به طور کلی تحصیل در منطقه‌ی اوراسیا (اروپا و آسیا) نسبت به سایر مناطق بسیار مقرون به صرفه است. بسیاری از دانشجویان از اینکه در شهرهای بزرگ مثل سن پترزبورگ یا ورشو می‌توانند با بودجه‌ای که در اختیار دارند، خرید کنند بسیار شگفت زده می‌شوند. اما با این وجود اگر به درستی بودجه‌ی خود را مدیریت نکنند، ممکن است با مشکلات مالی مواجه شوند. در این مقاله ما به مهم‌ترین نکات برای مدیریت هزینه ها در خارج از کشور برای دانشجویان اشاره کرده ایم. لطفا با تراپی همراه شوید تا چنانچه قصد ادامه تحصیل در کشوری دیگر را دارید، بتوانید به درستی بودجه‌ی خود را مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید : ادامه تحصیل در خارج از کشور

چگونگی مدیریت هزینه ها در خارج از کشور برای دانشجویان

نکاتی را که در این بخش از مقاله ذکر خواهیم کرد را به دقت مطالعه نمائید تا به درک درستی از نحوه‌ی مدیریت هزینه ها در کشوری دیگر هنگامی که برای تحصیل به آنجا سفر کرده‌اید، برسید.

مدیریت هزینه ها در خارج از کشور

امنیت مالی و آمادگی لازم برای هزینه‌های مختلف

یکی از نکات مهم مربوط به مدیریت هزینه‌ها در خارج از کشور این است که مطمئن شوید که بانک یا موسسه‌ی صادرکننده کارت اعتباری شما از اینکه شما هم اکنون در کشوری دیگر به سر می‌برید اطلاع دارند. به این ترتیب حساب‌های شما باید مشخص شده باشد تا به دلایل امنیتی مسدود نشود. حتی برخی از کارت‌های مخصوص عبور از مرزهای بین المللی به نام "at risk" صادر می‌شود برای زمانی که کارت شما به سرقت می‌رود.

یک حد میانگین هزینه برای خود مشخص کنید

از دیگر نکات مدیریت هزینه ها در خارج از کشور این است که حد میانگینی برای هزینه‌های خود مشخص کنید. با توجه به اینکه هزینه‌ی تراکنش‌ها با توجه به مبلغ تراکنش مشخص می‌شود و هر چه آن مبلغ بیشتر باشد، هزینه‌ی بیشتری باید بپردازید و از طرفی نیز، حمل مقدار زیادی پول نقد به همراه خود مشکلاتی را به همراه دارد و دشوار است، بهتر است برای خود یک حد میانگین هزینه مشخص کنید و آن مقدار را برای هزینه‌های مثلا یک ماه خود ، برداشت کنید. در کل توصیه می‌شود که مبلغ زیادی دلار همراه خود نداشته باشید.

یک برنامه‌ی پشتیبانی برای خود ایجاد کنید

پین کد همه‌ی کارت‌های خود را حفظ کنید؛ چه کارت اعتباری و چه دبیت کارت. چنانچه کارت اعتباری یا دبیت کارت شما به سرقت برود به پین کد آن نیاز دارید تا بتوانید قبل از دیگران به موجودی حساب خود دسترسی پیدا کنید.

پس داشتن نسخه‌ی پشتیبان از کارت‌های خود و نیز حفظ و نگهداری پین کد همه‌ی آن‌ها از دیگر نکات مهم برای مدیریت هزینه ها در خارج از کشور می‌باشد.

مدیریت هزینه ها در خارج از کشور

استفاده از کارت سفر

برخی از بانک‌ها نوعی کارت، به نام کارت سفر ارائه می‌دهند که به طور مستقیم با حساب بانکی شما مرتبط نیست و شما می‌توانید مقدار مشخصی را از حساب خود به این کارت در هر نقطه از دنیا انتقال دهید. این کارت به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای بودجه‌ی خود برنامه ریزی کنید و فقط بخشی از کل سرمایه‌ی سفر خود را به همراه داشته باشید. به این ترتیب در صورت بروز هر گونه مشکل یا خطر ربوده شدن سفر کارت، کل دارایی شما به سرقت نرفته است و به علاوه می‌توان کارت سفر را پس از ربوده شدن باطل کرد تا بلااستفاده شود.

انواع مختلف پول و ارز

  • شاید این نکته قدری عجیب به نظر بیاید ولی دلارها باید تمیز و بدون علامت و پارگی باشد. کوچکترین علامت بر روی دلارها شما را در تبادل ارز در خارج از کشور با مشکل مواجه خواهد کرد.
  • در خارج از کشور از چک‌های بانکی استفاده نمی‌شود چرا که مدت‌هاست سیستم‌های آن‌ها به سمت استفاده از دبیت کارت‌ها سوق پیدا کرده است.
  • امکان استفاده از چک‌های مسافرتی در برخی از مناطق وجود دارد اما ممکن است این نوع چک‌ها نیز شما را با مشکلات زیادی مواجه کند. به طور مثال برای استفاده از چک‌های مسافرتی باید هزینه‌ای را بپردازید که در این صورت بهتر است به جای آن از پول نقد یا کارت‌های اعتباری استفاده کنید.
  • در عوض استفاده از کارت‌های اعتباری بسیار رایج است و در بسیاری از فروشگاه‌ها و ... می‌توانید با استفاده از آن‌ها خرید کنید.

اما توصیه می‌شود همیشه حداقل مقداری پول نقد نیز همراه خود داشته باشید تا در مواقع نیاز با مشکل مواجه نشوید.

در این مقاله به برخی از مهم‌ترین نکات در مورد مدیریت هزینه‌ها در خارج از کشور هنگامی که برای تحصیل به آنجا سفر می‌کنید، اشاره کردیم.

دوستان عزیز برای آگاهی از سایر نکات در این زمینه ما را در قسمت دوم همین مقاله دنبال کنید.

تاریخ انتشار 13 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر