در پی بارش‌های شدید باران در سال جاری و وقوع سیل در برخی از مناطق کشور، خسارات مالی و جانی فراوانی به مردم ایران وارد شد و خیرین بسیاری در سراسر دنیا برای کمک به دولت ایران جهت نجات و تامین مایحتاج سیل زدگان اعلام آمادگی کردند. اما به دلیل تحریم‌های وارد شده از سوی ایالات متحده آمریکا بر کشور ایران، امکان مبادلات بین المللی از طریق سازمان صلیب سرخ جهانی برای کشورهای دیگر با کشور ایران وجود ندارد. بنابراین  یکی از متخصصین ایرانی به نام حامد صالحی، پلتفرمی به نام IranRescueBit  ارائه کرده است که با استفاده از آن بتوان از کشورها دیگر کمک‌های نقدی را به استفاده از ارز دیجیتال   بیت کوین دریافت کنیم. برای اطلاع از جزئیات این خبر با تراپی تا پایان این مقاله همراه شوید.  

ارائه‌ی پلتفرم IranRescueBit  توسط توسعه دهندگان ارز دیجیتال در ایران

توسعه دهندگان ارزدیجیتال در ایران یک پلتفرم بلاک چین ایجاد کرده‌اند که IranRescueBit  نام دارد و برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا به اهدای ارز دیجیتال به خیریه برای مناطقی از کشور که نیازمند کمک به منظور جبران خسارات ناشی از سیل داشته‌اند، بپردازند.

IranRescueBit

در 14 آگوست، الجزیه خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه این پلتفرم پرداخت‌های مبالغ مورد نظر به خیریه را به ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم و لیت کوین پشتیبانی می‌کند. دولت ایران در این پروژه دخیل نیست.

بر اساس گزارشات، پلتفرم IranRescueBit برای خیرین این امکان را فراهم می‌کند تا تحریم‌های آمریکا را که مانع از کمک به انجمن‌های خیریه و حلال احمر بین المللی از سوی خیرین شده است را دور بزنند؛ که این نوع کمک خیرین ربطی به مقامات دولتی ندارد.

بر اساس گزارشات، مزیت استفاده از ارزهای دیجیتال در این زمینه، این است که به هیچ قدرت متمرکزی برای تائید تراکنش‌ها نیاز نیست.

حامد صالحی، مدیر اجرایی پلتفرم IranRescuebit به الجزیره گفت، کمپین پلتفرم IranRescuebit  امید دارد که استفاده از ارزهای دیجیتال به منظور اهدا به خیریه را قبل از استفاده از صرافی‌های محلی، برای تبدیل به ریال در ایران ، تسهیل نماید.

حامد صالحی گفت : زمانی که این تبدیل ارز کامل شد، درآمد حاصل از آن به حساب بانکی محلی جمعیت هلال احمر ایران ارسال می‌شود.

حامد صالحی کامنتی قرار داده است مبنی بر اینکه :

ما امیدواریم پلتفرم IranRescueBit به یک پلتفرمی تبدیل شود که بتواند هم توسط افراد جامعه مورد استفاده قرار گیرید و همچنین بتواند در آینده به نیازهای افراد در این زمینه پاسخ دهد.

بارش‌های شدید در فصل بهار با سیل‌های بسیار عظیم و مخربی همراه بود که در هر استان حدود 70 کشته به جای گذاشت و با بیشترین میزان خرابی و خشارت همراه بود. بر اساس گزارشات CNN از جمله این استان‌ها، استان فارس، لرستان، گلستان و همدان بود.

IranRescueBit

پلتفرم بلاک چین برای انجام امورد خیریه

همانطور که قبلاً توسط Cointelegraph گزارش شده بود ، مدیر شرکت  SK C&C در کره جنوبی اخیراً از یک طرح برای سکوی اهداء مبتنی بر blockchain پرده برداری کرده است. طبق این گزارش ، این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد تا کمک های مالی انجام دهند و در عوض نشانه‌های تشویقی دریافت می‌کنند که ظاهراً می‌توان از آن‌ها برای خرید کالاهای تجاری استفاده کرد.

با این حال ، مقررات و چالش‌های فن آوری مانع از راه اندازی رسمی این پلتفرم شده است. رئیس SK C&C لی سان مین توضیح داد:

"از آنجا که SK یک شرکت است ، ما نمی‌توانیم در stablecoin های برنده، سودی کسب کنیم. مسائل نظارتی نیز حل نمی‌شوند، ساخت یک اکوسیستم پلت فرم سخت است و نه تنها یک شرکت واحد قادر به انجام آن نیست، بلکه در حال حاضر به دنبال شرکتی برای ایجاد یک بستر اکوسیستم هستیم.

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های بلاک چینی که اخیرا ارائه شده است، به نام IranRescueBit  آشنا نمائیم. امید است آنچه گفته شد مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته و از مطالعه‌ی مقاله ی فوق لذت کافی برده باشید.

چنانچه پس از مطالعه‌ی مقالات ما با سوال یا مشکلی برخورد کرده‌اید، لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده یپاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.

از توجه و همراهیتان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 29 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر