مهم نیست شما یک ملک در خارج از کشور دارید، در خارج از کشور کار می‌کنید، یا در خارج از کشور به طور منظم نقل و انتقالات پول بین المللی انجام می‌دهید، در هر صورت راهنمایی درباره اطلاعات مورد نیاز شما را برای درک چگونگی استفاده بهتر از نقل و انتقالات پول می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد؛ زیرا اگر این کارها را درست انجام ندهید، ممکن است مبلغ زیادی را در هزینه‌های پنهان و کارمزدهای بانکی بین المللی از دست بدهید. بنابراین، با تراپی همراه شوید تا راهنمای کارمزدهای بانکی برای انتقال بین المللی را برای شما عزیزان شرح دهیم.

کارمزدهای بانکی

مراقب هزینه ها و کارمزدهای بانکی پنهان باشید

نوسان ارز ممکن است چیزی به نظر برسد که تنها برای معدود معامله گران ارز مشکل ساز باشد، اما در اقتصاد جهانی امروز ارزش نوسان پوند در برابر دلار، یورو و سایر ارزها برای همه یک مساله است.

برای اکثر افراد صرف نظر از اینکه در کدام کشور مستقر هستند، بانک مرکزی خیابان و شهر آن‌ها اولین مرکز هنگام انجام نقل و انتقال پول بین المللی بوده و بهترین گزینه برای آن‌هاست. با این وجود، صرف نظر از اینکه در کجای دنیا زندگی می‌کنید و چه نوع حساب بانکی را تنظیم کرده‌اید، اکثر بانک‌ها نرخی برای کارمزدهای بانکی ارائه می‌دهند و انواع مختلفی از کارمزدهای پنهان را اعمال می‌کنند.

در پایان روز آن‌ها می‌دانند که تعداد بسیار کمی از مشتریان خود زحمت بررسی نرخ‌های تبدیل ارز و کارمزدها را دارند. در نتیجه آن‌ها از این بازار سود می‌گیرند.

هنگام انجام پرداخت‌ها و نقل و انتقال بین المللی، هزینه‌ها در دو بخش ساده قرار می‌گیرند: کارمزدها و نرخ تبدیل ارز.

کارمزدها

این‌ها هزینه‌های کلیدی مربوط به کارمزدهای نقل و انتقالات و هزینه‌های دریافت پول بانکی در خارج از کشور است.

نرخ تبدیل ارز

بسیاری از بانک‌ها ادعا می‌کنند که "کمیسیون آزاد" (بدون کارمزد) است، اما نرخ تبدیل ارز را دریافت می‌کنند. گرفتن نرخ دقیق و مقایسه آن دشوار است، زیرا برخی از ارائه دهندگان اطلاعات را به سادگی ارائه نمی‌دهند.

نرخ ارز چگونه محاسبه می‌ شود؟

نرخ ارز به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • مقدار پولی که منتقل می‌کنید.
  • بازه‌های زمانی (به عنوان مثال آیا به دنبال این هستید که نرخ تبدیل ارز را تا 12 ماه قفل کنید)
  • ارزهایی که خرید و فروش می‌کنید و بی ثباتی آن ارزها
  • سطح نرخ ارز در زمان خرید

کارمزدهای بانکی

راهنمای کارمزدهای بانکی برای انتقال بین المللی

هنگامی که کاربران انتقال بین المللی سیمی یا بانکی را انجام می‌دهند، معمولاً می‌توانند انتخاب کنند که چه کسی هزینه‌ها و کارمزدها را برای انتقال پرداخت کند.

بیشتر انتقال‌های بانکی بین المللی از طریق شبکه سوییفت (SWIFT) انجام می‌شود و این شبکه سه روش مختلف تنظیم هزینه و کارمزد را برای پرداخت کننده ارائه می‌دهد که به آن‌ها OUR ،SHA و BEN گفته می‌شود:

روش OUR

در روش OUR ("فرستنده تمام هزینه‌ها را می‌پردازد" یا "فرستنده تمام هزینه‌های معامله را متقبل می‌شود"): تمام هزینه‌ها و کارمزدهای بانکی به فرستنده تعلق می‌گیرد و گیرنده مبلغ کامل ارسال شده را از آن دریافت می‌کند. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های پرداخت شده توسط بانک ارسال کننده و هرگونه هزینه‌ای است که توسط بانک‌های واسطه اعمال می‌شود.

معمولاً، بانک ارسال کننده مبلغ ثابتی را برای هزینه‌های شخص ثالث تعیین می‌کند و فرستندگان قبل از انتقال پول، هزینه را می‌دانند (به طور معمول، بانک دریافت کننده هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کند). با این حال، تجربه نشان می‌دهد که در عمل هنوز هم می‌تواند گاه به گاه اتفاق بیفتد که برخی از بانک‌های واسطه هزینه‌ای را پرداخت کرده و آن را از مبلغ منتقل شده کسر می‌کنند. متأسفانه روند کلی غیر شفاف است و تشخیص اینکه چه کسی این هزینه‌ها را پرداخت کرده و چه زمانی این اتفاق می‌افتد سخت است. اما بر اساس روش OUR، توصیه می‌شود تا حد امکان برای کاهش ریسک تراکنش، اطلاعات دقیقی را برای انتقال ارائه دهید (به عنوان مثال جزئیات واسطه بانکی خود را ارائه کنید).

روش SHA

در روش SHA (هزینه‌های مشترک) به این معنی است که هزینه‌ها بین فرستنده و ذینفع یا همان گیرنده تقسیم می‌شود. بانک فرستنده مبلغی را برای سفارش‌های پرداخت هزینه ارسال می‌كند، در حالی كه ذینفع هزينه‌های هر بانک واسطه (و بانک خود را در صورت وجود) را می‌پردازد. هزینه‌ها و کارمزدهای واسطه بانکی از مبلغ منتقل شده کسر می‌شود.

روش BEN

در روش BEN ذینفع هزینه پرداخت می‌کند؛ به این معنی که فرستنده هیچ‌گونه هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کند. بانک واسطه و بانک فرستنده هزینه‌های خود را مستقیماً از مبلغ انتقال یافته کسر می‌کنند. این بدان معناست که گیرنده مبلغی را دریافت می‌کند که هزینه‌هایی که توسط همه طرف‌های درگیر اعمال شده از آن کسر شده است. بنابراین فرستنده باید مبلغ این هزینه‌ها را به مبلغ انتقال اصلی اضافه کند تا گیرنده پول کامل را دریافت کند. به عنوان یک قاعده کوچک، هزینه‌های نقل و انتقالات بین المللی در حدود 25 تا 35 یورو یا دلار است. در این حالت، می‌توان گفت که برای هزینه‌های زیر 500 یورو، دریافت پرداخت از طریق PayPal یا کارت اعتباری معمولاً ارزانتر از انتقال بانکی است.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر به دنبال کدهای OUR ، SHA و BEN خود هستید، در جزئیات انتقال معمولاً می‌بینید که کدام روش توسط پرداخت کننده مورد استفاده قرار گرفته است.

استثنا: پرداخت‌های انجام شده در منطقه پرداخت یورو (SEPA: Single Euro Payments Area) بطور خودکار از مقررات مربوط به هزینه‌های مشترک (SHA) استفاده می‌کنند و فرستنده و گیرنده از زمان معامله سریع بهره‌مند می‌شوند و هیچ‌گونه هزینه‌ای به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد (SEPA Credit Transfer). شما فقط باید شماره حساب بین المللی بانکی (IBAN) و کد شناسه تجارت (BIC) را تهیه کنید.

تاریخ انتشار 14 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر