در سال 2017 ، اداره ملی هوا و فضا، کمک هزینه‌ای معادل 330،000 دلاری به توسعه یک سیستم فضانوردی مستقل و مبتنی بر blockchain اختصاص داد و اولین حرکت خود را به سمت تصویب blockchain انجام داد. سیستم جدید با نام شبکه مقاومت و محاسبات انعطاف پذیر (RNCP) ،سیستم مبتنی بر blockchain است و نیازی به استفاده از نیروی انسانی ندارد که جهت مدیریت ترافیک ارائه شده است. با تراپی همراه شوید تا مطلب بیشتری در مورد  مدیریت ترافیک هوایی با استفاده از بلاک چین برایتان بیان کنیم.

بیشتر بخوانید : انقلاب بلاک چین 

ناسا در ادامه روند ورودش به دنیای بلاکچین ، و ارائه‌ی طرح خود برای مدیریت ترافیک هوایی با استفاده از بلاک چین ، گزارش دیگری منتشر کرد و در آن تصریح کرده است که سیستم‌های فعلی کنترل ترافیک هوایی مستعد تعدادی حملات سایبری هستند و blockchain می‌تواند امنیت آن را تا حد زیادی بهبود بخشد. این گزارش از مرکز تحقیقات NASA Ames  در کالیفرنیا منتشر شده است که در اصل توسط مهندس هوا فضا، "رونالد جي ريسمان" که تجربه گسترده‌ای در صنعت هوافضا دارد و در توسعه نرم افزار بسیار ماهر است، منتشر شده است. در ادامه چالش‌های ناشی از مدیریت فعلی ترافیک هوایی و این که چگونه ناسا  به مدیریت ترافیک هوایی با استفاده از بلاک چین برای حل این مسئله خواهد پرداخت را بررسی می‌کنیم.

مدیریت ترافیک هوایی با استفاده از بلاک چین

چالش‌های ناشی از مدیریت فعلی ترافیک هوایی

حفظ حریم خصوصی برای عملیات حساسی مانند ارتش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و سیستم‌های مستقر در رادار فعلی ناسا در حال حاضر متکی هستند بر ارائه دهندگان خدمات امنیت و نگهداری ترافیک هوایی. با این حال ، این امر به زودی با موافقت اداره هوا فضا فدرال (FAA) در سال 2020 قابل تغییر است که شامل مقررات مربوط به حفظ حریم خصوصی نمی‌گردد.

 گزارش منتشر شده توسط ناسا ادعا می‌کند که ADS همچنین در رابطه با خطر جعل هویت ، عدم پذیرش سرویس و سایر حملات سایبری احتمالی، نگران می‌باشد.

 Reisman ادعا می‌کند که حتی اگر FAA برنامه ریزی کرده است که "هواپیماهای سیستم ملی هوایی (NAS) باید تا سال 2020 به سیستم نظارت خودکار وابسته (ADS-B) مجهز شوند ، هواپیمایی کشوری و ارتش آمریکا عقب خواهند ماند و علت آن عدم پیاده سازی برنامه توسط آن‌ها است.

Hyperledger Fabric برای مدیریت ترافیک هوایی با استفاده از بلاک چین

Hyperledger Fabric مجموعه‌ای از ابزارهای توسعه دهنده می‌باشد که به هر نهاد کمک می‌کند بلافاصله بدون ایجاد نگرانی در مورد جزئیات اجرا ، اقدام به ایجاد بلاک چین خصوصی خود کند. یک blockchain خصوصی که با استفاده از Fabric Hyperledger ایجاد شده است ، فقط توسط کاربران مطمئن قابل دسترسی است، که این توسط سازندگان blockchain تعیین شده است.

blockchain خصوصی نیازی به تحمل سربار اضافی برای هماهنگ سازی میلیون‌ها دستگاه توزیع شده ندارد و بنابراین blockchain خصوصی سرعت بسیار بالاتری دارد. این گزارش شامل یک نمونه اولیه از شبکه ارتباطی است که در آن یک شخص قابل اعتماد مانند سازمان صدور گواهینامه Fabric برای ثبت اشخاص ، صدور ، تمدید و ابطال گواهی های ثبت نام اقدام می‌کند.

مدیریت ترافیک هوایی با استفاده از بلاک چین

Reisman می‌گوید که تاکنون اجرای چارچوب کلید عمومی به روشی که بتواند توسط هواپیماها در پرواز استفاده شود ، دشوار بوده است. Hyperledger همچنین به سیستم‌های ترافیک هوایی امکان دسترسی به زیرساخت‌های کلید عمومی (PKI) را می‌دهد که برای حفظ هویت امن در ارتباطات بسیار مهم است.

 این گزارش ادعا می‌كند كه یكی از بزرگ‌ترین مزیت‌های كلیدهای عمومی استفاده شده توسط Hyperledger این است كه كاربران نهایی نیازی به عضویت در یک سازمان واحد را ندارند و این باعث می‌شود سیستم فوق بسیار قابل تعامل باشد. براساس آنچه در این مقاله گفته شده است ، یک شبکه ارتباطی که از blockchain استفاده می‌کند ، سیستم‌های ADS-B را قادر می‌سازد تا همان سطح از حریم خصوصی و امنیتی را که امروزه توسط سیستم‌های مبتنی بر رادار در NAS ارائه می‌شود ، برآورده کرده یا حتی امنیت بیشتری نسبت به آن فراهم کند.

بیشتر بخوانید : برنامه های کاربردی تکنولوژی بلاک چین در صنایع مختلف

این برنامه‌ی ناسا برای استفاده از بلاک چین هایپرلجر برای مدیریت ترافیک هوایی بود. امید است از مطالب ارائه شده در این مقاله لذت برده باشید  و ما توانسته باشیم بر اطلاعات شما در این زمینه بیافزاییم.

دوستان اگر بعد از مطالعه‌ی مقالات ما با سوال یا مشکلی برخورد کرده‌اید، حتما با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی سوالات شما را با کمال میل پاسخگو هستند.

از توجه و همراهی همیشگیتان بسیار سپاسگزاریم. خدمت رسانی به شما افتخار ماست. لطفا همواره با ما در تماس باشید و ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده خود بهره‌مند سازید.

منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 14 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر