حتی اگر شما به فکر راه اندازی یک استارتاپی هستید که خودتان به تنهایی آن را اداره کنید، برای موفقیت آن کسب و کار کوچک باید ابتدا بررسی کنید  و ببینید که کدام استارت اپ‌ها هستند که بیشتر از همه مورد تقاضا می‌باشد و سپس برای سرمایه گذاری در آن کسب و کار اقدام نمائید. در این مقاله با تراپی همراه شوید تا شما را با آن دسته از شغل های استارت اپی که بیشتر مورد تقاضا هستند آشنا کنیم.

با برخی از شغل‌های استارت اپی که بیشتر مورد تقاضا هستند آشنا شوید

از میان تمام کسب و کارهایی که کارآفرینان راه اندازی کرده‌اند، برخی از آن‌ها هستند که دارای متقاضی بیشتری می‌باشد و بیشتر از سایر شغل‌های استارت اپی مورد تقاضا هستند. در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشاغل فنی

اگر شما جز افراد فنی هستید، قطعا بدانید که جامعه به افراد فنی چون شما بسیار نیازمند است و تقاضا برای شغل و حرفه‌ی شما زیاد است. از میان 3000 شغلی که در لیست کارهای ذکر شده در لینکدین قرار گرفته است، 900 شغل مربوط است به رشته‌های مهندسی و از میان آن‌ها بیشترین تقاضا مربوط است به شغل مهندسی نرم افزار. بر اساس اطلاعات مربوط به اداره‌ی کار از هم اکنون تا سال 2026 میزان تقاضا برای شغل مهندسی نرم افزار تا 24 درصد افزایش خواهد یافت.

شغل های استارت اپی

علاوه بر دانش کلی که شما باید از علوم کامپیوتر داشته باشید، این مشاغل بیش از سایر مشاغل فنی مورد تقاضا هستند :

  • کدنویسی
  • طراحی پلتفرم
  • توسعه صفحات وب و موبایل
  • پشتیبانی و تضمین کیفیت

توسعه دهنده‌ی صفحات وب و اپلیکیشن‌های موبایل

دومین شغلی که بیشترین تقاضا برای آن وجود دارد، مربوط می شود به حوزه کاری افراد فعال در زمینه طراحی و توسعه صفحات وب و توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل. به طور مثال از افراد متخصص برای اجرای تگنیک‌های سئو سایت و یا افرادی که در مورد UX اطلاعات کافی داشته و با استفاده از این دو بتوانند به بهینه سازی وب سایت بپردازند، بیشتر استقبال می‌شود. مشاغل دیگری در این زمینه وجود دارد که عبارتند از :

  • ساخت برنامه‌های iOS و Android
  • نرم افزار اشکال زدایی
  • قدرت درک زبان‌های مهم برنامه نویسی

متخصصین علوم داده

شرکت‌های بزرگ و کوچک همگی نیازمند متخصصین علوم داده می‌باشند. طبق گزارشات به دست آمده از IBM، تقاضا برای متخصصین علوم داده تا 26 درصد درحال رشد است. چرا که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک در تلاشند تا به تجزیه و تحلیل داده‌های خود بپردازند. در کنار آن استفاده از علوم مربوط به هوش مصنوعی نیز بسیار کاربرد دارد؛ که به متخصصین علوم داده که از هوش مصنوعی در کار خود بهره می‌گیرند، "مهندس داده" گفته می‌شود. بنابریان تحصص در زمینه ی علوم داده از جمله شغل های استارت اپی پرتقاضا می‌باشد.

SEO و SEM

از دیگر شغل های استارت اپی که بسیار مورد تقاضا است، فعالیت در زمینه  SEO و SEM است. شما تا چه حد با این دو اصطلاح آشنا هستید؟ SEO عبارتست از : فرایند بهینه سازی وب سایت برای کسب رتبه‌ی بهتر در موتور جستجوی گوگل و SEM عبارتست از استفاده از تبلیغات پرداختی برای بیشتر دیده شدن وب سایت شما.

  • برای کسب و کارهای کوچک، SEO می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد که صاحبان کسب و کار می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌های سنگین برای تبلغات، از آن برای بهبود رتبه بندی سایت خود بهره ببرند.
  • برای کسب و کارهای بزرگ تر ترکیبی از رویکردهای سئو و SEM با یکدیگر به صاحبان آن کسب و کارهای کمک می‌کند تا بتوانند از رقبای خود، موفق تر عمل کنند.

شغل های استارت اپی

فروشنده

یکی دیگر از شغل های استارت اپی ، شغل فروشندگی است. هر نوع کسب و کاری که به تولید محصول و ارائه‌ی خدمات می‌پردازد، بسته به نوع کالای تولیدی  یا خدماتی که ارائه می‌دهند، نیاز به فروشنده و بازاریاب دارند. در کنار سرمایه گذاران و متخصصین یک استارت اپ، فروشندگان هستند که در فروش محصولات نقش بسیار پررنگی دارند.

توجه کنید که حتما باید شخص مناسبی را برای فروشندگی انتخاب کنید. چرا که در بسیاری از نظرسنجی‌هایی که از مشاغل موفق و معتبر به عمل آمده است، 26 درصد افراد معتقدند که یک فروشنده‌ی خوب می‌تواند افراد را به سمت خرید یک محصول یا استفاده از خدمات ارائه شده توسط یک کسب و کار ترقیب نماید.

بیشتر بخوانید : استراتژی های رشد استارت اپ ها کدامند؟

بنابراین یکی دیگر از شغل‌های استارت اپی که دارای تقاضای بسیاری است، استخدام نیرو برای فعالیت در شغل فروشندگی برای آن استارت اپ می‌باشد.

سخن آخر

در کل باید بدانید که شغل های استارت اپی دارای بازار رقابتی شدیدی است و اینکه بدانید در کدام شغل وارد شوید که بازار کار بهتری دارد، از ملزومات کار برای موفقیت شما در کسب و کاری است که می‌خواهید آن را راه اندازی کنید.

از اینکه همواره با ما همراه و همگام هستید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 11 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر