ارسال مقدار زیادی پول به دیگر کشورها ممکن است اندکی نگران کننده باشد، زیرا امنیت و هزینه دو مسئله مهمی است که ذهن کاربران را به خود مشغول می‌کند. به این دلیل است که کاربران همواره به دنبال انتخاب بهترین سیستم های پرداخت آنلاین هستند که بتوانند از میان آن‌ها بهترین را برگزینند که هم با سرعت و امنیت بیشتر و هم با هزینه کمتر مبلغ زیادی پول را بتوانند به صورت بین المللی انتقال دهند. در این مقاله با تراپی همراه باشید تا شما را با برخی از بهترین روش های انتقال پول بین المللی آشنا نمائیم.

بیشتر بخوانید : بهترین کارت های اعتباری بین المللی بدون هزینه تراکنش های خارجی

بهترین روش های انتقال پول بین المللی را بشناسید

توجه داشته باشید که علاوه بر امنیت سیستم پرداخت و هزینه‌ای که برای انتقال پول برای شما توسط آن سیستم در نظر گرفته شده است، شما باید مدت زمان انتقال پول را نیز در نظر داشته باشید. در حقیقت نباید مدت زمان زیادی طول بکشد تا پول به دست گیرنده برسد. بر این اساس و بنابر موارد ذکر شده، ما بهترین روش های انتقال پول بین المللی را برای شما معرفی خواهیم کرد.

روش های انتقال پول بین المللی

انتقال از بانک به بانک

زمانی که نیاز دارید مبلغ زیادی پول را انتقال دهید، انتخاب روش انتقال پول از بانک به بانک میتواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد چرا که دیگر هیچ نگرانی وجود ندارد و هیچ واسطه یا شخص سومی بین شما و گیرنده، به جز بانک وجود ندارد. با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید از بانک به بانک انتقال پول را انجام دهید.

  • انتقال پول از بانک به بانک در شعبه : این روش انتقال پول یک روش سنتی است که در گذشته بیشتر افراد از این طریق به نقل و انتقال پول می‌پرداختند و با مراجعه‌ی حضوری به یکی از شعب بانکی برای ارسال مبلغ پول مورد نظر خود اقدام می‌کردند. این روش یکی از امن‌ترین روش های انتقال پول بین المللی می‌باشد چرا که شما پول را به دست مسئول بانک می‌دهید تا برای شما ارسال کند.
  • نتقل و انتقال پول به صورت تلفنی : در این روش تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که با بانک تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که پول را برای شما ارسال کنند. برخی از بانک‌ها از سیستم ضبط اتوماتیک صوت و یا منشی تلفنی استفاده می‌کنند تا شما را برای انتقال پول راهنمایی کنند.
  • انتقال پول از طریق بانک به صورت آنلاین : امروزه بانک‌ها مجهز به سیستم‌های پرداخت آنلاین نیز هستند و شما می‌توانید از طریق اتصال به اینترنت و از طریق وب سایت بانک یا اپلیکیشن‌های موجود، مبلغ مورد نظر خود را به هر جای دنیا ارسال کنید. معمولا با استفاده از این روش برخی از بانک‌ها پول را ظرف مدت 24 ساعت و برخی دیگر ظرف مدت 3 الی 5 روز کاری ارسال می‌کنند. این روش یکی از بهترین روش های انتقال پول بین المللی است که بسیار امن است و دارای هزینه ی بسیار اندکی می‌باشد.

انتقال پول نظیر به نظیر (Peer to Peer)

اگر در حالتی که گیرنده، حساب بانکی نداشته باشد بخواید برای او پول ارسال کنید می‌توانید از گزینه‌های ارسال نظیر به نظیر (P2P) استفاده کنید. در این روش انتقال پول بین المللی ، هزینه‌های پرداخت بسیار ناچیز هستند. آیا مایلید تا با نحوه‌ی عملکرد این سیستم‌های پرداخت نظیر به نظیر آشنا شوید؟ همچنان با ما همراه باشید.

روش های انتقال پول بین المللی

سیستم پرداخت نظیر به نظیر چگونه کار می‌کند؟

در این سیستم‌ها برای انجام تراکنش‌ها هیچ واسطه‌ای وجود ندارد بنابراین هیچ هزینه‌ی اضافه برای شما در نظر گرفته نمی‌شود.

از آنجا که هیچ گونه ارتباطی با ارائه دهندگان ارز و یا بانک‌ها برقرار نمی‌شود، هیچ نرخ ارز حاشیه‌ای برای شما در نظر گرفته نمی‌شود

برای انتقال پول به صورت نظیر به نظیر کافیست از یک پلتفرم P2P استفاده کنید و مستقیماً پول خود را به صورت بین المللی انتقال دهد. در هنگام استفاده از پلتفرم باید نکاتی را در نظر بگیرید که عبارتند از :

  • ارزهای موجود
  • نرخ مبادله
  • هزینه‌ی انجام تراکنش‌ها
  • خدمات مشتری
  • حداکثر مبلغ قابل ارسال
  • روش پرداخت

این‌ها مواردی است که زمان استفاده از پلتفرم انتقال پول نظیر به نظیر باید آن‌ها را انتخاب کرده و در نظر داشته باشید.

در این مقاله شما را با دو روش از بهترین روش های انتقال پول بین المللی آشنا کردیم. به منظور آشنایی با دیگر روش های انتقال پول بین المللی ما را در قسمت دوم همین مقاله دنبال کنید.

تاریخ انتشار 26 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر