آیا می دانید در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال، چند کیف پول ارزی وجود دارد؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، این بدان معنا است که شما به درستی با انواع کیف پول های ارزی آشنایی ندارید و در این صورت قادر نخواهید بود از میان چند کیف پول ارزی ، مورد مناسب را برای ذخیره واحدهای ارزی خود برگزینید. بیائید این حقیقت را بپذیریم که واحدهای ارزی فقط در کیف پول ها امنیت دارند و بدانید که کیف پول های مختلف برای اهداف متفاوتی استفاده می شوند. به این دلیل بر آن شدیم تا به تهیه این مقاله بپردازیم. در این مقاله قصد داریم شما را با چند نوع از بهترین کیف پول های ارزی آشنا کنیم. پس با تراپی باشید با مقاله ی " پنج کیف پول ارز که باید بشناسید".

انواع کیف پول ارزی

هر نوع کیف پول ارزی ترکیبی است از یک کلید خصوصی و یک آدرس عمومی. بر این اساس که آیا شما این دو را در کجا و چگونه ذخیره نمائید، کیف پول های ارزی شما متفاوت خواهد شد و شما می توانید آن ها را به چند دسته تقسیم کنید.

معرفی چند کیف پول ارزی

1. کیف پول های سخت افزاری 

کیف پول های سخت افزاری، همانطور که از اسمشان پیداست، دستگاه های سخت افزاری هستند که به طور خاص برای نگهداری کلیدهای خصوصی و آدرس های عمومی ساخته می شوند. این نوع کیف پول ها، دستگاه هایی شبیه USB هستند با یک صفحه نمایش OLED و دکمه هایی در کنار دستگاه برای مسیریابی در طول اینترفیس کیف پول و با اپلیکیشن دسکتاپ بومی خود، برای واحدهای مختلف ارزی، کار می کند. این دستگاه یک وسیله ی کم مصرف است که شما می توانید آن را به PC  یا دستگاه موبایل از طریق USB و حتی به دستگاه های آلوده نیز متصل کنید.

به منظور آشنایی بیشتر شما عزیزان با کیف پول سخت افزاری ، مطالعه مقاله کیف پول سخت افزاری چیست؟  را به شما پیشنهاد می کنیم.

مقالات زیر نیز شما را با چند کیف پول ارزی سخت افزاری آشنا خواهند کردو ما مطالعه آن ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

کیف پول سخت افزاری بیت کوین

کیف پول سخت افزاری تریزور

2. کیف پول های کاغذی

کیف پول های کاغذی برای همه ی افراد مناسب نمی باشد زیرا آن ها کمی تکنیکال هستند و نیاز است تا کاربر بسیار در مورد آن احتیاط کند. همچنین به این دلیل که در کیف پول کاغذی فقط کدهای خصوصی و آدرس های عمومی خود را بر روی یک کاغذ چاپ می کنید و شروع به انتقال واحدهای ارزی خود می کنید. در ضمن به این علت که در کیف پول های کاغذی، کلید خصوصی شما به صورت آفلاین نگهداری می شود، این روش، روش امن دیگری است برای ذخیره واحدهای ارزی شما!

اما این را هم بدانید که بسیاری از ارزهای دیجیتال این نوع کیف پول را پیشنهاد نمی دهند. با این حال، شما برای تمامی واحدهای ارزی دیجیتال می توانید به راحتی کیف پول کاغذی پیدا کنید اما با احتیاط از آن استفاده نمائید. این نوع کیف پول ها، به عنوان دومین راه امن برای ذخیره کیف پول ارزی شما شناخته شده است.

چند کیف پول ارزی

  

3.کیف پول های دسکتاپ

کیف پول های دسکتاپ بسته های نرم افزاری قابل نصبی هستند که برای اکثر سیستم عامل های دسکتاپ مانند مک، ویندوز ولینوکس پشتیبانی می شوند. هر نوع واحد ارزی که به طور جدی پیگر کار خود باشد، در اولین روز کاری خود، یک نسخه دسکتاپ از کیف پول ارزی خود را رونمائی می کند. در حال حاضر کیف پول های ارزی بسیاری در دسترس هستند که هر کسی می تواند از آن برای نگهداری واحدهای ارزی خود استفاده نمایند و کیف پول های ارزی دسکتاپ نیز سومین روش امن برای ذخیره واحدهای ارزی می باشد. 

4. کیف پول های موبایل

کیف پول های ارزی موبایل نیز نوع دیگری از کیف پول های ارزی می باشد که در حال حاضر در دسترس کاربران می باشد. اما قبل از اعتماد به یک کیف پول موبایل، باید به دقت آن را بر اساس عوامل زیر بررسی نمائید:

  • کلید خصوصی - کیف پول جایی است که در آن کلید خصوصی خود را کنترل می کنید.
  • سهولت استفاده - واسط کاربری جذاب برای سهولت استفاده از آن کیف پول.
  • گروه توسعه - گروه توسعه فعال.
  • پشتیبان گیری و امنیت - قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی قابلیت ها.
  • سازگاری - سازگار با سیستم عامل های مختلف.

کیف پول موبایل چهارمین روش امن برای ذخیره ارز دیجیتال شماست زیرا همیشه قابلیت اتصال به اینترنت به منظور ارتباط با گروه پشتیبانی برای آن وجود دارد.

5. کیف پول های ارزی وب

کیف پول های ارزی وب، کیف پول های جذابی هستند که همیشه به اینترنت متصل هستند و توسط انواع مرورگر ها از قبیل : Google Chrome و Firefox وIE و ... قابل دسترسی هستند. 

کلید خصوصی در برخی از این نوع از کیف پول ها  به صورت آنلاین در مرورگر شما نگهداری می شوند و همچنین به حملات DDOS مستعد هستند. کیف پول های وب گاهی اوقات نقش هاست را دارند و گاهی اوقات نه. این بستگی دارد به نوع کیف پولی که شما مورد استفاده قرار می دهید. با این حال، ما همیشه توصیه می کنیم که از "کیف های غیر میزبانی" استفاده کنید تا بتوانید همیشه موجودی خود را کنترل کنید.

دوستان همراه، در این مقاله شما را با چند کیف پول ارزی مهم آشنا کردیم و سعی کردیم مهم ترین ویژگی های آن ها را برای شما بیان کنیم. با مطالعه دقیق موارد فوق شما قادر خواهید بود مناسب ترین واحد ارزی دیجیتال را انتخاب نموده و هر چه بهینه تر و امن تر از ارز های ذیجیتال خود نگهداری کنید.

تاریخ انتشار 13 اردیبهشت 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر