اغلب مردم دوست دارند در آرامش و راحتی زندگی کنند، ما هم علاقمند به این سبک زندگی هستیم، مدتی پیش فراخوان برای ثبت نام لاتاری را دیدم، لاتاری ثبت نام برای قرعه کشی گرین کارت و اقامت دایم کشور آمریکا است، خیلی وسوسه شدم که ثبت نام کنم و بالاخره این اتفاق افتاد و من در لاتاری شرکت کردم.

یک هفته نگذشته بود که ایمیلی با موضوع برنده شدن در لاتاری برای من آمد، به شدت هیجان زده بودم و خوشحال از این بخت و شانس خوبی که داشتم.

محتوای ایمیل به این منظور بود که باید در سایت سفارت آمریکا ثبت نام کنم و لینک وب سایت سفارت را درون ایمیل گذاشته بودند.

درون وبسایتی که معرفی شده بود رفتم و کل سایت را زیر و رو کردم و از ظاهر و مطالبی که دورن وبسایت بود مطمئن شدم که این همان سایت سفارت آمریکا است، با پین کدی که برای من در ایمیل ارسال کرده بودن در قسمت ثبت نام وارد شدم و شرایط را بررسی کردم و بیشتر به ذوق آمدم.

درون وبسایت نوشته شده بود که، می توانم تمام اعضای خانواده خود و پدری را ثبت نام کنم و برای آنان هم ویزای گرین کارت به همراه اقامت در آمریکا را بگیرم. این بسیار عالی بود، زیرا با وجود تمام اعضای خانواده در کنارم دیگر فشار غربت کمتر می شد.

تمامی اعضای خانواده خودم، برادرم و خواهرم را به همراه پدر و مادرم ثبت نام کردم و مشخصات پاسپورت را در وبسیات بارگزاری کردم، مجموعا 11 نفر می شدیم. پس از اتمام مراحل ، گفته شده بود که طی دو هفته ی آینده مراحل بعدی را باید سپری کنید که طی ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد.

من برای اینکه اعضای خانواده را سورپرایز کنم، حرفی در این باره نزدم و فقط برای گرفتن پاسپورتها گفتم در حال برنامه ریزی یک سفر تفریحی به دبی هستم که با هم باشیم.

استرس و هیجان بسیار زیاد بود و این دو هفته برای من یک سال گذشت تا اینکه ایمیلی به منظور تکمیل مراحل بدستم رسید و دوباره طی لینکی که سایت سفارت آمریکا را برایم باز می کرد به وبسایت سفارت آمریکا مراجعه و وارد پنل کاربری خودم شدم.

در این مرحله بعد از تشکر و خیر مقدم گویی، ما را به عنوان شهروندان آمریکایی معرفی کرده و تایید مدارک را اعلام کرده بود، این مورد را هم متذکر شده بود که باید به ازای هر نفر 625 دلار واریز شود تا فعالیت های لازم برای سفر به مالزی و از آنجا آمریکا محیا شود و حتی گفته شده بود که این مبلغ بعد از ورود شما، به خاک ایالات متحده برگشت داده خواهد شد و صرفا برای اطمینان از حضور در آمریکا دریافت می شود.

طی شماره تماسی که گذاشته شده بود با مسئول مربوطه تماس تلفنی برقرار کردم و خانم بسیار با شخصیت و خوبی بود و به من این اطمینان را داد که جای هیچ نگرانی نیست و به دلیل اینکه ایران جزء کشور های تحریم شده هست باید از طریق صرافی و حواله وسترن یونیون، مبلغ واریز شود و کدی را که به عنوان کد امنیتی وسترن یونیون به شما می دهد را در پنل کاربری خود در وبسایت سفارت آمریکا وارد کنید.

من دیگر اطمینان کامل داشتم و از طریق یک صرافی مبلغ 6875 دلار را به مشخصاتی که داده بودند از طریق وسترن یونیون واریز کردم و کد امنیتی را برای سفارت آمریکا ارسال کردم.

بعد از ارسال کد صفحه ای باز شد و بابت این اعتماد تشکر کرد و نوشته بود تا 20 روز آینده مشخصات مشخصات گرین کارت شما ارسال خواهد شد، لحظه شماری می کردم که این 20 روز سپری شود تا بتوانم خبری استثنایی به خانواده بدهم.

4 روز نگذشته بود که زیر نویس یکی از شبکه های ماهواره ای خواندم که نوشته بود کمتر از 3 ماه دیگر جواب قرعه کشی لاتاری اعلام خواهد شد و من تازه متوجه شدم که چه کلاهی سر من رفته بود و من چه ساده با هیجانی شدن و بدون دقت 6875 دلار را به حساب آن افراد واریز کردم.

 راهکار های مقابله با کلاهبرداری های وسترن یونیون

تاریخ انتشار 14 اردیبهشت 1396
نویسنده  مهدی قاسمی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
نمایندگی وسترن یونیون در ایران
کارمزد در وسترن یونیون
وسترن یونیون
انتقال پول وسترن یونیون
حساب وسترن یونیون
مزایای وسترن یونیون
دریافت حواله وسترن یونیون در ایران
انتقال پول به بلاروس
دستیابی وسترن یونیون به Accelerator
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر