در گذشته، کدنویسی یا به عبارتی برنامه نویسی فقط تخصص افرادی بود که در رشته ی کامپیوتر تحصیل کرده بودند، اما امروزه افراد زیادی، از وبلاگ نویسان تا بازاریابان، دانشجویان و مدیران وارد این حرفه شده اند و برای یادگیری برنامه نویسی تلاش می کنند؛ چرا که دانستن برنامه نویسی می تواند برای آن ها مزایای بسیاری داشته باشد که در ادامه بیان خواهیم کرد. بنابراین در این مقاله چند سایت رایگان برای یادگیری برنامه نویسی به شما معرفی خواهیم کرد ؛ این منابع هنوز هم از مهم ترین منابع آموزش کدنویسی محسوب می شوند. با تراپی همراه باشید.

مزایای یادگیری برنامه نویسی

  • توانایی ایجاد وب سایت شخصی توسط خود فرد بدون نیاز به کمک دیگران
  • قابلیت صرفه جویی در پروژه های مبتنی بر وب (که برای استارت اپ ها بسیار اهمیت دارد). چرا که دیگر نیازی به هزینه کردن برای برنامه نویسی، توسعه و مدیریت IT ندارید.
  • توانایی عملی کردن خلاقیت ها ی خود فرد، به جای آنکه بخواهد ایده و نظراتش را برای دیگران توضیح دهد تا عملی شوند.

سایت برای یادگیری برنامه نویسی

معرفی چند سایت برای یادگیری برنامه نویسی

وب سایت Code.org

در این وب سایت  شما می توانید مبانی علوم کامپیوتر را با یک درگ اند دراپ ساده بیاموزید. در این وب سایت آموزش ها توسط اساتید بزرگ برنامه نویسی انجام می شود و استفاده از ویدئوهای آموزشی در این سایت به صورت رایگان می باشد.

وب سایت Code School

همانطور که از نام این وب سایت مشخص است، این وب سایت مانند یک مدرسه برای یادگیری کدنویسی، برنامه نویسی و مهارت های وابسته به آن می باشد. این منبع، بسیار منحصر به فرد است و مسیرهایی را در پیش روی داوطلبان باز کرده است که بتوانند زبان های برنامه نویسی خاص از قبیل :

  • Ruby
  • HTML/CSS
  • JavaScript

را بیاموزند.

وب سایت  Free Code Camp

در وب سایت Free Code Camp آموزش کدنویسی از طریق یک راه منحصر به فرد ارائه شده است. به این ترتیب که به دانش آموزان تکنیک های پایه ای و پیشرفته را از طریق ایجاد پروژه های آموزشی یاد می دهد. فرایند آموزش در این سایت دارای سه مرحله می باشد :

  • پیوستن به جامعه ی علاقه مندان به یادگیری برنامه نویسی
  • همکاری با یکدیگر برای فائق امدن بر اشکالات کدنویسی
  • ایجاد اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی

وب سایت Dash by General Assembly

برای افراد مبتدی وب سایتDash by General Assembly  می تواند محل خوبی برای یادگیری باشد. در این وب سایت، HTML، CSSو JavaScript از طریق فعالیت و تمرینات مبتنی بر مرورگرها آموزش داده می شود. یادگیری کد نویسی در مرورگر، یک تجربه ی متفاوت است.

    سایت برای یادگیری برنامه نویسی

    وب سایت Code Conquest

    برای بسیاری از علاقه مندان به یادگیری برنامه نویسی، اولین مراحل یادگیری برنامه نویسی اندکی چالش برانگیز است. به این دلیل وب سایت Code Conquest یک راهنمای آنلاین رایگان برای مبتدیان ارائه داده است که به آن ها در یادگیری کدنویسی کمک کند. از طریق این راهنمای رایگان شما می توانید :

    • اصول بنیادی کدنویسی را بیاموزید
    • دوره های آموزشی رایگان کدنویسی را تکمیل فرمائید
    • یاد بگیرید که چگونه به زبان های مختلف برنامه نویسی کنید
    • شیوه ی آموزشی که برای شما مناسب تر است را انتخاب نمائید

    وب سایت TheCodePlayer

    در وب سایت TheCodePlayer نکات مربوط به نحوه ی ایجاد صفحات وب و اپلیکیشن های دیگر توسط دیگران از ابتدا برای شما ذکر خواهد شد. هر درس به طور کامل توسط یک ویدئو و همراه با توضیحات کامل برای شما آموزش داده می شود.

    ما به دوستان علاقه مند به فعالیت در حرفه ی برنامه نویسی، توصیه می کنیم که حتما به این وب سایت ها سری بزنید و برای یادگیری شیوه های کدنویسی به زبان های برنامه نویسی مورد علاقه شان اقدام نمایند.

    عزیزان، با مقاله ای دیگر در زمینه ی معرفی چند سایت برای یادگیری برنامه نویسی با شما بودیم. از اینکه با ما تا پایان همراه بودید بسیار سپاسگزاریم. چنانچه پس از مطالعه ی این مقاله با سوال یا مشکلی مواجه شدید، حتما آن را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

    تاریخ انتشار 29 دی 1397
    نویسنده  پریسا رضایی
    دسته بندی
    مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
    تفاوت پی پال و وسترن یونیون
    حذف حساب وب مانی
    بهترین بروکرهای فارکس
    خرید با پی پال
    sendowl
    مدرک CMA
    Codeable
    اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
    Teespring
    فضای خالی
    فرم ارسال نظرات کاربر