فناوری بلاکچین نه تنها در زمینه ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین، مفید است، بلکه در هر زمینه ای که حرفی از هوشمند سازی باشد، می‌توان از آن استفاده کرد. شرکت AT&T که یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی است، نقشه ای از تاریخچه شبکه های اجتماعی که مبتنی بر بلاکچین است، منتشر کرده است. ارائه این ابزار برای کارفرمایان بسیار مفید خواهد بود چرا که در نحوه برنامه‌ریزی آنها در آینده،  تاثیر زیادی خواهد داشت.

این ابزار ارائه شده، صرفا برای ردیابی فعالیت های رسانه ای بالقوه نیست، بلکه به کارفرمایان این فرصت را می دهد تا به افرادی دسترسی داشته باشند که در حال حاضر به سرویس های مشابه این شرکت علاقه دارند.

کاربری که از این سرویس استفاده می‌کند، می تواند به راحتی متوجه شود که در سراسر این پلتفرم خاص، کاربران در چه رابطه ای صحبت می کنند. (به عبارت دیگر به دنبال چه چیزی هستند، نیاز آنها چیست؟). البته برای استفاده از این قابلیت و جمع آوری این نوع داده ها، نیاز است که یک حساب جداگانه برای هر رسانه اجتماعی ایجاد شود.

تاریخچه شبکه های اجتماعی

داده‌هایی که از این سرویس در حوزه تاریخچه شبکه های اجتماعی جمع آوری می‌شوند را می‌توان متناسب با فیلترهای مختلف مانند تاریخ و یا مکان مرتب سازی کرد. استفاده از این نوع داده ها برای افرادی که دارای وب سایت فروشگاهی هستند بسیار مفید است چرا که دید دقیقی نسبت به نیاز افراد در یک منطقه خاص، زمان خاص و ... به آنها می دهد.

آیا کاربران مالکیت داده ها را حفظ می کنند؟

داده هایی که در این قالب برای کاربر این ابزار در حوزه تاریخچه شبکه های اجتماعی تولید می‌شود، برای مقاصد مختلف استفاده خواهند شد. افرادی که این داده های تاریخچه شبکه های اجتماعی را مبتنی بر بلاکچین ایجاد کرده اند، مالکیت آنها را به عهده دارند. حتی اگر مالک این داده ها، آنها را پست و یا حتی توییت کند، اصل داده‌ها در نقشه‌ای که توسط بلاکچین توسعه پیدا کرده‌است باقی می‌ماند. که البته این موضوع یکی از مزایای اصلی این سرویس است.

البته برخی از قابلیت‌هایی که در این سرویس وجود دارد، از نظر امنیت نگرانی‌های زیادی را برای کاربران فراهم می‌کند. بسیاری از کسانی که در حوزه تجارت آنلاین فعالیت می‌کنند، می‌خواهند از رفتار کاربران در حوزه خرید اینترنتی آگاه باشند، تا به این وسیله بهترین تصمیم را برای استراتژی بازاریابی آنلاین خود بگیرند.

تاریخچه شبکه های اجتماعی

اما این اطلاعات چگونه بدست می‌آید؟ یکی از حالت‌هایی که برای جمع آوری داده ها جهت تشکیل تاریخچه شبکه های اجتماعی وجود دارد، این است که کاربران اطلاعات را در اخیتار صاحبان این سرویس با اختیار خود قرار دهند و در عوض مبلغی را برای انجام این کار دریافت نمایند.

تاکنون فناوری های زیادی برای توسعه تاریخچه شبکه های اجتماعی به وجود نیامده اند و این ایده آنچنان که باید، توسعه نیافته است. اما نظر شما در مورد این سرویس مبتنی بر بلاکچین چیست؟ آیا داده هایی که از طریق شبکه های اجتماعی جمع آوری می شوند، می توانند نقش مثبتی در شیوه تبلیغات آنلاین ایفا کنند؟

تاریخ انتشار 06 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر