اگر قصد سفر به خارج از کشور دارید، با توجه به این که برای ادامه تحصیل یا کار به آنجا سفر می‌کنید باید در آزمون‌های بین المللی، جهت دریافت گواهینامه‌ی مربوطه شرکت کنید؛ آزمون‌هایی از قبیل : GRE، PTE و ... درباره‌ی آزمون USMLE چه می‌دانید؟ این آزمون برای دانشجویان پزشکی برگزار می‌شود که قصد سفر به کشور آمریکا و فعالیت در آنجا به عنوان یک پزشک را دارند. پرستاران برای اینکه بتوانید در کشور آمریکا مشغول به کار بشوید، نیز اول از همه باید آزمون NCLEX را با موفقیت بگذرانید. نکات بسیاری در مورد این آزمون وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید که به شما کمک می‌کند تا با قوانین مربوط به این آزمون آشنا شوید. با تراپی همراه شوید تا شما را با این نکات مهم در مورد آزمون NCLEX آشنا نمائیم.

آشنایی با نکات مربوط به آزمون NCLEX (National council Licensure Examination)

در این بخش از مقاله آنچه از نکات مهم که در مورد این آزمون لازم است بدانید را به شما خواهیم گفت.

آزمون NCLEX

دو نوع آزمون NCLEX وجود دارد

بسته به سطح تحصیلات شما، می‌توانید یا در آزمون NCLEX-PN  و یا در آزمون  NCLEX-RN شرکت کنید که اولی مربوط می‌شود به پرستار عملی و دومی پرستار ثبت شده. افرادی که مدرک خود را در پرستاری عملی دریافت کرده‌اند، یا پرستاران حرفه‌ای می‌توانند مدرک NCLEX-PN را دریافت کنند و کسانی که مدرک کاردانی پرستاری (ADN) یا مدرک لیسانس پرستاری (BSN) دریافت نموده‌اند می‌توانید در آزمون NCLEX-RN شرکت کنید.

هر دو آزمون NCLEX بر چهار زمینه‌ی عملی تمرکز یافته است

هر دو امتحان در چهار زمینه خاص تمرکز دارند. اولین آن‌ها، در مورد داشتن توانایی مراقبت از عفونت‌ها و کنترل آن است. عنصر دوم ارتقاء و حفظ سلامت است. البته امروزه مراقبت‌های پیشگیرانه یکی از مهم‌ترین زمینه‌های کاری به شمار می‌رود و مورد بعدی ، یکپارچگی روانی و اجتماعی فرد است؛. اینکه فرد توانایی کنار آمدن با فشارهای روحی در جایگاه یک پرستار را داشته باشد و همچنین توانایی ارائه خدمات درمانی و روانی به بیماران را داشته باشد. آخرین و بزرگ‌ترین عنصر امتحان NCLEX یکپارچگی فیزیولوژیکی است که 43 تا 67 درصد کل سؤالات را به خود اختصاص می‌دهد. این عنصر در مورد توانایی شما در ارائه مراقبت‌های مناسب پرستاری است.

نوع سوالات آزمون NCLEX

در گذشته همه‌ی سوالات آزمون NCLEX چند گزینه‌ای بود. اگر چه خیلی از آن‌ها هنوز هم دارای چند گزینه می‌باشد، بسیاری از سوالات در حال حاضر دارای فرمت‌های گوناگون است. اما 90 درصد از سوالات هنوز هم به همان روش قدیمی و به صورت چند جوابی هستند. سوالات در سه سطح ظاهر می‌شود. سوالات سطح اول سوالات اطلاعات عمومی و چند گزینه‌ای هستند. سوالات سطح دوم کاربردی و تحلیلی هستند که ممکن است چند گزینه‌ای باشد یا نباشد. سوالات سطح سوم مشکل تر از سوالات دو سطح قبلی است و باید بر اساس حقایق، فرایندها و قوانین مربوطه مسلط باشید تا بتوانید به آ‌ن‌ها پاسخگو باشید. برخی از مواقع این سوالات به صورت منبع باز مطرح می‌شود. به طور کلی 90 درصد سوالات را سوالات سطح 2 و 3 تشکیل می‌دهد.

آزمون NCLEX

نحوه‌ی برگزاری آزمون NCLEX

داوطلبان برای شرکت در آزمون در یکی از مراکز منطقه‌ی پیرسون باید در آزمون شرکت کنند. آن‌ها به صورت الکترونیکی تحویل داده می‌شوند. تعداد سؤالاتی که باید به آن‌ها پاسخ داده شود ، متفاوت است زیرا آن‌ها بر اساس پاسخ سؤال قبلی شما ایجاد می‌شوند. به این ترتیب ، ممکن است شما مجبور شوید به 75 تا 265 سؤال پاسخ دهید. با این حال ، تنها 60 تا از 75 سؤال را قطعا باید پاسخگو باشند و 15 سؤال دیگر سؤالات آزمایشی هستند. داوطلبان شش ساعت وقت دارند که به سوالات آزمون پاسخ بدهند و چند تایم کوتاه نیز برای استراحت آن‌ها نیز در نظر گرفته شده است. نمره‌ی مورد قبول بستگی دارد به اینکه چگونه شما با استانداردهای از پیش تعیین شده مورد مقایسه قرار بگیرید.

چگونه برای ازمون NCLEX  اپلای کنیم؟

برای شرکت در آزمون NCLEX ، ابتدا باید از هیئت دولت پرستاری درخواست مجوز بدهید. اگر آن‌ها بر این باورند که شما مهارت‌های لازم برای پرستاری در ایالت را دارید ، آن‌ها درخواست شما برای شرکت در آزمون NCLEX را مطرح می‌کنند.

پرداخت هزینه‌ی آزمون NCLEX توسط تراپی

در حال حاضر هزینه‌ی ثبت نام برای آزمون NCLEX حدود 200 دلار می‌باشد. که چنانچه برای پرداخت هزینه با مشکل مواجه شدید می‌توانید روی کمک ما حساب کنید و پرداخت هزینه را به ما بسپارید. برای این کار کافیست لینک پرداخت را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت پرداخت هزینه برای شما انجام شود.

دوستان، هدف از تهیه‌ی این مقاله، آشنایی شما با آزمون NCLEX می‌باشد که برای افرادی در نظر گرفته شده است که در رشته‌ی پرستاری تحصیل کرده‌اند و قصد دارد در ایالات متحده به عنوان یک پرستار مشغول به کار شود.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. چنانچه سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، با ما تماس بگیرید و سوال و مشکل خود را با ما مطرح نمائید.

تاریخ انتشار 10 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    اذین ۰۲ آبان ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
    کارشناسان هوشبری چگونه می‌توانند اپلای کنند، آیا میتوانند آزمون انکلکس بدهند؟

فرم ارسال نظرات کاربر