وقتی به ایتالیا فکر می‌کنید چه چیزی به ذهن شما خطور می‌کند؟ برج پیتزا، پیتزا، پاستا، فراری؟ بیت کوین؟ از آنجا که به نظر می رسد ایتالیایی‌ها علاقه زیادی به استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت‌های آنلاین دارند. براساس گزارشی که اخیراً توسط شرکت تجزیه و تحلیل بازاریابی SEMRush انجام شده است، بیت کوین (Bitcoin) سومین روش محبوب برای پرداخت‌های آنلاین در ایتالیا است. این ارز دیجیتال محبوبیتش بعد از پرداخت PayPal و ارائه دهنده کارت‌های نقدی پیش پرداخت ایتالیایی با نام PostePay روی کار می‌آید. به هرحال پدیده بیت کوین به جای کارت های اعتباری در ایتالیا است. پیشنهاد می‌کنیم با تراپی همراه باشید تا بیشتر درباره این موضوع خدمت شما عزیزان شرح دهیم.

بیت کوین به جای کارت های اعتباری

ترجیح ایتالیایی ها هنگام پرداخت آنلاین در استفاده از بیت کوین به جای کارت های اعتباری

طبق اطلاعات جدید شرکت تجزیه و تحلیل بازاریابی SEMRush، بیت کوین (BTC) سومین روش پرداخت آنلاین در ایتالیا است.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که این مطالعه شامل پرداخت‌های انجام شده با استفاده از ویزا و مسترکارت از طریق PayPal است، و به عنوان پرداخت‌های PayPal می‌باشد. اگر این موارد تحت عنوان پی پال (PayPal) درنظر گرفته نشود، این احتمال وجود دارد که بیت کوین (Bitcoin) نتواند حتی به جمع پنج نفر برتر این رتبه بندی نرسد و مبحث بیت کوین به جای کارت های اعتباری منتفی شود.

شاید توضیح منطقی‌تر این باشد که ایتالیایی‌ها واقعاً پی پال (PayPal) را دوست دارند. ارائه دهنده پرداخت آنلاین شناخته شده پی پال (PayPal)، به طور متوسط​​، بیش از 1383،000 بار در هر ماه استفاده می‌شود.

فهمیدن اینکه ایتالیایی‌ها دقیقا چه چیزهایی با بیت کوین می‌خرند، هنوز ناشناخته مانده است. بسیاری از وب سایت‌ها و بسترها و پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی وجود دارند که بیت کوین را به عنوان پرداخت می‌پذیرند؛ از این رو، این گمان وجود داشت که احتمالا ایتالیایی‌ها بخاطر اینکه از فروشگاه‌های آنلاینی بیشتر خرید خود را انجام می‌دهند که در اکثر آن‌ها ارز دیجتال بیت کوین که محبوب آن‌هاست، مورد پذیرش است. اما روندهای اخیر نشان می‌دهد که از این خدمات نیز به ندرت استفاده می‌شود و بسترهای بسیاری برای پذیرش بیت کوین جهت پرداخت‌های الکترونیکی وجود ندارند. در بسیاری از موارد، وب سایت‌ها و فروشگاه‌ها حتی حمایت از پرداخت را درباره ارز دیجیتال حذف می‌کنند و بیت کوین را که یک ارز دیجیتال محبوب و معروف است مورد پشتیبانی قرار نمی‌دهند. بنابراین، همانطور که ذکر کردیم، دلیل استفاده زیاد ایتالیایی‌ها از این ارز دیجیتال و در واقع کاربرد بیت کوین به جای کارت های اعتباری در ایتالیا برای پرداخت‌های اینترنتی هنوز ناشناخته است.

بیت کوین در ایتالیا در جایگاه سوم قرار دارد

در تاریخ 31 اکتبر 2019، خبرنامه ایتالیایی La Stampa گزارش داد که شرکت تجزیه و تحلیل بازاریابی مستقر در بوستون، اظهار داشته که در لیست پرکاربردترین روش های سیستم های پرداخت آنلاین در ایتالیا، بیت کوین با اقتدار در جایگاه سوم قرار می گیرد، درست پشت سر PayPal و سرویس کارت اعتباری PostePay. این اطلاعات همچنین نشان داد که ایتالیایی ها از بیت کوین برای خرید آنلاین بطور گسترده تر از کارتهای اعتباری سنتی، مانند ویزا کارت (Visa Card)، مستر کارت (MasterCard) یا امریکن اکسپرس (American Express) استفاده می کنند.

طبق گفته La Stampa، بیت کوین بیش از 215.800 بار در ماه برای خریدهای آنلاین در ایتالیا استفاده می‌شود، در حالی که American Express فقط 189،000 بار در ماه استفاده می‌شود. ویزا و مسترکارت و سایر کارت‌های اعتباری تنها با 33950 در معاملات آنلاین در هر ماه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور متوسط​​، 1،175،000 تراکنش از طریق PostePay در هر ماه استفاده می‌شود. این ارقام براساس بررسی انجام شده و آمار جمع آوری شده بین ماه‌های اکتبر 2018 و سپتامبر 2019 است.

بیت کوین به جای کارت های اعتباری

پی پال و PostePay در ایتالیا پیشتاز هستند

خدمات پرداخت آنلاین پی پال مستقر در کالیفرنیا با پرداخت حدود 1.3 میلیون تراکنش پرداخت در هر ماه، انتخابی بی چون و چرا برای پرداخت‌های آنلاین در ایتالیا است. درگاه پرداخت ایتالیایی PostePay با نزدیک به 1.2 میلیون تراکنش ماهانه نزدیک به درگاه پرداخت پی پال در جایگاه بالایی از محبوبیت قرار دارد. پس از این دو روش محبوب، بیت کوین به جای کارت های اعتباری قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است که این داده‌ها تعداد حساب‌های Paypal و PostePay را که به کارت‌های اعتباری لینک شده و متصل بودند، در نظر نگرفته است.

ایتالیایی ها بیشتر و بیشتر بصورت آنلاین فعالیت می کنند

La Stampa نوشت که در سال 2018 کل هزینه‌های مشاغل به مشتری (business-to-customer) برای تجارت الکترونیکی بالغ بر 40 میلیارد یورو بوده است که 62٪ از ایتالیایی‌ها حداقل در یک سال یک خرید آنلاین انجام داده‌اند.

همراهان عزیز، نظر شما درباره استفاده از بیت کوین به جای کارت های اعتباری چیست؟ آیا شما نیز مانند شهروندان ایتالیایی این روش را ترجیح می‌دهید؟

تاریخ انتشار 18 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
انواع مستر کارت
مستر کارت چیست
نحوه خرید با مستر کارت
ویزا کارت چیست
ساخت ویزا کارت
ساخت مستر کارت
تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟
پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT
ویزا کارت هک شده چیست؟
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر