آیا تا کنون بدون ویزا سفر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید به کدام کشورهای می‌توان بودن ویزا سفر کرد؟ در مورد سفر به ایالات متحده چطور؟ آیا می‌دانید برای سفر به این کشور با اهداف مختلف، به ویزای مخصوص به آن هدف نیازمندید؟ در مقالات قبلی چند نوع از انواع ویزای آمریکا از جمله ویزای TN ، F-1 ، B-1  و ... را به شما معرفی کردیم. در این مقاله نیز ویزای دیگری تحت عنوان ویزای نامزد K-1 آمریکا را به شما معرفی خواهیم کرد. لطفا با تراپی همراه شوید.

آشنایی با ویزای نامزد K-1 آمریکا

ویزای نامزد K-1 آمریکا جز دسته ویزا های غیر مهاجرتی است که ویزای مبتنی بر ازدواج است و برای زوج‌های شهروند ایالات متحده که در خارج از آمریکا متولد شده‌اند می‌باشد. ای نوع ویزا برای نامزدهای خارجی این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند به ایالات متحده آمریکا سفر کنند.

با ویزای نامزد K-1 آمریکا زوج‌هایی که نامزد هستند تا 90 روز فرصت دارند که ازدواج کنند. بعد از آن این نامزدهای خارجی می‌توانند برای یک تنظیم وضعیت با USCIS اقدام کنند تا بتوانند به یک اقامت کننده دائم قانونی یا به اصطلاح LPR تبدیل شوند و کارت سبز دریافت کنند.

ویزای نامزد K-1 آمریکا

جالب است بدانید که ویزای نامزد K-1 آمریکا این شانس را به تمامی وابستگان نامزدهای خارجی می‌دهد تا با ویزای K-2 به ایالات متحده آمریکا سفر کنند.

از آنجا که ویزای نامزد K-1 آمریکا به طور خاص جز ویزاهایی قرار دارد که برای اقامت دائم و مشروط صاردر می‌شود، متقاضیان باید کلیه‌ی الزامات ویزای مهاجرتی را نیز داشته باشند.

اما برای اینکه بدانید این نوع ویزا شامل حال چه کسانی می‌شود، خوب است بدانید تعریفی که در این سیستم برای "نامزد" تعیین شده است ، چیست. پس همچنان با ما همراه باشید.

نامزد به چه کسانی گفته می‌شود؟

بر اساس آئین نامه‌ی مشخص شده در قانون مهاجرت ایالات متحده، نامزد به کسی گفته می‌شود که یک درخواست I-129F برای نامزد خارجی را که تائید شده باشد، ارائه داده باشد و شخص دوم باید در حال برنامه ریزی سفر به ایالات متحده برای ازدواج باشد با شهروند آمریکایی که حامی او باشد و درخواست I-129F توسط او ثبت شده باشد.

فرایند دریافت ویزای نامزد K-1 آمریکا

 شهروند آمریکایی که به عنوان حامی نامزد خارجی خود می‌باشد، باید یک درخواست I-129F را به نزدیک ترین دفتر USCIS به محل سکونتشان ارسال کند.

پس از اینکه USCIS با درخواست او موافقت کرد، درخواست آن‌ها به NVC یا مرکز ویزای ملی برای ادامه‌ی فرایند دریافت ویزا، ارسال می‌شود. سپس NVC این نامه را به سفارت ایالات متحده ارسال می‌کند. پس از آنکه سفارت یا کنسولگری ایالات متحده این نامه را از NVC دریافت کرد، به هر دو نامزد اعلام می‌کند که برای انجام آزمایشات پزشکی به کدام مرکز مراجعه کنند.

از نامزدها نیز خواسته می‌شود تا برای انجام مصاحبه به کنسولگری نیز مراجه کنند.

ویزای نامزد K-1 آمریکا

آنچه برای دریافت ویزای نامزد K-1 آمریکا نیاز است

نامزد متقاضی برای دریافت ویزای نامزد K-1 آمریکا باید در روز مصاحبه این مدارک را همراه خود داشته باشد :

  • درخواست آنلاین ویزای غیرمهاجرتی DS-160. این درخواست بایستی به طور کامل پر شود.
  • ویزای معتبر که برای مدت زمان حداقل 6 ماه بیشتر از مدت زمان اقامت در ایالات متحده اعتبار داشته باشد. توجه کنید که برای هر کشور یکسری استثنائات وجود دارد.
  • ارائه‌ی مدارک مربوط به طلاق یا فوت همسر قبلی در صورتی که در گذشته ازدواجی داشته‌اند برای هر دو، هم فرد نامزد و هم حامی او.
  • گواهی پلیس از کشوری که نامزد در آن ساکن است. همچنین گواهی پلیس از هر کشوری که فرد نامزد از 16 سالگی به بعد برای حداقل مدت 6 ماه در آن جا ساکن بوده است.
  • مدارک معاینه پزشکی تائید شده.
  • دو قطعه عکس مخصوص گذرنامه
  • مدارک اثبات حمایت مالی برای نامزد که ثابت کند او از لحاظ مالی به اقتصاد ایالات متحده وابسته نیست.
  • پرداخت هزینه‌های مشخص شده

بیشتر بدانید : ویزای E-1 و E-2 آمریکا چیست؟ 

این‌ها مدارک لازم برای دریافت ویزای نامزد K-1 آمریکا می‌باشد. شما پس از تهیه‌ی ملزومات و تهیه‌ی مقدمات و دریافت این ویزا می‌توانید به ایالات متحده سفر کنید. پس از ازدواج با نامزد یا حامی خود، وی می‌تواند برای تنظیم وضعیت شما در کشور آمریکا درخواست دهد تا شما بتوانید مثل یک شهروند آمریکایی به زندگی  و کار در این کشور بپردازید.

در این مقاله شما را با یکی دیگر از انواع ویزای آمریکا آشنا کردیم. امید است مطالب گفته شده مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 27 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر