کدامیک از درگاه های پرداخت الکترونیکی را می‌شناسید؟ قطعا تا کنون بارها از طریق پی پال پرداخت آنلاین انجام داده‌اید. پي پال همواره خدمات و فناوري‌هاي جديدي را به بازار عرضه مي‌كند تا نيازهاي كاربران را برطرف سازد، اين شركت به تازگي تاييد دو مرحله‌اي را به منظور امنيت بيشتر حساب كاربري در مقابل دسترسی غیرمجاز در نظر گرفته است. در ادامه با همراه باشید تا با نحوه‌­ی تایید دو مرحله ای پی پال آشنا شوید.

امنيت حساب پي پال

شركت پي پال از سال 2008 با ارائه‌ي قابليت PayPal Security Key لايه دوم امنيت را به حساب‌هاي كاربران خود افزود، Security Key یک وسیله فیزیکی براي ايجاد كد جهت ورود به سیستم در حساب‌های پي پال است. سپس در سال 2014 يك برنامه با نام Symantec's VIP Access به منظور حمايت از امنيت پي پال و ديگر سايت‌ها معرفي شد كه يك كد براي ورورد به سايت ايجاد مي‌كرد. از جمله روش‌هاي ديگر به منظور امنيت حساب كاربري مشتريان، استفاده از سيستم پيام كوتاه براي ارسال كد ورود به آن‌ها است.

تایید دو مرحله ای پی پال

اما سيستم ارسال پيام كوتاه يا پيامك، داراي چندين مشكل است كه عبارتند از: امنيت ضعيف، نياز به دسترسي به تلفن همراه (كشورهاي تحريم نظير ايران قادر به استفاده از اين روش نمي‌باشند) و  در بعضي مواقع ارسال نشدن كد.

به همين منظور شركت پي پال به تازگي سيستم تاييد 2 مرحله‌اي ايجاد كرده است. در ادامه به نحوه‌ي استفاده از سيستم تایید دو مرحله ای پی پال با استفاده از يك اپليكيشن جداگانه به صورت جزيي پرداخته شده است.

نکاتی در مورد تایید دو مرحله ای پی پال

اپلیکیشن­‌های تایید هویت امنیت بیشتری نسبت به ارسال پیامک دارند، علاوه بر این هنگام مسافرت به مکان‌­هایی که خدمات اینترنت همراه وجود ندارد نیز این برنامه‌­ها انعطاف پذیری بیشتری دارند. این برنامه‌ها معمولاً هنگام اضافه کردن یک حساب جدید، از همان روال پیروی می‌کنند، تنها کافی است شما یک کد QR مرتبط با حساب خود را اسکن کرده تا در برنامه ذخیره شود. پس از آن در صورتی که قصد باز کردن سرویس یا اپلیکیشن مورد نظر خود را داشته باشید، باید کد تصادفی ایجاد شده را از اپلیکیشن­ تایید هویت بیابید و در آن قرار دهید.

در حالی که 2FA  از طریق متن، ایمیل یا برنامه تأیید هویت  شما را به طور کامل از هکرهای احتمالی پنهان نمی‌کند ، اما این یک گام مهم برای جلوگیری از دسترسی حساب شما توسط کاربران غیر مجاز است.

تایید دو مرحله ­ای پی پال

هنگامی که شما اقدام به افتتاح اکانت پی پال می کنید، جهت تایید دو مرحله­‌ای پی پال باید در صفحه اصلی Summary ، روی نماد چرخ دنده کلیک نمایید و برگه Security را پیدا کنید. به دنبال بخشی به نام "2-step verification" باشید، سپس روی لینک تنظیمات کلیک نمایید. در این مرحله شما همچنین قادر به انتخاب کد متنی یا استفاده از اپلیکیشن تایید هویت می­‌باشید.

برای تایید دو مرحله­‌ای در پی پال در صورتی‌ که تلفن  همراه خود را گم کنید، شماره­ تلفن خود را تغییر دهید یا تصمیم به لغو تایید هویت بگیرید، باید به قسمت انجام تنظیمات در منو بروید.

توجه داشته باشید که اگر از پی پال به عنوان یک حساب تجاری استفاده می­‌کنید، رابط کاربری شما متفاوت خواهد بود. در ادامه فعال سازی تایید دو مرحله ای پی پال به صورت تصویری آموزش داده شده است.

ابتدا در حساب پی پال روی تنظیمات کلیک نمایید.  سپس وارد Security شده و 2-step verification را انتخاب نمایید و  روی گزینه‌­ی Use an authenticator app کلیک کنید.

تایید دو مرحله ای پی پال

سپس یکی از روش­‌های تایید دو مرحله ای پی پال را با استفاده از sms یا MFA اپلیکیشن را انتخاب نمایید. هنگامی که تأیید هویت پیامکی را انتخاب می­‌کنید، باید یک شماره تلفن واقعی تهیه کنید. برای تأیید صحت تعداد پیام، فوراً پیامی شامل کد امنیتی پی پال دریافت خواهید کرد.

استفاده از اپلیکیشن 2FA نیز یکی دیگر از روش­‌های تایید دو مرحله‌ای پی پال است.

در این مرحله شما یک کد qr را مشاهده می­‌کنید که حاوی کد امنیتی است. کد امنیتی این اپلیکیشن را با استفاده از دو مرحله برنامه تأیید هویت اسکن کنید. اگر قادر به اسکن کد QR نیستید، می­‌توانید کلید مخفی را به صورت دستی وارد کنید.

برای اتمام تنظیم احراز هویت دو مرحله‌­ای پی پال ، رمز عبور یک بار مصرف ایجاد شده را در صفحه پی پال وارد نمایید. اگر دسترسی به نشانه فعلی خود را از دست داده‌اید ، می‌توانید با رمز پشتیبان خود دسترسی به پی پال را بازیابی کنید.

به یاد داشته باشید که اگر تأیید اعتبار SMS را برای تهیه نسخه پشتیبان انتخاب کنید،  اکانت پی پال شما امنیت کمتری دارد.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 21 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر