شما کدامیک از سیستم‌های پرداخت آنلاین را می‌شناسید؟ آیا با روش‌های انتقال پول آشنا هستید؟ مانی اوردر (Money Order) را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توانید با استفاده از مانی اوردر پرداخت کنید؟ با تراپی همراه شوید تا شما را با چگونگی پرداخت با پرداخت با مانی اوردر (Money Order) آشنا کنیم.

آموزش پرداخت با مانی اوردر (Money Order)

قبل از هر چیز ابتدا خوب است اندکی در مورد مانی اوردر مطالبی را بیان کرده تا با اندکی با آن آشنا شوید.

آشنایی با مانی اوردر (Money Order)

مانی اوردر یک نسخه‌ی چاپ شده است که با استفاده از آن می‌توانید پرداخت‌های خود را انجام دهید. مانی اوردر مانند چک می‌باشد اما مبلغ مشخصی از پیش بر روی آن نوشته است و شما می‌توانید آن را خریداری کنید. همه‌ی آنچه نیاز است این است که اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

پرداخت با مانی اوردر

مانی اوردر بسیار امن‌تر از پول نقد است، به خصوص زمانی که از طریق پست می‌خواهید مبلغی را ارسال کنید. حتی وقتی که بخواهید ارسال پول را دنیال کنید و یا آن را کنسل کنید.

بیشتر فروشندگان و یا کلیه‌ی کسانی که شما از آن‌ها خریدی انجام می‌دهید ، پرداخت با مانی اوردر را ترجیح می‌دهند. چرا که مانی اوردر نسخه‌ی تقلبی ندارد و حکم یک گارانتی پرداخت را دارد. همچنین دارای هزینه‌ی کمتری برای دریافت کننده می‌باشد، در مقایسه با کارت‌های اعتباری و در برخی از شرایط گزینه‌ی بسیار بهتری نسبت به اپلیکیشن‌های پرداخت می‌باشد. در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید تا برای شما پرداخت با مانی اوردر را آموزش دهیم.

چگونگی پرداخت با مانی اوردر (Money Order)

اگر با نحوه نوشتن چک بانکی آشنایی داشته باشید، باید بگوئیم که پر کردن یک مانی اوردر مانند نوشتن چک بانکی می‌باشد. تفاوتی که با چک دارد این است که شما باید ابتدا مانی اوردر (Money Order) را تهیه کنید. اگر هم که تا کنون با مانی اوردر مبلغی را ارسال نکرده‌اید ادامه‌ی این مقاله را به دقت بخوانید تا با چگونگی پرداخت با مانی اوردر آشنا شوید.

مرحله‌ی اول : مانی اوردر (Money Order) بخرید

اولین مرحله این است که شما به مبلغ مورد نظرتان یک مانی اوردر تهیه کنید. معمولا می‌توانید برای تهیه مانی اوردر هزینه را نقدا، یا با استفاده از کارت اعتباری و یا دبیت کارت پرداخت کنید. در این جا ممکن است چند سوال برای شما پیش بیاید، مثلا  اینکه مانی اوردر را از کجا بخریم؟ یا تا چه مبلغی را می‌توان با استفاده از مانی اوردر پرداخت کرد؟ و ... در ادامه به بیان پاسخ این سوالات پرداخته‌ایم.

  • از کجا بخرید : هزینه‌ی مانی اوردر و محل مناسبی که بتوان راحت از آن خریداری کرد، می‌تواند دو مسئله‌ی مهم باشد و بانک‌ می‌تواند در این مورد گزینه‌ی مناسبی باشد.
  • حداکثر میزان پرداخت با مانی اوردر : پرداخت با مانی اوردر دارای محدودیت می‌باشد، بنابراین در صورت نیاز به مبالغ بیشتر برای پرداخت، باید مانی اوردر دیگری تهیه کنید.
  • رسید خود را نگه دارید : رسید شما به منزله تائید ارسال پول توسط شما می‌باشد پس آن را نزد خود نگه دارید.

پرداخت با مانی اوردر

مرحله‌ی دوم : پرکردن مانی اوردر

مبلغ پرداختی بر روی برگه‌ی مانی اوردر نوشته شده است، شما کافیست اطلاعات خواسته شده را وارد نمائید و آن را امضا کنید. این اطلاعات شامل : نام و نام خانوادگی، آدرس و ... می‌باشد.

مرحله‌ی سوم : انجام پرداخت

به محض اینکه برگه‌ی مانی اودرد را پر کردید زمان پرداخت فرا می‌رسد. بر خلاف ارسال پول نقد، ارسال مانی اوردر از امنیت کامل برخوردار است. فقط حتما این نکته را در نظر داشته باشید که رسید آن را نزد خود نگهداری کنید.

به این ترتیب شما می‌توانید با امنیت کامل پرداخت با مانی اوردر را به همین سادگی انجام دهید.

بیشتر بخوانید : حواله ی T/T چیست؟

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه و همگام بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. چنانچه در گذشته تجربه‌ی پرداخت با مانی اوردر را داشته‌اید، از طریق کامنت تجربیات مفید خود را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز از این مطالب مفید و کاربردی بهره‌مند شوند.

اگر بعد از مطالعه‌ی مقالات ما سوالی به ذهنتان خطور می‌کند، با ما تماس بگیرید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما به کلیه‌ی سوالات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگو خواهند بود. 

دوستان عزیز لطفا با ما در تماس باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 16 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر