با ظهور تکنولوژی و تاثیر آن بر سیستم‌های انتقال پول، نقل و انتقالات ارزی توسط پول نقد، چک بانکی و یا مراجعه به بانک و دیگر راه‌های سنتی قدیمی، اصلا کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. این روش‌ها دیگر چندان مرسوم نیست وقتی که متدهای سریع‌تر برای نقل و انتقال پول بین حساب‌های مختلف از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشوری دیگر به صورت بین المللی وجود دارد. اما استفاده از  این راه‌ها نیز برای خیلی‌ها ممکن است چندان جذاب نباشد، به علت هزینه‌های زیادی که برخی از این سیستم های پرداخت باید بپردازند. اگر برای شما دوست عزیز نیز این هزینه‌ها اهمیت زیادی دارد، پس مقاله ی درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. در این مقاله ما ارزان ترین راه های انتقال پول را برای شما معرفی خواهیم کرد. با تراپی همراه شوید.

ارزان ترین راه های انتقال پول

با ارزان ترین راه های انتقال پول آشنا شوید

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان خواهیم گفت که ارزان ترین راه ها برای نقل و انتقال پول کدامند. همچنان با ما باشید.

بانک

هر بانکی راه‌ها و روش‌های مختلفی را برای انتقال پول به کاربران ارائه می‌دهد. اگر شما به سادگی در یک موسسه مالی پول را از یک حساب به حساب دیگر منتقل می‌کنید ، این کاری است که به راحتی می‌توانید به صورت رایگان در بانک خود انجام دهید و این یکی از ارزان ترین راه های انتقال پول می‌باشد. بازرس بانکی می‌تواند به شما در تنظیم بسیاری از خدمات انتقال دیگر ، از جمله انتقال پول به یک بانک ، ایالت یا کشور دیگر کمک کند. اگر قصد دارید از یک حساب به حساب دیگر در موسسات مالی پولی را انتقال دهید، به یک شماره حساب، یعنی شماره حسابی که می‌خواهید به آن پولی را ارسال کنید، نیاز دارید همچنین ممکن است به یک شماره مسیریاب بانکی نیاز باشد.

انتقال پول به خارج از کشور نیز از طریق بانک شما امکان پذیر است و برای این منظور به اطلاعات بیشتری از جمله نام و آدرس صاحب حساب، اطلاعات مربوط به موسسه مالی که پول برای شما ارسال می‌شود و SWIFT یا IBAN از بانک گیرنده نیاز دارید.

انتقال الکترونیکی

یکی از ارزان ترین راه های انتقال پول ، انتقال الکترونیکی ارز است. برخی از موسسات مالی برای شما این امکان را فراهم می‌کنند که پول را به صورت آنلاین به شخصی دیگر انتقال دهید ، مشابه روشی که قبض را بصورت آنلاین پرداخت می‌کنید. برای این منظور به شماره حساب و شماره مسیریابی بانک نیاز دارید و برای حساب‌های بین المللی ، به شماره SWIFT یا IBAN نیاز خواهید داشت. همچنین باید نام صاحب حساب را آنگونه که در حساب آن‌ها وجود دارد، درج کنید. نقل و انتقالات الکترونیکی اغلب از انتقال‌هایی که از طریق واسطه بانکی انجام می‌شود ، ارزان‌تر است.

Western Union یا MoneyGram

Western Union و MoneyGram خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند به این ترتیب که با استفاده از آن می‌توانید پول را به یک شهر ، ایالت یا کشور دیگر انتقال دهید. آن‌ها مبلغی را برای نقل و انتقالات مبنی بر سرعت انتقال ، مکانی كه شما به آن پول ارسال می‌كنید و میزان پولی كه می‌فرستید به عنوان کارمزد در نظر می‌گیرند. اگر شما قصد انتقال پول به خارج از کشور یا به صورت بین المللی را دارید، به شما نرخ ارز نیز تعلق می‌گیرد. از مهم‌ترین مزایای این سیستم‌های انتقال مالی این است که بسیار امن هستند.

ارزان ترین راه های انتقال پول

پول نقد

گرچه این روش انتقال پول به عنوان یک روش قدیمی در نظر گرفته می‌شود ، اما در بعضی از شرایط می‌تواند بسیار کارا و عملی باشد. برای مواقعی که سرعت نقل و انتقال پول برایتان چندان اهمیتی ندارد، صرفاً برداشت پول نقد و آوردن آن به بانک برای واریز به حساب کاربری دیگر کاملاً رایگان است! به خاطر داشته باشید که ارسال پول از طریق پست نیز ممکن است چندان امن نباشد زیرا در صورت گم شدن بسته ، راهی برای بازیابی آن پول وجود ندارد.

چک شخصی

نوشتن چک و واریز آن به یک حساب دیگر ، تحویل آن به فرد دیگر یا ارسال آن از طریق پست از طریق گیرنده در یک شهر یا ایالت دیگر گزینه مقرون به صرفه‌ای است ، به خصوص اگر بانک شما سیستم چک رایگان ارائه دهد.

هنگام ارسال چک در سطح بین المللی، مسئله کمی پیچیده‌تر می‌شوند. ارسال چک به خارج از کشور که به دلار یا دلار ایالات متحده نوشته شده است ، اغلب منجر به تأخیر در پرداخت چک می‌شود تا بانک بتواند سپرده را تأیید کند ، و برخی از بانک‌ها حتی ممکن است چک‌های خارجی را قبول نکنند. گیرنده چک نیز ممکن است برای آن مجبور باشد مبلغی را پرداخت کند و هزینه آن را بر اساس نرخ  ارز بپردازد تا وجوه به ارز محلی تبدیل شود.

از دیگر روش‌های نقل و انتقال پول به کشورهای دیگر که جز ارزان ترین راه های انتقال پول محسوب می‌شود، می‌توان از سیستم پرداخت پی پال، انتقال پول از طریق پست الکترونیک نام برد.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 24 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر