همراهان عزیز خبر های مربوط به دلار و قیمت ارز در ایران هم چنان داغ است و همچنان دولت روش مشخص و معینی را برای تعیین قیمت گذاری تعیین نکرده است. امروز خبر مهمی در مورد خرید ارز مسافرتی با یورو دریافت کردیم که تصمیم گرفیتم به شما هم در مورد آن اطلاع دهیم. با ما همراه باشید. 

در هفته های اخیر ما شاهد نوسان های زیادیی در رابطه با ارز خصوصا دلار بوده ایم که زندگی بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داد. به عنوان مثال قیمت دارو در آن برهه از زمان برای بسیاری دردسر آور بود. چرا که در میان این نوسانات نامعین بسیاری از افراد سودجو از این شرایط به نفع خود استفاده کردند. به طوری که قیمت دلار در یک روز از 6 هزار تومان نیز عبور کرد. بعد از این میزان نوسانات به این حد رسید، خوشبختانه دولت تصمییم گرفت در این موضوع دخالت کرده و اوضاع را سر و سامان دهد. 

خرید ارز مسافرتی با یورو

ایده ای که دولت برای حل این مسئله ارائه داد، تعیین قیمت دلار به صورت تک نرخی بود. بنابراین دولت اعلام کرد که قیمت دلار در سراسر کشور باید 4200 تومان باشد. این راه حل برای مدتی جواب می دهد چرا که تعیین نرخ ارز به نرخ تورم کشور بستگی دارد. یعنی اگر نرخ تورم کشور بالا رود قیمت ارز نیز باید بالا رود. بنابراین دولت نمی تواند تا مدت زیادی این نرخ را ثابت نگه دارد چرا که نرخ تورم در کشور تغییر می کنید و معمولا این تغییر به سمت زیاد شدن است.

بیشتر بخوانید : علت نوسانات دلار در سال 97

بعد از تعیین نرخ دلار، دولت اعلام کرد که برای تامین ارز تنها باید از بانک ها استفاده کرد.و همچنین مواردی که شامل این مصوبه هستند را اعلام نمود. در صورتی که شما به دنبال اطلاعات بیشتری در این مورد هستید می توانید از مقاله صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی ممنوع است استفاده کنید.

اما امروز یعنی اول اردیبهشت سایت های جدید دولت برای تامین ارز مسافرتی رو شد! 

خرید ارز مسافرتی با یورو : 

بر اساس گزارشی که اعلام شده است، برای یک بار سفر، 1000 یورو توسط دولت به فرد پرداخته می شود. البته در صورت نیاز می توان معادل این مبلغ را متناسب با ارز کشور مقصد پرداخت نمود. اما در صورتی که شما مسافر کشورهای همسایه، هم مرز و مشترک المنافع تنها می توانید 500 یورو دریافت نمایید. بنابراین اگر شما به شعب دریافت ارز مسافرتی تنها می توانید خرید ارز مسافرتی با یورو داشته باشید. جالب است بدانید که نرخ محاسبه شده یورو در این حالت چیزی نزدیک به 5400 تومان است. این در حالی است که نرخ یورو در بازار آزاد 6860 و در مرکز مبادلات ارزی نیز 5140 است!

خرید ارز مسافرتی با یورو

چگونگی خرید ارز مسافرتی با یورو : 

برای خرید ارز شما باید به شعب بانک ملی مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز را به آن ها ارائه دهید. این کار را می توانید 4 روز کاری قبل از سفر خود انجام دهید. بنابران شما معادل ریالی ارز درخواست شده را می پردازید و سپس با ارائه رسید پرداخت به باجه های بانک ملی در فرودگاه های شهر های (تهران، اصفهان، ارومیه، شیراز، تبریز و اهواز) ارز را دریافت نمایید.

 مدارک مورد نیاز برای خرید ارز مسافرتی با یورو :

  • گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران
  • بلیط هواپیما
  • ویزای کشور مقصد (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند)
  • رسید پرداخت عوارض خروج از کشور

همراهان عزیز امدوارم که با توجه به مطالب بیان شده بتوانید خرید ارز مسافرتی با یورو را به دسرتی و بدون مشکل انجام دهید ... سفر خوبی داشته باشید ... 

تاریخ انتشار 05 اردیبهشت 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر