در ابتدا نبرد بین کوکاکولا و پپسی بود، سپس بتمن در مقابل سوپرمن، و در حال حاضر رویداد اصلی بین بیت کوین و لایت کوین (Litecoin vs Bitcoin) است. ده سال پیش، هیچ کس نمی دانست که ارز دیجیتال چیست. اکنون هزاران ارز دیجیتال وجود دارد و درحال تبدیل به یک تجارت بسیار بزرگ هستند. دو فوق ستاره دنیای cryptocurrency عبارتند از بیت کوین (Bitcoin) و لایت کوین (Litecoin). این دو با هم ارتباط نزدیکی دارند، اما کدام یک بهتر است؟ در این مقاله لایت کوین در مقابل بیت کوین، تراپی قصد دارد همه چیزهایی را که باید در مورد این جفت معروف بدانید به شما آموزش دهد. با ما همراه شوید.

بیت کوین و لایت کوین

بیت کوین و لایت کوین

بیت کوین اولین ارز دیجیتال واقعی بود. این سیستم وعده  آینده ای بدون بانک ها راداده بود. آینده ای که در آن مردم می توانند به سرعت و با اطمینان به یکدیگر، در سراسر جهان پول ارسال کنند. طی چند سال، بیت کوین بیشتر و بیشتر محبوب شد. با این حال، همه از نحوه کار آن راضی نبودند. از این رو بیت کوین در سال 2011 به دو قسمت تبدیل شد که نیمه دیگر آن لایت کوین نام گرفت و دو سال بعد از آن، تمام لایت کوین موجود در جهان 1 میلیارد دلار (USD) ارزش داشت.

اکنون تفاوت هایی بین این دو وجود دارد. در ادامه نبرد بین این دو ارز دیجیتال را بازگو می کنیم.

بیت کوین و لایت کوین: تکنولوژی

نکته ویژه در مورد فناوری بیت کوین ، blockchain آن است. یک blockchain یک رکورد عظیم دیجیتال از معاملات است. ضبط در شبکه ای از هزاران رایانه به نام گره ذخیره می شود.

کاربران می توانند به یکدیگر پول در سراسر جهان ارسال کنند. آنها مجبور نیستند از بانکها استفاده کنند یا نگران هزینه های کلان و نرخ ارز باشند. بیایید از یک مثال برای دیدن نحوه عملکرد آن استفاده کنیم؛

استخراج بیت کوین گران است. برای انجام این کار به یک کامپیوتر قدرتمند احتیاج دارید و این فرایند از برق زیادی استفاده می کند. همچنین بسیار کند است. هر بلوک جدید حدود 10 دقیقه طول می کشد تا به blockchain اضافه شود. اینجا جایی است که چارلی لی و لیتکوین وارد می شوند.

سپس هر بلوک جدید معاملات فقط 2.5 دقیقه طول می کشد تا به بلاکچین لایت کوین اضافه شود. با این حال، طرفداران لایت کوین فکر می کنند تغییراتی که چارلی لی در قوانین بیت کوین ایجاد کرده ، بسیار بهتر است. از آنجا که لایت کوین را به یک سیستم عامل ارزان تر و سریع تر تبدیل می کند.

بیت کوین و لایت کوین: سرمایه گذاری

سرمایه گذاران نسبت به ارز دیجیتال بسیار هیجان زده هستند. برخی در حال تجارت پول زیادی با ارزهای دیجیتالی هستند. هر دو سکه در اواخر سال 2017 تاکنون به بالاترین ارزش خود رسیده اند. برخی منتقدین فکر می کنند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اکنون ایده بدی است. آنها فکر می کنند محبوبیت بیت کوین و لایت کوین بخشی از حباب سرمایه گذاری است.

خرید بیت کوین اکنون گران و کمی ریسک پذیر است. برای سرمایه گذاری، ممکن است شروع کردن به خرید بیت کوین خیلی دیر باشد. قیمت امسال بسیار پایین آمده است. با این حال، لایت کوین جدیدتر است و هنوز هم می تواند به اندازه بیت کوین محبوب شود. رشد آن آهسته اما پایدار بوده است.

بیت کوین و لایت کوین: فروشگاه ارزشمند

اگر چیزی با ارزش باشد، می توان برای کالاها و خدمات آن را داد و ستد کرد. شناخته شده ترین فروشگاه با ارزش جهان، طلا است. طلا صدها سال است که در همه کشورهای کره زمین با ارزش بوده، به همین دلیل این فلز، گرانبها نامیده می شود.

ارزها نیز می توانند فروشگاه هایی با ارزش باشند. ارزهای کشورهای قدرتمند، مانند ایالات متحده آمریکا، فروشگاه های با ارزش بهتری نسبت به کشورهای ضعیف و بی ثبات تر مانند سوریه هستند. اما در مورد ارزهای دیجیتال چه؟

ارزهای دیجیتال هنوز جدید هستند. هیچ یک از آنها فروشگاه های با ارزشی مانند طلا نیستند. با این حال، آنها پتانسیل تبدیل شدن به فروشگاه های ارزشمند را دارند.

طلا یک فروشگاه بزرگ با ارزش است زیرا گرانبهاست و فقط تعداد محدودی از آن در جهان وجود دارد. طلا اثبات تورم است. این موضوع همچنین می تواند در مورد بیت کوین و لایت کوین صادق باشد. هر دوی آنها منابع محدودی دارند. تنها 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت و تنها 84 میلیون لایت کوین وجود خواهد داشت. این بدان معناست که هر دو می توانند به فروشگاه هایی با ارزش تبدیل شوند.

بیت کوین قدیمی ترین و قابل اعتمادترین ارز دیجیتال است، و در آینده پتانسیل تبدیل شدن به چیزی مثل طلا را دارد.

بیت کوین و لایت کوین

بیت کوین و لایت کوین: پول

ارز دیجیتال هنوز جایگزین پول توی جیب شما نشده است. نمی توانید به سوپرمارکت محلی خود بروید و با لایت کوین هزینه آن را بپردازید. ممکن است روزی بتوانید.

شرکتهای مشهور زیادی وجود دارند که بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت می پذیرند. کمتر شرکتی وجود دارد که لایت کوین را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرد. اگرچه Uber، لایت کوین را به عنوان پرداخت هزینه در نظر گرفته است.

بیت کوین و لایت کوین: تحولات جدید

بیت کوین و لایت کوین هر دو می خواهند زمان معامله را سرعت بخشند. هر دو برای رسیدن به این کار از یک ایده مشابه استفاده می کنند. به آن شبکه لایتنینگ گفته می شود. شبکه لایتنینگ روشی برای تأیید معاملات به دور از بلاکچین اصلی است.

امید است که هزاران یا حتی میلیون ها معامله بتوانند از این طریق انجام شوند. استفاده از این سیستم همچنین تجارت در پلتفرم ها را امکان پذیر می کند. این بدان معنی است که شما می توانید بدون استفاده از مبادله ارز دیجیتال، بیت کوین خود را به لایت کوین تغییر دهید.

اگر می خواهید لایت کوین خود را به بیت کوین تغییر دهید، پس تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد کانال پرداخت با یک کاربر در شبکه بیت کوین است. این نوع معامله را مبادله اتمی می نامند. تا زمانی که هر دو کاربر ارز کافی برای انجام مبادله داشته باشند، این اتفاق خواهد افتاد. اگر یک کاربر ارز کافی نداشته باشد اتفاق نمی افتد.

Bitcoin و Litecoin هر دو استفاده از شبکه Lightning را آغاز کرده اند. با این حال، برخی فکر می کنند که بیت کوین با استفاده از شبکه Lightning به لایت کوین خاتمه خواهد داد. آنها فکر می کنند که زمان معاملات سریع بیت کوین باعث می شود لایت کوین بی فایده باشد.

و اما بین بیت کوین و لایت کوین برنده کیست؟

این یک حقیقت است که هنوز بزرگترین نام در ارز دیجیتال، بیت کوین است. اما این که بگوییم کدامیک برتر است، امری دشوار است.

برخی فکر می کنند که بیت کوین تنها ارز دیجیتال ارزانی است که ارزش استفاده دارد. تصور می شود که بیت کوین فقط می تواند حدود 500 میلیون کاربر را پشتیبانی کند. این حدود 15٪ از جمعیت جهان است. جایی برای بازار سکه های دیگر وجود دارد. از بین این سکه های دیگر یعنی لایت کوین یکی از بهترین هاست. بیت کوین و لایت کوین اغلب با طلا و نقره مقایسه می شوند.

با نقل قولی از چارلی لی شما را ترک خواهیم کرد: "Litecoin و Bitcoin برای حل نیازهای معاملات جهان در آینده همکاری خواهند کرد."

تاریخ انتشار 06 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
سرمایه گذاری بیت کوین
افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 20000 دلار
پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا
استخراج بیت کوین در ایران
بیت کوین رایگان در علی بابا (Alibaba)
ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند
بیت کوین و لایت کوین
انتقال پول با بیت کوین
خرید بیت کوین
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر