برنامه بنیاد پزشکی ابن سینا (AMFP) یک برنامه کاملاً ساختار یافته و جامع، برای آن دسته از دانشجویان بین المللی است که تحصیلات دبیرستانی خود را در خارج از انگلستان به اتمام رسانده و تلاش می‌کنند تا تحصیلات خود را در زمینه مرتبط با رشته های پزشکی در دانشگاه‌های انگلیس یا دیگر کشورهای اروپایی ادامه دهند. AMFP دانشجویان را برای ورود موفق به دانشگاه های اروپا آماده می کند. این دوره یک دوره 2 ساله است و دانش جویان می توانند پس از گذراندن درس های این دوره و موفقیت در آزمون های آن به دانشگاه‌های پزشکی انگلیس و اروپا راه یابند. درصورتیکه تمایل به شرکت کردن در دوره AMFP را دارید، در ادامه با تراپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای رنکینگ دانشگاهها برای دانشجویان بین المللی 

                 تحصیل رایگان در آلمان

                 تحصیل رایگان در اتریش چگونه است؟

 

 

دوره AMFP

 

اهداف آموزشی دوره بنیاد پزشکی ابن سینا

کالج بین المللی ابن سینا در سال 1995 توسط دکتر شاهرخ میرزا حسینی تأسیس شد و از سال 2000 به عنوان کالج مقدماتی آموزش عالی فعالیت می کند. این کالج برنامه های بنیادی خود را در زمینه‌های پزشکی، کسب و کار، مطالعات فنی، انگلیسی و همچنین برنامه های مقدماتی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد.

در دوره پزشکی این کالج به صورت خاص به دانشجویان غیر انگلیسی زبان، موضوعات علوم پزشکی که به طور خاص در دو سال اول مطالعات پزشکی اهمیت ویژه ای دارند، مي‌پردازد (به زبان انگلیسی). در این دوره دانشجویان همواره مورد ارزیابی مداوم قرار می‌گیرند، امتحانات میانسال و نهایی، مقاله و مقالات پژوهشی بخشی از برنامه و الزام برای موفقیت AMFP است. AMFP یک برنامه دو ساله است، اما برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند و از دانش قوی تری برخور می‌باشند یا از یک مدرسه بین المللی همچون IB یا A-Level فارغ التحصیل شده‌اند، این دوره ممکن است یک ساله باشد.

هدف اصلی دوره AMFP، افزایش سطح توانایی‌ها و مهارت‌های مرتبط با مطالعه و تمرین علوم زیستی با گرایش پزشکی و تشویق به کارآمدی و بالا بردن سطح انگیزه است. از جمله نگرش‌های مرتبط با این دوره عبارتند از:

  • دقت
  • عینیت
  • تمامیت
  • تحقیق
  • ابتکار عمل
  • بینش، بصیرت، درون بینی

 

شرایط پذیرش

برای شرکت در دوره AMFP، دانشجویان بین المللی می توانند در طول سال به AMFP مراجعه کنند. متقاضیان فرم درخواست تکمیل شده خود را به بخش پذیرش AIC ارسال کنند. به همه برنامه ها توجه و بررسی کامل داده می شود. متقاضیان واجد شرایط در مورد تصمیم AIC در مورد درخواست خود در موعد مقرر مطلع خواهند شد.

کلیه متقاضیان، در زمان درخواست، باید دارای شرایط ارائه شده در ادامه مطلب را داشته باشند:

  • حداقل 17 سال
  • اتمام برنامه دبیرستان ملی یا بین المللی (حداقل 12 سال) یا تحصیل در آخرین سال تحصیلات دبیرستان (دارندگان مدرک کالج یا دانشگاهی هم نیز می توانند برای تحصیل دوره AMFP درخواست دهند)
  • ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 5.5 یا کسب حداقل 55٪ از امتیاز APT (انگلیسی)
  • شرکت در آزمون APT (شامل مؤلفه های کتبی و مصاحبه و داشتن حداقل نمره 55٪)
  • تهیه کلیه اسناد مورد نیاز در زمان درخواست
  • پرداخت کلیه هزینه های مربوطه در زمان درخواست / پذیرش طبق ضوابط و مقررات

 

شرایط لازم برای فارغ التحصیلی


به دانشجویانی که الزامات AMFP را با موفقیت تکمیل کنند، "گواهی تکمیل" AMFP رسمی به همراه نسخه کپی رونوشت سازگار با Europass اهدا می شود. به دانش آموزانی که گواهی تکمیل AMFP داده می شود، افرادی هستند که:

  • به طور مرتب در کلاس ها شرکت کرده اند
  • موفقیت در تمام امتحانات مورد نیاز (از جمله نیمه نهایی و امتحان نهایی) با حداقل نمره 70٪ در هر رشته
  • ارائه مقاله و سایر تکالیف تحقیقاتی

به كسانی كه تمام الزامات و پیش شرط های AMFP را برآورده كرده اند، "گواهینامه تكمیل" توسط مقامات کالج و وزارتخانه های مربوطه در مجارستان (امضا و مهر و موم شده)، اهدا می شود. کسانی که نمی‌توانند تمام شرایط AMFP را برآورده کنند، می توانند یک گواهینامه حضور درخواست کنند که نشانگر اعتبارات اخذ شده در AIC است.

 

دوره AMFP

 

شهریه دوره AMFP به صورت کامل

شهریه یک سال تحصیلی در دوره  AMFP به صورت کامل 7900 یورو است. پس از درخواست موفقیت آمیز تحصیل در این دوره، یک نامه پذیرش دریافت خواهید کرد که در آن شهریه و نحوه پرداخت را مشخص کرده است. کلیه هزینه ها باید به حساب AIC ارسال شود. دانشجویان واجد شرایط همچنین می توانند برای برنامه بورس تحصیلی نیز اقدام نمایند. در صورت موفقیت برنامه درخواستی از میزان بورسیه تحصیلی مطلع خواهید شد. در ادامه به هزینه های جانبی شرکت در دوره AMFP پرداخته شده است:

کتاب ها و مطالب آموزشی

دانشجویان AMFP باید کتاب های لازم برای تحصیل خود را در کالج دانشگاه خریداری کنند. بیشتر این کتابها بلافاصله پس از ورود به هنگام ثبت نام در مرکز دانشجویی AMFP به شما ارائه می‌شود.

 

بیمه (در صورت نیاز)

کلیه دانشجویان AIC موظفند بیمه معتبری برای مدت اقامت خود در مجارستان در نظر بگیرند. شما می‌توانید بیمه معتبری را از کشور مبدا خود داشته باشید یا طرحی را در مجارستان خریداری کنید.

 

ویزا و اجازه اقامت

اگر برای تحصیل در مجارستان به ویزا احتیاج دارید (لطفاً به وب سایت وزارت امور خارجه مجارستان مراجعه کنید)، پس باید برای دریافت ویزای معتبر از طریق سفارت یا کنسولگری مجارستان اقدام کنید. شما باید تمام مدارک لازم را برای ویزا و اجازه اقامت خود تهیه کنید.

 

 صبحانه و ناهار (در صورت سفارش)

رستوران کالج صبحانه و ناهار باکیفیت را در یک محیط دوستانه ارائه می دهد. دانشجویان می توانند بسته های هفتگی یا ماهانه خوراک خود را خریداری کنند و به صورت آنلاین یا در بخش دارایی در مرکز دانشجویی پرداخت نمایند.

 

اسکان 

کارکنان مرکز دانشجویی به کلیه دانشجویان جدید کمک می‌کنند آپارتمانی را پیدا کنند که اجاره آنها با شرایط دانشجو و میزان بودجه او همخوانی داشته باشد. لازم به ذکر است که تمامی هزینه‌های مربوط به اجاره و سایر پارامترهای اسکان توسط دانش آموزان پرداخت می‌شود.

 

همانطور که در بالا اشاره شد، پس از پایان دوره AMFP و شرکت در آزمون های آن به صورت موفقیت آمیز شما قادر خواهید بود در آزمون ورودی دوره‌های پزشکی اروپا و انگلستان شرکت کنید. در صورت موفقیت در این آزمون شما قادر خواهید بود به راحتی در دانشگاه به تحصیل رشته ی پزشکی مورد علاقه خود بپردازید. 

تاریخ انتشار 25 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر