بحث ارز دیجیتال با وجود تمام نوساناتی که در قیمت ارزهای فیزیکی وجود دارد، همچنان نیز یکی از داغ ترین مباحث مالی است. با وجود این که ایران استفاده از ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آن ها را ممنوع کرده است و تصمیم دارد که یک ارز دیجیتال ملی بر اساس موازین اسلام طراحی کند، شنیدن خبرهایی که از سلطان ارز دیجیتال، یعنی بیت کوین وجود دارد، خالی از لطف نیست. آیا شما می دانستید که حدود 36 درصد از کل مخازن بیت کوین تا کنون گم شده است و 23 درصد از آنها توسط متخصصان نگهداری می شود؟ در دنیای ارز دیجیتال این مبحث به گم شدن بیت کوین معروف است.

بر اساس آماری که توس شرکت های معتبر ارائه شده است، در حالت واقعی 22 درصد از مخازن بیت کوین توسط سرمایه گذاران نگهداری می شود در حالی که آمار نشان می دهند بر اساس پارامترهای ریاضی، این مقدار باید 30 درصد باشد. پس مابقی این ارزهای دیجیتال به کجا رفته است؟

باز همآمار نشان می دهند که در فاصله زمانی بین دسامبر 2017 تا آپریل 2018، 24 بیلیون دلار توسط سرمایه گذاران قدیمی به سرمایه گذاران جدید فروخته شد که البته بیشترین میزان این خرید و فروش ها در دسامبر اتفاق افتاده است.

البته دلایل زیادی برای گم شدن بیت کوین وجود دارد اما چیزی که به وضوح روشن است این است که، برای شرکت هایی که تازه در سیستم های مالی حضور پیدا کرده اند، استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ارزی که رمز گذاری شده است یک نقطه قوت محسوب می شود و به همین دلیل است که بازار استفاده از آنها همچنان نیز داغ است. چرا که به نوعی آن هارا توانمند ساخته و به آنها کمک می کند تا تصمیم گیری بهتری در مورد شرایط مالی خود داشته باشند.

گم شدن بیت کوین

گم شدن بیت کوین یعنی چی؟

از زمانی که بیت کوین وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است، چیزی حدود 16.7 میلیون سکه استخراج شده است. انتظار می رود که از این مقدار چیزی حدد 2.56 میلیون از سکه ها از گردش های مالی کنار گذاشته شده باشند و یا اصطلاحا گم شدن بیت کوین اتفاق افتاده است.

دلایل گم شدن بیت کویت چیست؟

قطعا اگر شما کمی در رابطه با ارز دیجیتال آگاهی داشته باشید می دانید که اصول کار این گونه از با استفاده از اینترنت است. پس اگر هر اتفاقی با اینترنت بیفتد، شما را با مشکلی در رابطه با ارز دیجیتال رو به رو می کند.

در بسیاری از موارد گم شدن بیت کوین به یکی از دلایل زیر اتفاق می افتد :

گم شدن رمز کیف پول :

اگر با مبحث کیف پول ارز دیجیتال آشنایی داشته باشید، قطعا می دانید برای اینکه بتوانید امنیت ارز و سرمایه خود را حفظ کنید باید تنها خودتان از رمز کیف پول آگاهی داشته باشید. پس اگر به هر دلیلی این رمز را فراموش کنید، یعنی سرمایه خود را از داده اید.

گم شدن بیت کوین

انتحاب اشتباه نوع کیف پول :

در بین انواع کیف پولی که وجود دارد، کیف پول سخت افزاری از بهترین کیفیت برخوردار است چرا که هک آن کار مشکلی است. بدترین نوع هم استفاده از کیف پول نرم افزاری است که هک آن بسیار ساده است.

بیشتر بخوانید : 

هک کیف پول :

حتما می دانید هر جایی که اینترنت وجود دارد قطعا یک هکر نیز وجود دارد. اگر به هر دلیلی شما مورد هک قرار بگیرید، چون ارز دیجیتال غیر قابل ردیابی است، شما دیگر به هیچ عنوان نمی توانید ارز از دست رفته خود را پیدا کنید.

بهترین کاری که می توانید برای جلوگیری از گم شدن بیت کوین انجام دهید این است که در انتخاب نوع کیف پول و نگهداری رمز آن دقت کافی را به خرج دهید! در مقالاتی که تراپی برای شما آماده کرده است می توانید، بهترین نوع کیف پول را متناسب با مقدار بودجه ای که دارید انتخاب نمایید.

تاریخ انتشار 08 آبان 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر