این روزها صحبت از ارز دیجیتال بسیار زیاد شده است و قطعا شما عزیزان با ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین، اتریوم، ریپل و...آشنا هستید و می‌دانید که یکی از روش‌های به دست آوردن انواع ارز دیجیتال از طریق ماین کردن است. آیا تا کنون شنیده‌اید که برخی از سرمایه گذاران ارز دیجیتال صحبت از استخراج ارز به صورت گرافیکی می‌کنند؟ آیا می‌دانید ریگ ماینینگ (mining rig) چیست؟ آیا مایلید تا مطالب بیشتری در این باره بدانید؟ پس با تراپی همراه شوید تا مطالب بیشتری در مورد ریگ ماینینگ (mining rig) برای شما بیان کنیم.

ریگ ماینینگ (mining rig) چیست؟

منظور از ریگ ماینینگ (mining rig) یک سیستم کامپیوتری است که برای استخراج ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین استفاده می‌شود. در واقع واژه‌ی ریگ (RIG)  به معنای همان ماینر ، معدنچی یا همان سیستم کامپیوتر است که به استخراج ارز دیجیتال اختصاص داده شده است.

ریگ ماینینگ (mining rig)

این سیستم کامپیوتری می‌تواند کلیه‌ی عملیات مربوط به استخراج را ایجاد کند و انجام دهد که این کار را از طریق فایل‌های کامپیوتری از قبیل سیستم‌های بازی کامپیوتری یا برنامه‌های کاربردی دیگر.

یک از ویژگی‌های ریگ ماینینگ (mining rig) این است که توان پردازشی بسیار بالایی نیاز دارد که این توان پردازشی بسیار بالا از طریق کارت گرافیکی تامین می‌شود. پیش از این کارت‌های گرافیکی بیشتر برای گیمرها و طراحی بازی‌های کامپیوتری کاربرد داشت اما هم اکنون برای استخراج ارز دیجیتال به کار می‌رود.

اگر شما دوست عزیز جز آن دسته از افرادی هستید که مایلید در زمینه استخراج ارز دیجیتال فعالیت کنید و به حوزه‌ی ریگ ماینینگ وارد شوید خوب است ابتدا از مهم‌ترین نکات در این زمینه آگاه شوید. در ادامه با ما همراه شوید تا اطلاعات لازم در این زمینه را برای شما بیان کنیم.

آنچه قبل از ماینینگ باید بدانید

ROI را برای خود محاسبه کنید. ROI عبارتست از Return On Investment یا همان "نرخ بازگشت به سرمایه" ، که شما باید ابتدا آن را محاسبه کنید. برای ادامه کار ماینینگ با استفاده از یک دستگاه ریگ ماینینگ (mining rig) مشخص یا با استفاده از یک ریگ ماینر از پیش ساخته شده، محاسبه ی ROI می‌تواند بسیار مفید باشد. اما قبل از ارزیابی ROI باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • نرخ هش اجرایی ریگ ماینر
  • سختی شبکه ی فعلی بیت کوین
  • هزینه برق مصرفی
  • زمان و قابلیت نگهداری (هر دو با هم)

برآورد ROI معدن از طریق متغیرهایی که مربوط به عملکرد دستگاه ریگ ماینینگ (mining rig) هستند، به دست می‌آید. به این ترتیب امکان محاسبه‌ی آن در وب برای ارزیابی عملکرد معدنچی و ROI وجود دارد. باید توجه داشته باشید که هر چرخه زمانی ROI با توجه به هزینه‌های الکتریکی نوسان و مشکلات شبکه استخراج معادن متفاوت خواهد بود.

مزیتی که ماشین‌های از پیش ساخته شده دارند این است که این امکان را به شما می‌دهد تا جزئیات ماشین را ارزیابی کنید، مثلا نرخ هش، یا سرعتی که با آن ماشین ماینر عملیات استخراج ارز را انجام می‌دهد. به این ترتیب می‌توان میزان کارآیی ممکن دستگاه را برای هر محاسبه در ثانیه به دست آورد.

الکتریسیته

برای استخراج بیت کوین با مصرف برق بسیاری بالایی مواجه خواهید شد. برای محاسبه ی ROI ماشین، ماینرها باید میزان کارایی اجرای هش را با توجه به توان الکتریسیته،کلاس بندی کنند. به این ترتیب هزینه‌ی توان الکتریکی بسته به محل استقرار شما (شهر یا کشور محل سکونت) متفاوت خواهد شد.

ریگ ماینینگ (mining rig)

هزینه‌ی دستگاه ریگ ماینینگ (mining rig)

هزینه‌های ماین کردن هنوز هم مقدار ثابتی ندارد و متغیر است و ماینرها باید به این هزینه‌ها توجه کافی داشته باشند. ریگ ماینرهای از پیش ساخته شده، بسته به میزان کارآیی آن ها قیمت های متغیری دارند و اگر دستگاه نو باشد یا دست دوم نیز این قیمت متفاوت خواهد بود. به منظور به دست آوردن در آمد و سرمایه بیشتر از بیت کوین شما باید هر چه بیشتر به عمل ماین کردن بپردازید. به این ترتیب پس از مدتی شما می‌توانید هزینه‌ی دستگاه آن نیز به دست آوردید.

زمان و قابلیت نگهداری

زمان و قابلیت نگهداری دو عامل اصلی و کلیدی است که قبل از انجام ماینینگ باید آن‌ها را در نظر بگیرید. ماشین استخراج بیت کوین برای راه‌اندازی و انجام فرآیند استخراج ارز دیجیتال، نیاز به زمان دارد. از آنجا که این دستگاه‌ها بسیار داغ هستند و گرمای زیاید تولدی می‌کنند، ماینر ها ملزم به قرار دادن فن در آن‌ها هستند تا دمای دستگاه را پائین بیاوردند.

توجه داشته باشید که حجم زیاد داده‌ها، نیاز به استخدام کارمندان زیادی دارد که انواع عملیات ریگ ماینر را بررسی کنند و به طور 24 ساعت در شبانه روز سیستم را مورد کنترل و بررسی خود قرار دهند.

دوستان گرامی، امید است مطالب ارائه شده برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد. لطفا نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 23 اسفند 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر