در سراسر جهان افراد زیادی هستند که بیزینس و حوزه فعالیتشان به گونه‌ای است که درآمد خود را از طریق درگاه‌های پرداخت بین المللی دریافت می نمایند ازجمله فریلنسرها. بنابراین انتخاب یک درگاه پرداخت مناسب برای آن ها مسئله ای بسیار ضروری و پراهمیت است. اگر شما نیز جز این دسته افراد هستید، مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک کند تا بین دو درگاه پرداخت پی پال و وسترن یونیون بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مقاله ما به بررسی تفاوت پی پال و وسترن یونیون پرداخته ایم. ما از جنبه های مختلف به مقایسه پی پال و وسترن یونیون پرداخته ایم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتر نسبت به این دو شبکه پرداخت تصمیم گیری کنید. پس با تراپی همراه شوید.

هر سیستم انتقال ارزی بین المللی دارای امکانات و ویژگی های منحصر به فرد می باشد، از جمله پی پال و وسترن یونیون؛ کاربران با توجه به این ویژگی ها، یک شبکه پرداخت را برای تراکنش های ارزی خود بر می گزینند؛ با مقایسه پی پال و وسترن یونیون از لحاظ سرعت، امنیت، سیستم پشتیبانی و ... می توان به درک درستی از فرق بین این دو شبکه پرداخت رسید و با دانستن تفاوت پی پال و وسترن یونیون می توان بین این دو پردازشگر پرداخت، بهترین گزینه را انتخاب کرد.

فرق پی پال و وسترن یونیون چیست؟

در این بخش از مقاله سعی کرده‌ایم تا با ذکر تفاوت پی پال و وسترن یونیون از جنبه های مختلف یک مقایسه‌ی کلی بین دو درگاه پرداخت داشته باشیم و در نهایت به این نتیجه برسیم که فرق پی پال و وسترن یونیون چیست و کدامیک از این دو پلتفرم انتقال پول، برای استفاده‌ی افرادی چون فریلنسرها که مرتبا با نقل و انتقال پول بین المللی سر و کار دارند، مناسب ‌تر است.

مقایسه پی پال و وسترن یونیون از لحاظ کارمزد

هزینه های PayPal بسته به کشوری که پول خود را ارسال می کنید و همچنین کل مبلغی که ارسال می کنید متفاوت است. همچنین تبدیل ارز به ایالات متحده، کانادا و اروپا، برای مبالغ کمتر از 49.99 یا 0.99 پوند و همچنین برای تراکنش های معادل 50 پوند و بالاتر، 1.99 پوند می باشد. اما انتقال پول به سایر نقاط جهان برای تراکنش های 100 پوندی یا بیشتر، 3.99 پوند می باشد.

هزینه های Western Union بسته به عوامل مختلفی از جمله کشوری که به آن پول ارسال می کنید، جفت ارز، مبلغی که ارسال می کنید، روش پرداخت و روش تحویل انتخابی شما، می تواند متفاوت باشد.

بنابراین تفاوت پی پال و وسترن یونیون پس از مقایسه ای که بین این دو سیستم پرداخت داشتیم می تواند با این نتیجه همراه باشد که، بین پی پال و وسترن یونیون، وسترن یونیون متغیرهای زیادی را در ساختار کارمزد خود قرار می دهد. علاوه بر این، هر دو شرکت پرداخت هنگام انتقال پول، یک نشانه گذاری روی نرخ ارز اضافه می کنند که می تواند به طور قابل توجهی بر کارمزد نهایی تأثیر بگذارد.

تفاوت پی پال و وسترن یونیون

مقایسه پی پال و وسترن یونیون از لحاظ نرخ ارز

نرخ مبادله ارز پی پال طبق آنچه در وب سایت PayPal ذکر شده است، حدود 3.5٪ - 4٪ است، اگر چه این نرخ، بستگی به نوع ارز و مبلغی که ارسال می کنید نیز دارد.

حاشیه نرخ ارز Western Union همیشه مشخص نیست و بسته به عوامل مختلف از جمله جفت ارز، مبلغی که ارسال می کنید، روش های تحویل و غیره می تواند تغییر کند. با این حال، به نظر می رسد وسترن یونیون برای اکثر نقل و انتقالات، نشانه گذاری حدود 3 تا 6 درصد را به نرخ متوسط بازار اضافه می کند.

در نتیجه ی مقایسه بین این دو سیستم پرداخت از لحاظ نرخ ارز، در مورد تفاوت پی پال و وسترن یونیون می توان گفت که مجدداً، به دلیل ابهام در مورد حاشیه های اضافه شده به هر انتقال که به مکان ارسال، و مبلغی که ارسال می شود، بستگی دارد،  تشخیص فرق پی پال و وسترن یونیون بر اساس نرخ ارز دشوار است.

مقایسه پی پال و وسترن یونیون از لحاظ پشتیبانی از انواع ارز

سرویس پی پال در حال حاضر از بیش از 200 نوع ارز مختلف پشتیبانی می کند، اما در حال حاضر تنها تبدیل ارز را برای 25 نوع ارز انجام می دهد. Western Union از انتقال بین المللی به بیش از 200 کشور با 130 ارز مختلف پشتیبانی می کند و بیش از 500000 نمایندگی در سراسر دنیا دارد.

در نتیجه تفاوت پی پال و وسترن یونیون از لحاظ پشتیبانی ارز ارزهای مختلف و پوشش دهی کشورهای مختلف، می توان چنین گفت که، با پشتیبانی از ارزهای بیشتر و هزاران نمایندگی فیزیکی در سراسر دنیا، وسترن یونیون برای نقل و انتقالات بین المللی از پی پال پیشی می گیرد.

مقایسه پی پال و وسترن یونیون از لحاظ سرعت

نقل و انتقالات ارز با پی پال، حدود چند دقیقه یا حداکثر 3 تا 5 روز کاری ممکن است طول بکشد. اما در صورت نیاز به تبدیل ارز، و این که آیا از قبل وجه مورد نظر را در حساب PayPal خود دارید یا قبل از پردازش انتقال باید ابتدا از حساب بانکی خود برداشت کنید، مدت زمان لازم برای انتقال وجه کمی بیشتر می شود.

تفاوت پی پال و وسترن یونیون

مدت زمان انتقال ارز با وسترن یونیون می تواند از 1 دقیقه تا 7 روز کاری طول بکشد. البته اگر انتقال نقدی را به عنوان روش تحویل انتخاب کنید، تراکنش معمولا سریع تر پردازش می شود، در حالی که انتقال از طریق سپرده های بانکی ممکن است زمان بیشتری ببرد. به علاوه، مبلغی که ارسال می‌کنید می‌تواند بر زمان انتقال وجه نیز تأثیر گذار باشد زیرا پردازش مبالغ بزرگ‌ تر زمان بیشتری می‌برد.

بنابراین در مورد تفاوت پی پال و وسترن یونیون از لحاظ سرعت می توان گفت، انجام تراکنش با Western Union و PayPal بسته به شرایط خاص انتقال ممکن است چند دقیقه یا چند روز کاری زمان ببرد. اما درکل می توان گفت، برای ارسال مبالغ کم هر دو سیستم مالی، گزینه خوبی برای انتقال فوری هستند.

مقایسه پی پال و وسترن یونیون از لحاظ گزینه های انتقال و پرداخت

گزینه های پرداخت PayPal عبارتند از:

  • حواله بانکی
  • کارت اعتباری
  • دبیت کارت
  • انتقال با پی پال

به طور کلی گزینه های پرداخت شامل پرداخت از طریق سپرده بانکی و همچنین انتقال به حساب پی پال گیرنده می باشد.

گزینه های پرداخت Western Union عبارتند از:

  • کارت اعتباری
  • دبیت کارت
  • حواله بانکی
  • پول نقد

در کل گزینه های پرداخت یا به صورت پرداخت نقدی یا از طریق سپرده بانکی امکان پذیر است.

تفاوت پی پال و وسترن یونیون

از مقایسه پی پال و وسترن یونیون از لحاظ گزینه پرداخت می توان به این نتیجه رسید که بین Paypal و Western Union، هر دو اپراتور طیف نسبتاً متنوعی از گزینه‌های پرداخت را ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است، تنها وسترن یونیون است که برداشت های نقدی را به عنوان یک روش انتقال ارائه می دهد که ممکن است برای برخی از کاربران جذابیت زیادی داشته باشد.

کلام پایانی : تفاوت پی پال و وسترن یونیون

در کل طی مقایسه‌ پی پال و وسترن یونیون ، این دو درگاه پرداخت الکترونیکی، چنین برآورد شده است که هر دو هزینه‌هایی را برای انتقال پول بین المللی در نظر گرفته‌اند، همچنین برای استفاده از برخی متدهای خاصی که ارائه داده‌اند نیز هزینه‌ها را به حداقل رسانده‌اند. وسترن یونیون برای شما این امکان را فراهم کرده است تا محاسبه قیمت‌ها را با توجه به تعرفه‌هایی که در سایت خود قرار داده است، در وب سایت وسترن یونیون انجام دهید. پی پال نیز، هم هزینه‌ی انتقال پول را محاسبه می‌کند و هم هزینه‌ی تبدیل واحد ارزی را که مجددا میزان هزینه‌ای که برای کاربران در نظر گرفته است بسته به نوع متدی که به کار می‌برند متغیر می‌باشد.

پلتفرم های وسترن یونیون و پی پال، این دو غول صنعت مبادلات ارزی بین المللی، دارای طیف وسیعی از امکانات، زبان‌ها و پشتیبانی از مشتری در راستای دسترسی جهانی جهت ارسال و دریافت پول، با هدف سهولت نقل و انتقالات ارزی می باشند. علاوه بر این، هر دو شرکت زیرساخت های امنیتی متعددی را برای محافظت و ایمن سازی حساب مشتری، هنگام تکمیل تراکنش در نظر گرفته اند.

دوستان و همراهان همیشگی تراپی، چنانچه شما دوست عزیز نیز تجربه‌ی انتقال پول پی پال و وسترن وینیون را داشته اید، تجربیات خود را از طریق ارسال کامنت در اختیار دیگر دوستان و کاربران قرار دهید.

تاریخ انتشار 16 امرداد 1401
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر