استونی یکی از کشورهای اروپایی است که به افرادی که به هر طریق به آن مهاجرت می کنند، فرصت های زیادی می دهد. یکی از مهم ترین دلایل افراد برای مهاجرت به استونی این است که با داشتن اقامت آن می توانند بدون ویزا به آمریکا سفر داشته باشند. تقریبا می توان گفت این ویژگی از استونی شبیه به داشتن اقامت گرجستان برای مسافرت به سایر کشور های اروپا است. آیا از هزینه های زندگی در استونی اطلاعاتی دارید؟ مشابه با سایر کشور ها، روش های مختلفی برای مهاجرت به استونی وجود دارد مانند مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و در نهایت مهاجرت از طریق تحصیل در استونی . گرفتن ویزای تحصیلی برای دانشجویان می تواند گزینه خوبی باشد چرا که این کشور رو به پیشرفت بوده و بسیاری از دانشگاه های آن رنکینگ خوبی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در استونی با تراپی همراه باشید.

برای تحصیل در استونی به ویزا نیاز است؟

برای گرفتن ویزای تحصیلی در استونی، اگر شما تابعیت یکی از کشور های اروپایی را داشته باشید نیازی به اخذ ویزا نیست. اما در غیر این صورت باید برای گرفتن ویزای تحصیل در استونی اقدام کنید. این نوع ویزا اعتبارش یک ساله بوده و هر سال باید آن را تمدید کنید. این مسئله برای تمام مقاطع تحصیلی صدق می کند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی :

زبان اصلی مردم کشور استونی، استونیایی است. اما برای دانشجویانی که به این کشور مهاجرت می کنند، یادگیری این زبان لزومی ندارد چرا که با داشتن مدرک زبان، آیلتس بین ۵ الی ۶ (پایین بودن نمره آیلتس به دلیل پایین بودن رنکینگ نسبی دانشگاه های این کشور به نسبت دانشگاه های کانادا و امریکا است.) شما به راحتی می توانید تحصیل را در این کشور آغاز کنید.

پس توجه داشته باشید که برای اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه های استونی، داشتن مدرک آیلتس الزامی است و بدون مدرک زبان درخواست شما رد خواهد شد.

بیشتر بخوانید : کدام دانشگاه های انگلستان به آیلتس احتیاج ندارند؟

تحصیل در استونی

بعد از داشتن مدرک زبان، شما برای درخواست ویزای تحصیل در استونی باید مدارک ترجمه شده زیر، توسط مراکز رسمی را ارائه نمایید :

  • ارائه اصل و کپی پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار زمانی
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
  • دو قطعه عکس
  • ارائه مدارک بانکی جهت اطمینان از داشتن پشتوانه مالی

تحصیل در استونی در چه مقاطعی انجام می شود؟

شما می توانید در هر سه مقطع زیر تحصیلات خود را ادامه دهید، که اغلب به صورت رایگان برگزار می شوند. منظور از رایگان، هزینه ای است که توسط دانشگاه به دانشجو داده می شود. این هزینه متناسب با دانشگاهی که شما پذیرش گرفته اید، متفاوت خواهد بود. بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به صفحه اختصاصی هر دانشگاه مراجعه کرده و شرایط را مطالعه نمایید. اما شرایطی نیز وجود دارد که فرد واجد شرایط برای اخذ کمک هزینه نبوده و خودش باید هزینه را پرداخت نماید. این هزینه معمولا در سال اول بیشتر بوده و برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی نیز بیشتر از هر رشته دیگری خواهد بود.

تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی :

دوره تحصیل در این مقطع مشابه با ایران است و بین ۳ الی ۴ سال زمان می برد. تحصیل در رشته های علوم مهندسی برای این مقطع رایگان خواهد بود.

تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی ارشد :

مدت تحصیل در این دوره ۲ سال است، که برای گرایش های مختلف تحصیلی بیشتری حالت رایگان دارد. به عنوان مثال رشته های علوم مهندسی، علوم کامپیوتر و ... . برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که به سایت اصلی دانشگاه مد نظر مراجعه نمایید.

تحصیل در استونی در مقطع دکترا :

تحصیل در دوره دکترا علاوه بر این که می تواند رایگان باشد، بلکه شامل گرفتن بورسیه تحصیلی نیز می باشد. پس شما می توانید ۳ الی ۵ سال دوره دکتری خود را با گرفتن بورسیه سپری کنید. به شما توصیه می کنیم که با ارائه مدارک مورد نظر شانس خود را برای گرفتن بورسیه تحصیلی امتحان کنید.

تحصیل در استونی

همزمان با تحصیل در استونی می توان کار کرد؟

خبر خوب برای دانشجویان عزیز این است که شما اجازه ۴۰ ساعت کار در هفته را در استونی خواهید داشت. پس احتمال این که به مشکل مالی بخورید کاهش پیدا کرده و از استرس های شما کاسته می شود. کار مورد نظر شما می تواند در دانشگاه و یا بیرون از دانشگاه باشد، محدودیتی برای این انتخاب وجود ندارد.

مزایای تحصیل در استونی :

همان طور که گفته شد شما می توانید با داشتن اقامت این کشور، به راحتی به سایر کشورهای اروپایی مسافرت کنید. اما تحصیل در دانشگاه های این کشور این فرصت را به شما می دهد که روند پیدا کردن شغل مناسب برای شما راحتتر طی شود. علاوه بر این، با وجود این که استونی یک کشور اروپایی است اما هزینه های زندگی برای یک دانشجو در آن خیلی بالا نیست. از طرف دیگر موقعیت جغرافیایی این کشور به گونه ای است که جذابیت های طبیعی و فرهنگی زیادی را برای افراد فراهم می کند، تا کمتر متوجه دوری از کشور مادر شوند.

پرداخت هزینه برای تحصیل در استونی :

همراهان عزیز اگر در هر مرحله برای تحصیل در استونی نیاز به پرداخت هزینه ارزی داشتید می توانید از طریق لینک زیر درخواست خود را برای ما ارسال نمایید تا این پرداخت را برای شما در سریع ترین زمان ممکن انجام دهیم :

برای پرداخت هزینه ارزی کلیک کنید!

اگر سوالی در رابطه با تحصیل در استونی و پرداخت هزینه های آن دارید می توانید از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

تاریخ انتشار 09 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر