همانطور که همه ی ما شاهد هستیم پیشرفت تکنولوژی اثر خود را در بسیاری از جنبه های زندگی بشر بر جای گذاشته‌است و شرایط زندگی را با امکانات بیشتری برای افراد فراهم کرده است. به طور مثال استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی نظیر Duolingo ، gohenry و mimo در تلفن های همراه هوشمند و یا استفاده از تکنولوژی بلاک چین در صنایع مختلف و همچنین ایجاد ارزهای دیجیتال توانسته است تحولات عظیمی در زندگی بشر به ارمغان آورد. این بار صحبت از شهرهای هوشمند به میان است. این خبر که شبکه ای از سنسورهای تعاملی برای شهرهای به اصطلاح هوشمند در دست تولید است، برای دستیابی به کارایی و نوآوری هر چه بیشتر،  بسیار عالی است . در ادامه با تراپی همراه شوید تا جزئیات بیشتری را در خصوص شهرهای هوشمند برای شما بیان کنیم.

شهرهای هوشمند چگونه اند؟

شما کلی یک شهر هوشمند شامل : اتومبیل های بدون راننده، انرژی های تجدید پذیر برای کمک به مصرف برق شهر، ساختمان های با مصرف انرژی بهینه و سیستم های ارتباطی هوشمند است.

گزارشی از یک شرکت بین المللی داده (IDC) حاکی از این است  که انتظار می رود هزینه های فن آوری برای داشتن یک شهر هوشمند تا سال 2021 به 135 میلیارد دلار افزایش یابد.

شرکت بزرگ گوگل درحال ساخت یک شهر هوشمند در شهر تورنتو می باشد و با استفاده از منابع بسیار وسیع این غول فناوری، اولین اجرای وسیع  شهرهای هوشمند در دست ساخت است.

شهرهای هوشمند

هدف گوگل از ساخت این شهر هوشمند در تورنتو این است که به مسائل و مشکلات  شهری رایج در ارتباط با ازدحام و تراکم جمعیت، خدمات ناکارآمد و مسکن بپردازد. اما در حال حاضر، نگرانی هایی درباره این پروژه وجود دارد. بسیاری از گزارش های مربوط به حریم خصوصی ساکنین شهر جدید، که به طور مداوم فعالیت های آنها ثبت می شود، منتشر شده است. دوربین های مخفی فشرده می توانند تصاویر ساکنین و بازدیدکنندگان و همچنین اتومبیل های خیابانی را با وضوح بالا دریافت کنند. شهر هوشمند وعده داده است که از "بازخورد ساکنین" برای برنامه ریزی و تطبیق خدمات استفاده کند. اما این پروژه بسیاری از مردم، از جمله تکنسین های محلی، توسعه دهندگان ملک، سیاستمداران ، شهردار، دانشگاهیان، کارشناسان حفظ حریم خصوصی، رهبران کسب و کار و اتحادیه های آزادی مدنی کانادا را ناراحت و نگران کرده است.

حریم خصوصی در دنیای شهرهای هوشمند

در رابطه با حفظ حریم شخصی و اطلاعات جمع آوری شده در یک شهر هوشمند، یک سوال مهم هنوز باقی مانده  است که هنوز هم باید به آن پاسخ داده شود : آیا داده های جمع آوری شده توسط شهرداری حتما باید در محیط های شهری به طور ناشناس حفظ گردد؟

دستگاه ها و خدماتی که ما در یک منطقه شهری از آن ها استفاده می کنیم باید دارای اطلاعات ایمنی باشد. این مسئله برای کسب اعتماد عمومی ضروری است. و  برای رسیدن به این هدف، به نظر می رسد که شرکت هایی که  با هم  در حال رقابت می باشند ، باید برای عملکردی سودمند و بهینه، با یکدیگر همکاری داشته باشند.

به طور مثال : "شبکه های کامپیوتری نمونه ای عالی از این مورد  می‌باشند ؛ در یک شبکه کامپیوتری استانداردها به گونه ای تنظیم شده است که دستگاه ها با هم  همکاری داشته  و ارتباط برقرار می کنند، اما در عین حال در اجرای خدمات رقابت می کنند. "

وقتی که کاربران به تصویب و پذیرش تکنولوژی جدید روی می آورند، راحتی و سهولت استفاده مهمترین نکته در مورد آن تکنولوژی است . با این حال، مسائل مربوط به امنیت اغلب ناخوشایند و نگران کننده است  اما باید از  داده ها و اطلاعات ارزشمند بخوبی مراقبت گردد.

شهرهای هوشمند

همه ما داستان های هولناک و نگران کننده ای از هک شدن، خرابکاری های اینترنتی و از دست دادن اطلاعات از انواع  موسسات، عمومی و خصوصی، بزرگ و کوچک را شنیده ایم. باید به این نکته توجه داشت که نوآوری تکنولوژیکی در یک محیط عمومی همیشه چالش برانگیز است، زیرا همواره نیروهای متناقضی نیز در کار وجود دارند.

فن آوری های بلاکچین و رمزنگاری در یک شهر هوشمند

محیط یک شهر هوشمند ، برای دستگاه هایی که تلاش میکنند از فعالیتهای خاصی کسب درآمد کنند یا تعداد زیادی از معاملات را تأیید می کنند باید بصورت  یک سیستم منظم در نظر گرفته شود .

این جایی است که بلاکچین و DLT میتوانند نقش موثری داشته باشند . اما محدودیت هایی در وضعیت فعلی تکنولوژی وجود دارد. یکی از این محدودیت ها مربوط به ، میزان توانایی برای سرویس دهی به میلیون ها معامله در روز، و دیگری سرعت تأیید معاملات و هزینه های بالای معامله بالقوه  است.

با این حال، بسیاری از شرکت ها در تلاشند تا این مشکلات را برای مشتریان سازمانی حل کنند , بعنوان مثال آی بی ام و سامسونگ در حال توسعه یک معماری برای بلاکچین و اینترنت اشیا (IoT) می باشند.

از توجه و همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 04 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر