پی پال، وب مانی، پرفکت مانی و ... سیستم‌های پرداخت الکترونیکی بین المللی هستند که قطعا اگر تا به حال از فروشگاه‌های آنلاین خرید کرده باشید ، با این درگاه‌های پرداخت آشنا هستید . آیا تا کنون هنگام پرداخت با مشکل مواجه شده‌اید؟ آیا مشکلاتی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید را می‌شناسید؟ در این مقاله تا پایان با تراپی همراه شوید تا شما را با یکسری مشکلات در انتقال پول بین المللی آشنا کنیم.

مشکلات در انتقال پول بین المللی که احتمال دارد با آن ها روبرو شوید

اینکه در هنگام ارسال پول از طریق سیستم‌های پرداخت الکترونیک با مشکل مواجه شوید، امری اجتناب ناپذیر است. اگر چه ممکن است به ندرت این اتفاق بیفتد، اما خوب است آن‌ها را بشناسید.

مشکلات در انتقال پول بین المللی

اشتباه گرفتن جزئیات حساب

یکی از مشکلات در انتقال پول بین المللی می‌تواند مربوط به اطلاعات حساب‌های گیرنده و فرستنده باشد. بسیاری از سیستم‌های نقل و انتقال بین المللی پول، به شماره حساب بانکی و شماره‌های مسیریابی، هم برای فرستنده و هم برای گیرنده احتیاج دارند. اما این جزئیات همیشه ساده نیستند. شماره حساب و شماره‌های مسیریابی ، که هر دو با هم برای انتقال پول لازم هستند، ، دارای فرمت‌هایی هستند که بسته به کشورهای مختلف متفاوتند. به عنوان مثال ، بانک‌های آمریکایی از شماره‌های مسیریابی نه رقمی و شمار حساب با طول‌های مختلف استفاده می‌کنند.

عدم توجه به زمان تخمین زده شده برای ارسال پول

از دیگر مشکلات در انتقال پول بین المللی که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند، مربوط به زمان ارسال پول است. همه‌ی سیستم‌های نقل و انتقال پول، دارای سرعت یکسان نیستند، به خصوص در خارج از کشور. ارائه دهندگان سیستم‌های غیر بانکی گاهی اوقات بیش از یک روش پرداخت و گزینه تحویل را ارائه می‌دهند که می‌تواند بر سرعت انتقال تأثیر گذار باشد. به عنوان مثال پرداخت با دبیت کارت تسویه حساب را تسریع می‌کند ، اما می‌تواند گران‌تر از برداشت مستقیم از حساب بانکی باشد.

بانک‌ها گزینه‌های پرداخت و تحویل محدود دارند. آن‌ها حساب بانکی شما را مستقیماً شارژ می‌کنند و فقط به یک حساب دیگر در خارج از کشور ارسال می‌کنند ، در حالی که ارائه دهندگان دیگر دارای شبکه‌های گسترده‌ای برای این منظور بهره‌مند می‌شوند. پس اگر گاهی نیاز به ارسال سریع پول داشتید، استفاده از سرویس غیر بانکی اغلب سریع‌تر است.

تبدیل دلار به ارز خارجی در ابتدای کار

یکی دیگر از مشکلات در انتقال پول بین المللی مربوط می‌شود به نرخ تبدیل ارز. هنگامی که شما یک انتقال بین المللی را انجام می‌دهید ، با دلار شروع می‌کنید و انتظار دارید که ارز مورد نظر شما به حساب بانکی گیرنده وارد شود. اما این طور نیست. اگر در انتهای تراکنش، در سمت فرستنده خودتان این تبدیل ارز را انجام ندهید، یا تراکنش در سوی دیگر متوقف می‌شود و یا بانک مقصد خودش این تبدیل ارز را انجام می‌دهد و هزینه‌ای بیشتر بابت این تبدیل ارز برای شما محاسبه می‌کند. پس مراقب باشید که در ابتدا دلار را به ارز مورد نظر در مقصد تبدیل کنید.

مشکلات در انتقال پول بین المللی

ترکیب  هزینه ها

هزینه‌های موجود از دیگر مواردی است که ممکن است جز مشکلات در انتقال پول بین المللی محسوب شود. هنگام نقل و انتقال بین المللی پول دو هزینه اصلی وجود دارد. اولین هزینه مربوط به ارائه دهندگان خدمات برای ارسال پول است و دومین هزینه برای تبدیل ارز در پایان تراکنش است. این هزینه بستگی به نرخ ارز در دو کشور دارد. بانک‌ها و سایر ارائه دهندگان خدمات انتقال ارز معمولاً نرخ ارز مشتری را تعیین می‌کنند تا سود حاصل از نقل و انتقالات را بدست آورند. بنابراین برای اینکه با مشکل مواجه نشوید، خوب است از این هزینه‌ها اطلاعات کامل داشته باشید.

مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم از جمله مواردی بود که می‌تواند جز مشکلات در انتقال پول بین المللی به حساب آید که اگر از آن‌ها  آگاهی کامل داشته باشید، این‌ها برای شما تبدیل به مشکل بزرگی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید : اشتباهات رایج در پرداخت با سیستم های پرداخت بین المللی

اگر شما دوست عزیز نیز با این قبیل مشکلات در انتقال پول بین المللی برخورد کرده‌اید و تجربیات مفیدی به دست آورده‌اید، لطفا از طریق کامنت با دیگر دوستان در میان بگذارید تا آن‌ها نیز از این مطالب مفید بهره‌مند شوند.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 17 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر