مهاجرت به کشور های خارجی در بسیاری از موارد برای ادامه تحصیل انجام می شود. کانادا یکی از کشورهایی است که در زمینه پذیرش دانشجو بسیار خوب عمل می کند. جالب است بدانید که در سال 2017، سازمان اموزشی کشور کاندا اعلام کرده است که 494,525 دانشجوی بین المللی در حال تحصیل هستند. در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ سوالات خود را در رابطه با تحصیل در کانادا ، چهارمین کشور محبوب دانشجوهای بین المللی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : 

بهترین شهرهای دنیا برای تحصیل کدام است؟

سفر بدون ویزا چگونه است؟

ویزای شینگن چیست؟

تحصیل رایگان در آلمان

رنکینگ بهترین دانشگاه ها در جهان سال 2018

بر اساس آماری که وجود دارد 51 درصد از دانشجویان درخواست اقامت دائم در کانادا هستند. با وجود این که بسیاری از افراد در رابطه با تحصیل در کشور دیگر ترس دارند اما حدود 14 درصد از جمعیت کانادا را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. کانادا به دلیل داشتن سطح بالایی از کیفیت زندگی چه در زمینه آموزش، چه عدم وجود مسائل تبعیض نژادی به یکی از کشورهای امن برای ادامه تحصیل تبدیل شده است. 26 مورد از دانشگاه های کانادا جزء بهترین دانشگاه های سطح جهان شناخته می شوند که 4 مورد از آن ها در بین 100 دانشگاه برتر جهان هستند.

تحصیل در کانادا

زبان مردم کانادا چیست؟

برای تحصیل در کانادا اولین چیزی که مهم است زبان مرسوم و رایج کالج ها و مردمان آن کشور است. ئر حالت کلی کانادا از نظر زبان و فرهنگ به دو دسته کلی فرانسوی و انگلیسی تقسیم می شوند. برای موفقیت در تحصیل در کانادا بهتر است که به اندازه کافی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید چرا که زبان غالب، همان انگلیسی است.

هزینه تحصیل در کانادا برای یک دانشجوی بین المللی چقدر است؟

همان طور که گفته شد دانشگاه های کانادا در بالاترین رتبه های جهانی قرار دارند اما این موضوع به این معنا نیست که هزینه های تحصیل در کنادا سر به فلک می کشد. عوامل مختلفی در هزینه تحصیل در کانادا نقش دارند. مانند دانشگاه مورد نظر شما، رشته مورد نظر و کشوری که از آن می آیید.

دانشگاه انتاریو (Ontario) گران ترین داشنگاه در کانادا است. دانشجویان به طور متوسط 8454 دلار کاندا برای تحصیل در این دانشگاه باید پرداخت کنند. اما در حالت کلی هزینه مورد نیاز چیزی حدود 6.571 دلار کانداست.  رشته های مهندسی و پزشکی برای تحصیل در کانادا گران قیمت تر هستند. برای تحصل در رشته های مهندسی به مبلغی حدود 28340 دلار نیاز دارید.

تحصیل در کانادا
توجه : رشته MBA یکی از گران قیمت ترین رشته ها برای تحصیل در کانادا است چرا که به مبلغی حدود 50 هزار دلار نیاز دارد!

 نکته جالبی که وجود دارد این است که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی گران تر است از دوره های تکمیلی. برای دوره کارشناسی هزینه چیزی حدود 25625 دلار و برای دوره های تکمیلی 16252 دلار است.

بیشتر بدانید : 

راهنمای اخذ پذیرش تحصیل در فرانسه

ثبت نام در کنفرانس ها و همایش های بین المللی

نگارش رزومه کاری به زبان انگلیسی

پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون های خارجی توسط تراپی

10 کشور برتر برای کار کدامند؟

آیا امکان کار کردن همزمان با تحصیل در کانادا وجود دارد؟

برای مهاجرت به هر کشوری قبل از آن باید به درستی با قوانین آن کشور آنشایی داشته باشید. به طور کلی کشور کانادا با آغوشی باز پذیرای شما در زمینه های اشتغالی است اگر به اندازه کافی خوب باشید. اما زمانی که شما دانشجو هستید تنها می توانید کار دانشجویی داشته باشید. شما یم توانید به عنوان دستیار استاد و یا سایر کارهای دانشگاهی مشغول به فعالیت شوید. همچنین می توانید در مراکز خصوصی و یا دولتی که مورد قبول دانشگاه هستند کار کنید و مجوز کار خارج از محوطه دانشگاه را دریافت نمایید.

تحصیل در کانادا

پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا چگونه است؟

بعد از اینکه تحصیل در کانادا به پایان رسید شما می توانید درخواست اقامت دائم کنید البته اگر شرایط کاری مورد قبولی داشته باشید. اگر شما تحصیل خود را تمام کرده اید می توانید از مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی استفاده کنید. در زمان تحصیل شما می توانید به عنوان کارآموز کار کنید البته اگر مجوز های لازم را از سمت دانشگاه و یا مدرسه داشته باشید. توجه داشته باشید که برای تقاضای کار در کانادا شما باید دارای یک شماره بیمه اجتماعی باشید.

همراهان عزیز با توجه به این که برای اقدام به گرفتن پذیرش، تعیین وقت سفارت برای اخذ ویزا و ... نیاز به پرداخت ارزی دارید می توانید از خدمات شرکت تراپی استفاده کنید.

حتما بخوانید : 

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت امریکا توسط تراپی

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ایتالیا توسط تراپی

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت انگلستان توسط تراپی

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت کانادا

همچنین امیدوارم اطلاعات بیان شده در این مقاله در رابطه با تحصیل در کانادا برای شما مفید بوده باشد.  در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی می توانید از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

تاریخ انتشار 09 تیر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر