عوامل موفقیت صاحبان کسب و کارهای کوچک را بشناسید




بسیاری از افراد که به فکر راه اندازی کسب و کارهای کوچک هستند، گمان می‌کنند مهم‌ترین عامل موفقیت آن‌ها تنها وابسته به مسائل مالی است. اما این همه‌ی ماجرا نیست. موفقیت یک کسب و کار کوچک به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور مثال چگونگی انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی بر میزان رشد کسب و کارها بسیار تاثیرگذار است. همچنین ابزارها و اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه نیز می‌تواند بسیار موثر واقع شود. اما چند عامل مهم وجود دارد که باعث موفقیت کسب و کارهای کوچک می‌شود و خوب است شما نیز با آن‌ها آشنا شوید. در ادامه با تراپی همراه باشید تا شما را با عوامل موفقیت صاحبان کسب و کارهای کوچک آشنا نمائیم.

با عوامل موفقیت صاحبان کسب و کارهای کوچک آشنا شوید

از میان کسب وکارهایی که هر ساله راه اندازی می‌شوند، تعداد بسیاری با شکست مواجه می‌شوند و نهایتا ممکن است حتی بعد از چند سال فعالیت نتوانند به کار خود ادامه دهند. آیا می‌دانید علت چیست؟ علت آن است که صاحبان این نوع کسب و کارها فاکتورهای مهمی را که در ادامه برای شما عزیزان خواهیم گفت را در نظر نمی‌گیرند. به منظور آشنایی با این موارد لطفا همچنان با ما همراه باشید تا شما را با عوامل موفقیت صاحبان کسب  وکارهای کوچک آشنا نمائیم.

عوامل موفقیت صاحبان کسب و کارهای کوچک

اشتیاق برای انجام یک کار جدید

چنانچه شما به عنوان مدیر و صاحب یک کسب و کار کوچک هیچ علاقه‌ای به راه اندازی شغل مستقل خود نداشته باشید، باید بدانید که مسیر بسیار طولانی و مشکلی را باید بپیمائید تا بتوانید به قله موفقیت برسید. بنابراین پیشنهاد می‌شود که این کار را کنار بگذارید و به در یک شرکت یا موسسه و با مدیریت شخص دیگری مشغول به کار شوید. در واقع یکی از موامل موفقیت صاحبان کسب و کارهای کوچک این است که برای راه اندازی کار جدید خود شور و اشتیاق بسیار زیادی دارند.

مقاومت، سرسختی و در عین حال انعطاف پذیری

از دیگر عوامل موفقیت صاحبان کسب و کارهای کوچک مقاومت و سرسختی آن‌ها در کار خود و در عین حال انعطاف پذیری آن‌ها می‌باشد. با وجود افزایش تعداد کسب و کارها و تنوع زیاد آن‌ها کسب و کارهایی موفق‌تر هستند که بتوانند در نظر مشتریان بهتر جلوه کنند و با وجود مشکلات و تمام سختی‌های راه، بتوانند مقاومت داشته باشند و همواره در برابر مشکلات راه و همچنین خواسته‌های مشتریان از خود انعطاف نشان دهند.

علاقه‌مندی به کاربران و مشتریان

راه اندازی یک کسب و کار به معنی اصلاح ایده‌ها، شاخص شدن در میان سایر سرمایه گذاران و مشتریان جدید، انتخاب اول مشتریان شدن، و متقاعد کردن افراد با استعداد دیگر برای پیوستن به تیم خود، می‌باشد و هیچ کدام از این موارد بدون مهارت‌های کلاسیک امکان پذیر نیست، که در حقیقت این مهم، به نحوه‌ی ارتباط گرفتن با مشتریان و اینکه آن‌ها احساس بکنند که مورد اهمیت و احترام شما قرار می‌گیرند، بستگی دارد.

عوامل موفقیت صاحبان کسب و کارهای کوچک

توانایی تبدیل شکست‌ها به فرصت‌ها

در حقیقت یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل موفقیت صاحبان کسب و کارهای کوچک این است که آن‌ها از این مهارت‌های لازم برای تبدیل شکست‌ها به فرصت‌هایی برای پیشرفت، برخوردارند. اگر توجه کرده باشید، بسیاری از افراد موفق اغلب در شروع کار خود با شکست‌های زیادی مواجه شده‌اند و هر کدام را پله‌ای برای صعود به قله‌ی موفقیت در نظر گرفته‌اند. پس شما نیز به عنوان یکی از صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بیاموزید که چگونه می‌توان مهارت‌های لازم در این زمینه را کسب کرد.

حتما بخوانید : آنچه که در مورد تبلیغات کسب و کار خود باید بدانید 

تمایل به درخواست کمک در مواقع نیاز

ممکن است که در مراحل ابتدایی کار خود شما بتوانید کلیه‌ی مسئولیت‌ها را به تنهایی بپذیرید و آن‌ها را انجام دهید، اما هر چه در کار خود پیشرفت می‌کنید و کسب و کار شما رشد می‌کند باید بتوانید با دیگران همکاری کنید و از سایر نیروهای متخصص موجود برای همکاری درخواست کمک نمائید. پس یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل موفقیت صاحبان کسب و کارهای کوچک این است که آن‌ها مهارت‌های لازم برای تشکیل یک تیم کاری و چگونگی مدیریتان آن را دارند.

دوستان گرامی حال که با مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای کوچک آشنا شدید و چنانچه تصمیم گرفته‌اید تا به راه اندازی یک کسب و کار کوچک بپردازید، بهتر است این عوامل را در خود تقویت نمائید تا بتوانید همواره با عوامل شکست و عدم موفقیت در کار خود مبارزه نمائید.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

سوالات خود را از ما بپرسید

مشاوره رایگان