برای اینکه بتوانید کسب و کار بدون پول راه اندازی کنید، باید حتما از راه نمائی های لازم مطلع باشید تا با شکست در کارتان مواجه نشوید. در قسمت اول این مقاله برای شما عزیزان گفتیم که نحوه شروع کسب و کار بدون پول چگونه است و همچنین نکات مهم در زمینه ی شناخت یک استارت اپ سودمند رابه شما متذکر شدیم. به منظور یادگیری مطالب بیشتر و کسب اطلاعات در این زمینه مقاله ای که پیش رو دارید را نیز به دقت مطالعه نمائید و تا پایان این مقاله نیز با تراپی همراه شوید.

شناسایی یک ایده استارتاپ سودمند

پیش تر شما را با نکات مربوط به نحوه ی شناسایی یک ایده استارت اپ سودمند آشنا نمودیم و تا آنجا پیش رفتیم که باید بتوانید بر یک دسته ی قابل رشد تمرکز داشته باشید، اکنون به ذکر ادامه مطالب خواهیم پرداخت.

پس از اینکه یک دسته را انتخاب کردید، باید تمام محصولات موجود در آن دسته را مطالعه کنید تا بدانید که مزایای هر محصول و وجه تمایز آنها در چیست؟ استراتژی بسته بندی و بازاریابی آنها چیست؟

هنگامی که یک محصول را انتخاب کردید، سؤالاتی را در ذهن خود مطرح و به آنها پاسخ دهید. از جمله این سوالات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کسب و کار بدون پول

 برای بهبود محصول مورد نظر چه کاری باید انجام بدهم؟ آیا می‌توانم یک ویژگی جدید به آن اضافه کنم؟  آیا می‌توانم این محصول را به نوعی شخصی‌سازی کنم؟

6. پوشش تقاضاهایی که دست کم گرفته شده‌اند

بسیاری از افراد پس از اینکه متوجه شکاف‌های موجود در بازار شدند، کسب و کارهای موفق خود را شروع می‌کنند. از این رو می‌توانید به نیازهای موجود در بازار توجه کرده و برای رفع آنها اقدام کنید.

پیشنهادات دیگر برای شروع  کسب و کار بدون پول و سرمایه اولیه

شبکه ای همراه با دیگر کارآفرینان: به منظور راه اندازی کسب و کار بدون پول شبکه ای همراه با دیگر کارآفرینان ایجاد کنید و برای شرکت در رویداد انجمن‌های استارتاپ از Meetup یا Eventbrite استفاده کنید. ارتباط با دیگر کارآفرینان نه تنها در ایجاد روابط ارزشمند به شما کمک می‌کند، بلکه ایده‌های زیادی را در ذهنتان جای خواهد داد.

بررسی درخواست‌های ثبت اختراع : درخواست‌های ثبت اختراع به طور معمول 18 ماه پس از ثبت نام صورت می‌گیرد. قصد ما از این بررسی، کپی مجدد اختراعات ثبت شده نیست، بلکه با مرور این اسناد می‌توان حس خلاقیت و نوآوری را در خود تقویت کرد که این می تواند یک گام مفید در جهت ایده پردازی برای راه اندازی کسب و کار بدون پول و سرمایه است.

برگزاری جلسه طوفان مغذی : در صورتی که نیاز به افزایش قدرت ذهنی داشته باشید، سه یا پنج نفر از کارآفرینان موفق را به یک جلسه طوفان مغزی دعوت کنید. قبل از دعوت از همه افرادی که می‌خواهید در این جلسه حضور داشته باشند، بپرسید که آیا آمادگی بحث در مورد یک دسته یا محصول خاص را دارند.

ایده استارتاپ خود را بررسی کنید

حتی اگر ایده‌ی مناسبی هم در سر داشته باشید، با این حال کار روزانه‌ی خود را رها نکنید. قبل از اینکه بر روی ایده‌ی خود کار کنید، باید بدانید که دیگران واقعا به محصولی که تولید می‌کنید نیاز داشته باشند. (منظور از دیگران، دوستان و خانواده و آشنایان شما نیستند).

به عنوان مثال اگر بخواهید برنامه‌ای ایجاد کنید که دانش آموزان کالج را با مربیان مجازی مرتبط کند. از این رو باید یک نسخه اولیه از این برنامه را بسازید، سپس به صورت دستی 150 نفر مربی را که به صورت آنلاین کار می‌کنند را پیدا کنید و سپس لینک برنامه را به صفحه فیس بوک دانشگاه ارسال کنید. اگر تعداد قابل قبولی در این سایت ثبت نام کردند، می‌توانید از کارتان استفا دهید.

صحبت با مشتریان بالقوه گزینه دیگری است که حتما باید به آن توجه کنید. به همین منظور یک نسخه از دمو محصول را به آنها نشان بدهید و از آنها در مورد ویژگی‌هایی که دوست دارند در برنامه وجود داشته باشد، مقدار هزینه‌ای که حاضرند برای آن پرداخت کنند و همچنین مقدار استفاده آنها از این برنامه سوال کنید.

کریس بانگ، وبلاگ نویس Envato توصیه می کند که فهرستی از مشکلات محصول خود تهیه کنید و سپس برای حل و اولویت بندی آنها، نظرات مشتریانتان را جویا شوید.

اگر می‌خواهید قبل از ساختن هر محصولی علاقه بازار را تست کنید، بهتر است یک صفحه اصلی ایجاد کنید که در آن محصول یا سرویس شما را توصیف کند و از مردم بخواهید آدرس ایمیل خود را به ازای دسترسی سریع به سایت ثبت کنند. عضویت، اشتراک، محصول رایگان، تخفیف، به روز رسانی محصول یا پیشنهادات قانع کننده دیگر از جمله مواردی هستند که می‌توانند در این آزمون موفق عمل کنند.

کسب و کار بدون پول

پیدا کردن بنیانگذار

سه عامل اصلی برای داشتن یک بنیانگذار وجود دارد :

به دست آوردن بودجه  به راحتی : بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ تمایل به چند سرمایه گذاری دارند. به عنوان مثال تک سرمایه گذاری، یکی ازعلل شکست Paul Graham بوده است.

ایجاد شرکت یک تجربه استرس زا، هیجان انگیز و منحصر به فرد است. بنابراین وجود یک بنیانگذار ضروری است، آنها دقیقا می‌دانند که شما چه می‌خواهید، و در زمینه می‌توانند مهارت‌ها، دانش و ارتباطات مختلفی را ارائه دهند. انتخاب یک بنیانگذار با رزومه عالی، فرصتی بی نظیر در افزایش شانس موفقیت شما است.

تحقیقات ثابت کرده‌اند که بیش از 46٪ شرکت‌هایی که تنها یک بنیانگذار داشته‌اند در این راه موفق‌تر عمل کردند. تصمیم گیری را براساس وضعیت خود انتخاب کنید و به توصیه‌های سنتی توجهی نکنید.

دوستان گرامی چنانچه شما نیز تجربه ای سودمند در زمینه شروع کسب و کار بدون پول و سرمایه اولیه داشته اید، تجربیات خود را از طریق کامنت ها با دیگر دوستان در میان بگذارید. 

عزیزان از توجه و همراهی همیشگی تان صمیمانه ممنون و سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. ما به خدمت گذاری به شما گرامیان مفتخریم. 

تاریخ انتشار 14 اسفند 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر