با ظهور ارز دیجیتال خیلی سریع افراد زیادی در این زمینه سرمایه گذاری کردند و نسبت به سایر روش های پرداختی بی توجه شدند. البته این مسئله دلایل مختلفی دارد که باعث می شود مردم بیشتر تمایل داشته باشند تا پرداخت های خود را از طریق ارز دیجیتال انجام دهند. اما امروز قصد داریم تا ارز دیجیتال بومی را به شما معرفی کنیم. 

ارزهای دیجیتال با این هدف ایجاد شدند که مردم برای انجام امور بانکی خود دیگر از سیستم های بانکی مرسوم استفاده نکنند. در این صورت دیگر نیازی نیست شما برای خرید از هر کجای دنیا تبدیل ارز انجام دهید و یا از واسطه های بیشماری استفاده کنید و در نهایت نیز کارمزد زیادی برای انجام کارهای خود بپردازید. بنابراین با استفاده از ارز دیجیتال شما قادر خواهید بود بدون واسطه و با کمترین کارمزد و در کمترین زمان معامله و پرداخت های خود را انجام دهید. در صورتی که در مورد ارز دیجیتال نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از مقاله های زیر استفاده کنید :

ارز دیجیتال بومی

 

زمانی که افراد از ارز دیجیتال استفاده می کنند نسبت به ارز موجود در بازار فعلی بی توجه می شوند. همین مسئله می تواند عامل مضری برای اقتصاد کشور شود. علاوه بر این اصول کاری این گونه ارز های دیجیتال، استفاده از اینترنت است. بنابراین چون پای اینترنت در میان است یعنی هکر نیز حضور دارد و این یعنی ارزی که توسط هکر از شما دزدیده می شود دیگر قابل بازیابی نیست. همین مسائل باعث شد تا چندی پیش بانک مرکزی اعلام کند که خرید و فروش ارز دیجیال ممنوع است. 

اما این ماجرا تنها به همین جا ختم نمی شود و اعلام شده است که خود ایرانی ها می توانند برای خود یک ارز دیجیتال بومی ایجاد کنند. به این ترتیب دیگر نیاز نیست از ارزهای دیجیتال دیگری مانند بیت کوین، اتریوم و ... استفاده کرد. دولت سعی دارد تا از جوانان و نابغه های ایرانی استفاده کند تا بتواند این ارز را ایجاد کرده و از پیشرفت هایی که سایر حکومت ها دارند عقب نماند. بنابراین در ساخت این ارز دیجیتال جدید از قوانین جدید فقهی و نظامی نیز استفاده می شود. 

البته برخی از کشورهای اروپایی دیگر نیز استفاده از ارز های دیجیتال را برای انجام معاملات ممنوع کرده اند. زمانی که شما از ارز دیجیتال برای انجام معاملات خود استفاده می کنید می توانید این کار را بدون این که اثری از خود به جا بگذارید انجام دهید. به عبارت دیگر معاملاتی که شما انجام می دهید قابل ردیابی نیستند بنابراین به راحتی می توان از مالیات فرار کرد و یا پول شویی انجام داد. 

ارز دیجیتال بومی

بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال دیگر بر مبنای بلاک چین کار می کند. این بستر این امکان را به کاربر می دهد تا با استفاده از اینترنت و بدون هیچ نشانی معاملات خود را انجام دهد. 

همراهان عزیز امیدواریم تا سیاست دولت در زمینه عرضه ارز دیجیتال بومی با موفقیت به نتیجه برسد. در صورتی که شما در این زمینه می توانید به دولت کمکی کنید می توانید در فراخوانی که دولت اعلام می کند شرکت کرده و شانس خود را برای ایجاد ارز دیجیتال بومی امتحان کنید.

تاریخ انتشار 15 اردیبهشت 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر