آیا تا کنون از کارت‌های اعتباری و دبیت کارت برای پرداخت هزینه آنلاین استفاده کرده‌اید؟ و تراکنش‌های تجارت الکترونیک به اندازه‌ی تراکنش‌های عادی که شخصا انجام می‌دهید، امن نیستند. اما دنیایی که گزینه‌های پیشنهادی تجارت الکترونیک برای مشتریان در آن وجود نداشته باشد به راحتی پذیرفته نخواهد شد. به طور کلی خریداران باید هنگامی که پرداخت‌های آنلاین را می‌پذیرند در این مورد دقت کافی داشته باشند تا مورد حقه و کلاهبرداری افراد متقلب قرار نگیرند. آیا می‌دانید چگونه؟ در این مقاله تا پایان با تراپی همراه باشید تا شما را با چگونگی مقابله با تقلب با استفاده از کد امنیتی کارت اعتباری بیشتر آشنا نمائیم.

چند نکته در مورد مقابله با تقلب در پرداخت با کارت های اعتباری با استفاده از  کد امنیتی کارت اعتباری

در واقع استفاده از کد امنیتی کارت اعتباری برای پرداخت از طریق تراکنش‌های تجارت الکتروینک، برای بسیاری از خریداران، بسیار روتین و شناخته شده است. می‌دانید علت چیست؟علت این است که کد امنیتی به خریداران کمک می‌کند تا به میزان قابل توجهی از کلاهبرداری‌های موجود در امان باشند.

کد امنیتی کارت اعتباری

کد امنیتی کارت اعتباری چیست؟

کد امنیتی کارت اعتباری، یک کد تائیدیه کارت است (CVC) یا یک کد تائیدیه موجودی (CVV) و یک عدد سه رقمی است که بر پشت کارت اعتباری یا دبیت کارت که دارای نوار امضا می‌باشد، نوشته می‌شود. برای کارت‌های امریکن اکسپرس، این عدد شامل 4 رقم است که بر روی کارت نوشته می‌شود. برای انجام خریدهای آنلاین، خریداران از این کد استفاده می‌کنند تا تائید شود که آن‌ها خریداران واقعی هستند و دارای کارت‌های اعتباری فیزیکی نیز می‌باشند. بسته به نوع شبکه‌ی صادر کننده‌ی کارت اعتباری، این کد عناوین مختلفی دارد. به عنوان مثال برای کارت‌های اعتباری ویزا، این کد با نام  CVV2 و برای کارت‌های اعتباری مسترکارت،  CVC2 و برای کارت‌های اعتباری امریکن اکسپرس، CID می‌باشد.

علت استفاده از کد امنیتی کارت اعتباری هنگام پرداخت

جلوگیری از تقلب در کارت اعتباری برای انجام معاملات تجارت الکترونیک باید جز اولویت ها باشد. به طور مثال اگر تراکنشی توسط شخصی که کارت اعتباری را دزدیده است انجام شود، شخص مالک یا بانک صادر کننده باید بتواند آن را تشخیص دهد؛ که این نتیجه یک اختلاف جدی و تقلب است که همچنین به عنوان سرقت هویت نیز شناخته می‌شود. در نتیجه چنانچه تقلبی صورت گرفته باشد، حساب شخص بسته خواهد شد و شماره حساب و کارت جدید برای صاحب کارت واقعی صادر می‌شود.

چه زمانی به کد امنیتی کارت اعتباری نیاز داریم؟

برای انجام پرداخت‌های غیر آنلاین، به طور مثال زمانی که می‌خواهید در یک فروشگاه حقیقی برای خریدی که انجام داده‌اید، هزینه را پرداخت کنید، نیازی به استفاده از کد امنیتی کارت اعتباری نیست چرا که قابلیت اجرای یک تراکنش EMV، خود نشان دهنده‌ی صحت اطلاعات و مرد تائید بودن کارت می‌باشد. اما هنگامی که قصد دارید به صورت آنلاین از فروشگاه‌های مجازی خرید اینترنتی انجام دهید، حتما به این کد نیاز دارید.

به این ترتیب متوجه شدید که چگونه داشتن کد امنیتی می‌تواند برای جلوگیری از تقلب در پرداخت‌های آنلاین موثر باشد. شما نیز برای پرداخت با امنیت بیشتر می‌توانید از این امکان ارائه شده برای کارت‌های اعتباری استفاده کنید.

کد امنیتی کارت اعتباری

در کل با توجه به اینکه موارد بسیاری وجود دارد که امنیت سایبری را تهدید می‌کند از جمله وجود هکرها، ربوده شدن کارت‌های اعتباری و مورد استفاده قرار گرفتن آن‌ها توسط افراد غیر مجاز و مواردی از این قبیل بهتر است هنگامی که قصد انجام پرداخت‌های آنلاین یا خرید از سایت‌های آنلاین را دارید، جوانب احتیاط را رعایت نمائید که یکی از آن‌ها نیز استفاده از کد امنیتی کارت اعتباری می‌باشد.

بیشتر بخوانید : چگونه کارت اعتباری مجازی رایگان دریافت کنیم

دوستان و همراهان همیشگی تراپی، از اینکه همواره با ما همراه و همگام هستید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. امید اس آنچه در مورد کد امنیتی کارت اعتباری در قالب این مقاله برای شما عزیزان ذکر شد مورد توجه و رضایت شما گرامیان قرار گرفته باشد. چنانچه در این زمینه با سوال یا مشکلی مواجه شدید حتما با ما تماس بگیرید وسوال یا مشکل خود را با ما مطرح نمائید. همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان و پاسخگوئی به کلیه‌ی سوالات شما می‌باشند.

عزیزان همراه، چنانچه شما نیز تجربه‌ی استفاده از کارت‌های اعتباری را داشته‌اید و در استفاده از آن‌ها به موارد قابل توجهی برخورد کرده‌اید یا در این زمینه تجربیات مفیدی به دست آورده‌اید، از طریق کامنت آن مطالب مفید را با دیگر دوستان در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 28 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر