مخاطبان ارز دیجیتال متاسفم که امروز باید خبر نارحت کننده ای در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال به شما بدهم. تا کنون بانک مرکزی و در واقع دولت در مورد ارزهای دیجیتال اظهار نظر خاصی نداشت. به عبارت دیگر سیاست خنثی در این زمینه در نظر گرفته بود ولی اکنون بانک مرکزی خرید و فروش ارز دیجیتال را ممنوع کرده است. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم. 

همان طور که حتما می دانید ارز دیجیتال این روزها مخاطبان زیادی برای خود جمع کرده است و بسیاری از این طریق توانسته اند راه مناسبی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد خود ایجاد کنند. ارز دیجیتال هایی مانند بیت کوین و اتریوم در زمینه بیشترین موفقیت را نصیب خود کردند و با وجود تمام نوسان هایی که از سر گذراندند باز هم کاربران خود را حفظ کردند. 

بیشتر بخوانید : 

گستردگی ارزهای دیجیتال در سطح جهان به حدی رسید که بسیاری از سازمان های پرداخت با ارز دیچیتال را به عنوان یکی از روش های پرداختی خود در نظر گرفتند. در صورتی که در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از مقاله های زیر استفاده نمایید : 

خرید و فروش ارز دیجیتال

در تمام طول این مدت، ایران در مورد ارزهای دیجیتال و نحوه استفاده از آن ها اظهار نظر خاصی نکرده بود. یعنی نه موفق و نه مخالف آن بود. و چون ما در ایران زندگی می کنیم و بسیاری از راه های ارتباطی برای ما بسته است، تنها روش استفاده از آن ها، این بود که مردم به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. مدتی پیش نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند که در حال بررسی ارز دیجیتال و نحوه کار آن هستند. و همچنین بیان کرده بودند اگر نتیجه این بررسی های اولیه مثبت باشد، برای استفاده از ارز دیجیتال در ایران یک برنامه ریزی درستی انجام دهند. اما گویا نتیجه این جلسه و بررسی اولیه چندان مطلوب نبوده است چرا که فعلا بانک مرکزی خرید و فروش ارز دیجیتال را ممنوع کرده است. 

چرا بانک مرکزی بانک مرکزی خرید و فروش ارز دیجیتال را ممنوع کرده است؟

بنا بر نظر بانک مرکزی استفاده از ارز دیجیتال فرصت هایی بسیاری برای جرائم اینترنتی، پول شویی و تروریسم فراهم می کند. همان طور که حتما می دانید مبنای کار ارز دیجیتال اینترنت است. هرجایی هم که اینترنت باشد احتمال وجود هکر نیز هست.

بیشتر بخوانید : 

در مورد ارز دیجیتال، اگر شما مورد حمله سایبری از طرف یک هکر قرار بگیرید تمام سرمایه خود را از دست می دهید. چرا که بسیاری از سرمایه گذاران، ارز خود را در نرم اقزار های کیف پول و یا سرویس های اکسچنجینگ قرار می دهند، بنابراین راه برای هک کیف پول شما باز است. مگر این که شما برای نگه داری ارز خود از کیف پول سخت افزاری استفاده نمایید. 

خرید و فروش ارز دیجیتال
بیشتر بخوانید : 

همین طور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده است اگر کشورها بخواهند برای مبادلات خود از این ارز استفاده کنند، کاهش ارزش ارز غالب یعنی کاهش ارزش دلار اتفاق می افتد. 

از این رو  بانک مرکزی اعلام کرده است که تمام شعب و واحدهای تابع بانک ها و موسسات اعتباری و صرافي ها باید از ترویج ارز دیجیتال و همچیننی معامله از طریق آن ها را فراموش کرده و از انجام این کار اجتناب کنند. 

 

همراهان عزیز امیدواریم که اعلامیه بانک مرکزی جهت ممنوعیت خرید و فروش ارز دیجیتال، تنها یک تصمیم موقتی باشد و حداقل دولت به حالت خنثی قبلی خود برگردد. 

تاریخ انتشار 06 اردیبهشت 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
سرمایه گذاری بیت کوین
افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 20000 دلار
پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا
استخراج بیت کوین در ایران
بیت کوین رایگان در علی بابا (Alibaba)
ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند
بیت کوین و لایت کوین
انتقال پول با بیت کوین
خرید بیت کوین
فضای خالی
نظرات کاربران
فرم ارسال نظرات کاربر