دانشگاه پلی تیکنیک میلان در سال 1863 تاسیس شده و یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های فنی در کشور ایتالیا و قدیمی‌ترین دانشگاه در میلان می‌باشد. این دانشگاه در رشته‌های طراحی و معماری بسیار برجسته است و دارای سابقه‌ی بسیار عالی در رشته‌های فنی مهندسی می‌باشد. در ادامه‌ی این مقاله نکات بیشتری را در خصوص معرفی دانشگاه پلی تکنیک میلان و نحوه‌ی پذیرش در این دانشگاه برای شما خواهیم گفت. با تراپی همراه باشید.

حتما بخوانید : ارتباط با اساتید دانشگاه مقصد برای پذیرش (اپلای)

درباره‌ی شهر میلان

فضای شیک و مدرنی که در کشور ایتالیا حاکم است این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده‌است که بتوانند از طراحی خلاقانه و بسیار الهام بخش در آن فضا بهره ببرند. به طور کلی شهر میلان از یک فضای فرهنگی بسیار خاصی برخوردار است همچنین دارای یک کلیسای جامع و شگفت انگیز می‌باشد که این‌ها همه برای دانشجویان رشته‌ی معماری شرایطی را فراهم کرده است که بتوانند در زمینه‌ی تحصیلی خود از آن‌ها بهره ببرند. شهر میلان دارای یک شبکه‌ی حمل و نقل بسیار گسترده ای است و دارای سه فرودگاه بین المللی می‌باشد.

دانشگاه پلی تکنیک میلان

معرفی دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان دارای هفت کالج مجزا در سراسر کشور ایتالیا می‌باشد که دو تا از کالج‌های اصلی آن در شهر میلان وجود دارد و پنج کالج دیگر در لمباردی و منطقه‌ی امیلیا رومانیا قرار دارد. این کالج‌ها دارای چهار دانشکده هستند که عبارتند از : دانشکده‌ی معماری، برنامه ریزی شهری، ساخت و مهندسی (در دانشگاه‌‌های میلانو بویسا، میلان لئوناردو، لکو، مانتووا و پیاچنزا)؛ طراحی (میلانو بویسا)؛ مهندسی عمران، محیط زیست و مدیریت زمین (میلان لئوناردو، کومو و لکو)؛ و مهندسی صنایع و اطلاعات (میلانو بویسا، میلان لئوناردو، کومو، کرمونا، لکو و پیاچنزا). این دانشکده‌ها مجهز به ۱۲ دپارتمان می‌باشد که بر تحقیقات متمرکز هستند.

دانشجویان با بیش از 100 ملیت مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. از میان فارغ التحصیلان این دانشگاه  Gianfranco Ferré در رشته‌ی معماری و Giò Ponti و شمیدان Giulio Natta در رشته‌ی مهندسی شیمی موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل شیمی در سال 1963شدند.

نحوه‌ی پذیرش و اپلای کردن برای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان

برای پذیرش در دانشگاه پلی تکنیک میلان می‌بایست مراحل زیر را طی کنید.

شما ابتدا باید برای اپلای کردن، ثبت نام نمائید. نحوه‌ی ثبت نام به صورت آنلاین می‌باشد. توجه داشته باشید که پس از ثبت نام برای هر شخص تنها یک کد در نظر گرفته می‌شود و چنانچه شما در گذشته برای پذیرش در این دانشگاه اپلای کرده اید و هم اکنون دارای یک کد شخصی می‌باشید، برای ثبت نام مجدد باید از همان کد قبلی خوداستفاده کنید.

فرایند ثبت نام آنلاین به این صورت است که : شما باید کلیه‌ی اطلاعات لازم را در فرم وارد کنید و مدارک لازم را آپلود نمائید. ثبت نام آنلاین دارای 5 مرحله‌ی کلی می‌باشد:

  1. سوابق تحصیلی
  2. انتخاب برنامه‌ی تحصیلی
  3. مدرک زبان
  4. آپلود اسناد درخواست برنامه‌ی تحصیلی Laurea Magistrale (لازم به ذکر است که این برنامه‌ی تحصیلی برای داوطلبان دوره‌ی کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است)
  5. وارد کردن سایر اطلاعات خواسته شده

دفتر پذیرش بین المللی کشور ایتالیا، اسناد شما را به زبان ایتالیایی، انگلیسی، فرانسه یا اسپانیایی می‌پذیرد. کپی ترجمه‌ی اسناد خواسته شده به زبان ایتالیایی یا انگلیسی را همراه با نسخه اصلی آن باید ارائه دهید. پس از این که فرایند پذیرش را کامل کردید، یک نسخه‌ی PDF از آن را برای خود ذخیره نمائید.

دانشگاه پلی تکنیک میلان

توجه کنید که :

  • برای درخواست پذیرش حتما در زمان مشخص شده اقدامات لازم را انجام دهید و به هیچ وجه اپلای کردن را به روزهای پایانی مدت زمان مقرر شده موکول نکنید.
  • به هیچ عنوان مدارک تکمیلی خود را از طریق پست ارسال نکنید. چرا که این مدارک بسیار مهم هستند و در موارد بسیار اتفاق افتاده است که ارسال از این طریق باعث گم شدن یا آسیب دیدن مدارک شده است.

هزینه‌ی پذیرش

توجه داشته باشید که دانشگاه پلی تکنیک میلان برای درخواست پذیرش هیچ هزینه‌ای از شما درخواست نمی‌کند. تنها هزینه‌های که می پردازید مبلغ 20000 یورو مالیات اجباری منطقه‌ای و اداری است که قبلا برای تأیید پذیرش خود (دریافت کننده کمک هزینه تحصیلی)، پرداخت کرده‌اید.

عزیزان، این نکته‌ی بسیار مهم را نیز مد نظر داشته باشید که هر متقاضی به طور شخصی با شماره شناسه دانشجویی (کد شناسه) و رمز عبور خود به طور مستقیم می‌تواند به پروفایل شخصی خود به صورت آنلاین دسترسی داشته باشد تا بتواند به بررسی وضعیت درخواست خود و ارتباطات ارسال شده توسط دفتر پذیرش بین المللی بپردازد؛ پس در حفظ و نگهداری شناسه و رمز عبور خود دقت کافی داشته باشید.

همراهان همیشگی تراپی، از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. هدف ما خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

تاریخ انتشار 07 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر