پس از تصویب مجلس و پارلمان اسپانیا، قانون اقامت به سرمایه گذاران غیر اتحادیه اروپا در این کشور به صورت رسمی پذیرفته شد. سرمایه گذاران با استفاده از این قانون می توانند با خرید املاک و مستغلات در اسپانیا مجوز اقامت دائمی را کسب نمایند. ویزای طلایی اسپانیا (یا "ویزا املاک") هنگام خرید ملک برای 500،000 € یا بیشتر، اقامت خودکار در اسپانیا را اعطا می کند. این ویزا می تواند هر نوع ملک اعمم از خانه مسکونی، تجاری، زمین و ویلا را شامل شود. برخلاف ویزای ثروت، ویزای طلایی نیازی به اقامت 183 روز از سال شما در اسپانیا ندارد. در ادامه با تراپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک یا ویزای طلایی کسب کنید.

اخذ اقامت اسپانیا

نیازهای عمومی سرمایه گذاران برای دریافت ویزای طلایی 


متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزا طلایی یا سرمایه گذار هستند، باید کلیه موارد ارائه شده در ادامه را رعایت کنند:

  •  تبعه غیر اتحادیه اروپا باشند

  • متقاضی سرمایه گذار باید از سن قانونی برخوردار باشد (18 ساله یا بالاتر)
  •  سرمایه گذار نباید در اسپانیا یا در محل اقامت قبلی خود به مدت پنج سال گذشته، سابقه کیفری داشته باشد
  • قبلاً به طور نامنظم در اسپانیا نباشد
  • به بیمه درمانی چه خصوصی و چه عمومی دسترسی داشته باشد
  • قادر به حمایت از خود و خانواده خود در مدتی زمانیکه در اسپانیا اقامت دارد، باشد (از منابع مالی کافی برخوردار باشد). این امر قطعاً نباید برای کسانی که مشخصات اقتصادی اقتصادی دارند ، در وهله اول ویزای طلایی را صادر کنند. ناگفته پیداست

- هزینه برنامه مربوطه را پرداخت کنید

مراحل اخذ اقامت اسپانیا با استفاده از ویزای طلایی

 این قانون اتباع غیر اتحادیه اروپا را قادر می سازد در ازای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات اسپانیا (و سایر دارایی ها)، اجازه اقامت واجد شرایط را بدست آورند و در صورت تحقق برخی شرایط، اقامت دائم اسپانیا دریافت کنند. برای اخذ ویزای طلایی باید مراحل گفته شده در ادامه مطلب را انجام دهید:

  • ابتدا با ویزای سفر به اسپانیا بیایید و سپس به دنبال یک ملک بگردید.
  • پس از یافتن ملک مورد نظر و امضای توافق نامه و واریز هزینه ی ملک، می توانید برای ویزای طلایی اقدام کنید. در صورت نیاز، مقامات می توانند به مدت شش ماه به شما مجوز بدهند تا بتوانید مراحل خرید ملک خود را تکمیل کنید.
  • در صورتیکه درخواست ویزای طلایی شما پذیرفته شود، به مدت یک سال ویزا دریافت خواهید کرد. برخلاف سایر ویزا ها، ویزای طلایی می تواند در حالی که در اسپانیا حضور دارید ارائه شود.
  • پس از دریافت ویزای طلایی خود، می توانید تمدید ویزا را تا زمانی که ملک خود را به فروش نرسانید، ادامه دهید.

در سال 2015 ویزای طلایی معیارهای امتیاز و تمدید خود را کاهش داد. این امر به غلبه بر موانع اداری کمک کرده است. دولت همچنین ذینفعان این قوانین را افزایش داده به طوریکه شامل زوج های ازدواج نکرده و فرزندان خریداران بالای 18 سال نیز می شود. 

اخذ اقامت اسپانیا

پردازش و اعطای اقامت توسط وزارت امور خارجه اسپانیا انجام می شود. در طی 20 روز کاری از زمان ارسال درخواست به برنامه های کاربردی پاسخ داده می شود. اگر در این دوره پاسخی وجود نداشته باشد، درخواست  پذیرفته تلقی می شود. پاسخ رسمی به درخواست می تواند تا 6 ماه طول بکشد، اما در تئوری اگر در 20 روز جوابی وجود نداشته باشد، پذیرفته می شود.

پس از پنج سال اقامت مداوم، سرمایه گذاران می توانند برای اقامت دائم اسپانیا اقدام کنند. به همین ترتیب، پس از ده سال اقامت، می توان تابعیت اسپانیا را درخواست کرد. برای درخواست اقامت، اثبات سرمایه گذاری (بازدید کنندگان) باید با ثبت پرونده ملک (گواهی) ارائه شود. اگر این گواهینامه هنوز در دسترس نباشد، باید مدارک معتبر و اثبات این اقدامات به ثبت املاک ارائه شود.

این قانون جدید به طور خاص افراد مرفه را که معمولاً در جاهای دیگر ساکن هستند ، هدف قرار می دهد. این قانون عمدا از این شرط چشم پوشی می کند و فقط مستلزم آن است که یک سرمایه گذار ممتاز حداقل یک بار در طول اعتبار ویزا به اسپانیا سفر کرده باشد (و از طریق شواهد بتواند از آن پشتیبانی کند). بنابراین اقامت شش ماه برای پرونده خاص متقاضی ویزا طلایی ضروری نیست. در حقیقت ، همانطور که می توان از آنچه من نوشتم ، معلوم شد ، متقاضی ممکن است بیش از شش ماه خارج از کشور باشد و هنوز هم می تواند واجد شرایط آن شود. اما اگر قصد شهروندی اسپانیا را دارید ، علیرغم اینکه نیازی به اقامت مداوم در این کشور به مدت شش ماه ندارید ، باید تجارت اصلی شما در اسپانیا واقع شود. غیبت طولانی مدت بیش از شش ماه ، از حق دستیابی به اقامت دائمی (پنج سال به بعد) منافی نخواهد داشت.

تاریخ انتشار 20 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر