قابل قبول بین المللی است که مناسب برای رشد روز افزون جمعیت جوانانی است که والدین آنها جزئی از دنیای دیپلماسی، سازمان های بین المللی و چند ملیتی بودند"، این دوره با ارائه درس ها و ارزیابی های استاندارد برای دانشجویان 16 تا 19 مناسب است.

IB Middle Years Programme

این برنامه برای اولین بار در سال 1994 ارائه شد، به طوریکه در طی 5 سال، 51 کشور دارای مدارس MYP بودند. برنامه اصلاح شده MYP در سپتامبر 2014 معرفی شد. MYP یک چارچوب چالش برانگیز است که دانشجویان را ترغیب می کند تا بین مطالعات خود و دنیای واقعی ارتباط واقعی برقرار کنند. چارچوب برنامه درسی MYP شامل هشت گروه موضوعی است که یک آموزش گسترده و متعادل را برای نوجوانان اولیه فراهم می کند. دانشجویانی که MYP را تکمیل می کنند ، برای اجرای برنامه (IB Diploma (DP یا برنامه مربوط به شغل (CP) آمادگی لازم را دارند.
 

IB Career-related Programme 

برنامه مربوط به شغل IB (سابقاً مربوط به شغل IB ) اولین بار در سال 2012 ارائه شد. CP یک چارچوب آموزش بین المللی است که ارزش های IB را در یک برنامه منحصر به فرد برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزانی که درگیر آموزش مرتبط با شغل هستند ، گنجانیده است. این برنامه منجر به تحصیلات بیشتر / بالاتر ، کارآموزی یا شغل می شود. CP به طور خاص برای دانش آموزانی که مایل به شرکت در یادگیری مرتبط با شغل هستند ضمن ایجاد مهارتهای قابل انتقال و مادام العمر در دانش کاربردی، تفکر انتقادی، ارتباط و تعامل بین فرهنگی ایجاد شده است.
 

IB Primary Years Primary

برنامه اولیه بین المللی  IB یک چهارچوب برنامه درسی است که برای دانش آموزان 3 تا 12 ساله طراحی شده است. چارچوب بین رشته ای PYP بر رشد کودک چه در مدرسه و چه پس از آن متمرکز است. این برنامه موضوعات محلی و جهانی را در برنامه درسی گنجانیده و از دانش آموزان خواسته تا شش موضوع مرتبط بین رشته ای را فرا گیرند و پیوندهای بین آنها را در نظر بگیرند. مضامین شامل "چه کسی هستیم"، "جایی که در آن مکان و زمان هستیم" و "چگونه جهان" کار می کند.

 

برنامه دیپلم بین المللی (IB)

این برنامه یک برنامه جامع و چالش برانگیز با امتحانات نهایی است که دانش آموزان را برای زندگی در آینده و تحصیل در دانشگاه آماده می کند. برای تحصیل در IB ابتدا می توانید از هر پنج گروه یک موضوع را انتخاب کنید به عنوان مثال دو زبان، علوم اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات. شما همچنین می توانید یک موضوع هنری را انتخاب کنید. از جمله این برنامه ها در DP عبارتند از:

 

برنامه اصلی 

  • تئوری دانش (TOK)

  • مقاله نویسی (EE)

  • خلاقیت، فعالیت و خدمات (CAS)

در کنار این سه درس اصلی 6 گروه موضوعی هم وجود دارد که عبارتند از:

  • زبان و ادبیات
  • مهارت های زبانی که در دو حوزه‌
  • افراد و جوامع که شامل مباحثی همچون مدیریت بازرگانی، اقتصاد، جغرافیا، فناوری اطلاعات در یک جامعه جهانی، تاریخ،انسان شناسی اجتماعی و فرهنگی، فلسفه روانشناسی 
  • علوم پایه همچون زیست‌شناسی، علوم کامپیوتر، فیزیک و شیمی، ورزش، ورزش و علوم بهداشتی و سیستم ها و جوامع محیطی
  • ریاضیات همچون تجزیه و تحلیل ریاضیات، برنامه های کاربردی و تفسیرهای ریاضی، 
  • هنر همچون موسیقی، تئاتر، فیلم و هنرهای تجسمی

دوره بین المللی IB

 

سازماندهی دوره بین المللی IB

این سازمان به سه مرکز منطقه ای تقسیم می شود: IB آفریقا، اروپا و خاورمیانه (IBAEM) که از لاهه اداره می شود. (IB Americas (IBA، از بتسدا اداره می شودو IB آسیا و اقیانوسیه (IBAP)، از سنگاپور اداره می شود. 
IB با دولت ها و سازمان های غیردولتی در سراسر جهان همکاری می کند و به عنوان یک سازمان غیردولتی (سازمان غیر دولتی) در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) همکاری می کند و با شورای اروپا و سازمان روابط مشترکی دارد. ایالات متحده بیشترین تعداد برنامه (2،010 از 5،586) را در مدارس خصوصی و دولتی ارائه می دهد.

 

تاریخ انتشار 07 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر