اپلیکیشن‌های بسیاری وجود دارد که برای کاربردهای بسیاری ارائه شده اند از جمله اپلیکیشن مسیریابی، مدیریت پول توجیبی کودکان، یادگیری زبان و کسب درآمد و...اما در این مقاله به معرفی برنامه‌های کاربردی بر روی تلفن‌های همراه آیفون خواهیم پرداخت. در قسمت اول این مقاله شما را با اپلیکیشن های برتر آیفون آشنا کردیم. در این مقاله نیز با تراپی همراه شوید تا با سایر برنامه‌های کاربردی تلفن‌های همراه اپل آشنا شوید.

معرفی اپلیکیشن های برتر آیفون

در این بخش از مقاله با برخی از بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین در تلفن‌های همراه آیفون آشنا خواهید شد.

  1. اپلیکیشن Dark Sky به جای استفاده از Weather

یکی از اپلیکیشن های برتر آیفونُ اپلیکیشن Weather است که در بیشتر مواقع به خوبی کار می­‌کند. این برنامه با استفاده از اینترنت و مکانی که در آن حضور دارید سعی در دریافت اطلاعات به صورت مرتب از Channel Weather و سرویس آب و هوایی زیرزمینی می­‌کند تا بتواند آب و هوای محلی، جزئیات، مناطق دیگر و 10 روز آینده را به درستی در اختیار شما قرار دهد. اپلیکیشن Dark Sky به صورت دقیقه‌­ای دمای هوا را برای ساعات بعدی و هفته‌­های آینده را پیش بینی می‌­کند. این اپلیکیشن مکان شما را با استفاده از GPS دنبال می­‌کند و در هنگام بارش باران و برف سریعا به شما اطلاع می­‌دهد.این برنامه همچنین قادر به تماشای رادار جهت چگونگی حرکت طوفان نیز می­‌باشید.

اپلیکیشن های برتر
  1. اپلیکیشن Google Chrome به جای استفاده از Safari

یکی دیگر از اپلیکیشن های برتر آیفون اپلیکیشن گوگل کروم است. بیشتر ویژگی‌­های گوگل کروم مشابه سافاری است با این تفاوت که در صورت استفاده از آن روی لپ تاپ یا تبلت، قادر به همگام‌سازی نسخه موبایل خود با تمامی اطلاعات موجود در همه‌ی دستگاه­‌های دیگر نیز می­‌باشید.

  1. اپلیکیشن Word به جای استفاده از Pages

اپلیکیشن Pages در اپل ابزاری زیبا و قدرتمند جهت ایجاد اسناد و ویرایش آن‌ها است، اما خواندن یا ویرایش کردن با صفحه کوچک آیفون کار ساده­‌ای نیست. اپلیکیشن Word ابزاری ساده و راحت برای ویرایش، خواندن و نوشتن با استفاده از متن، عکس و معادلات است. این برنامه همچنین قابل یکپارچه سازی با دیگر دستگا­ه­‌هایی است که دارای نرم افزار Word هستند.

  1.  اپلیکیشن MyFitnessPal به جای استفاده از Health

اپلیکیشن Health در اپل با فرض استفاده از سایر دستگاه‌­های ردیابی تناسب اندام جهت شمارش گام­‌ها و پله­‌ها، اطلاعات خود را از این دستگاه‌­ها جمع­ آوری و ارائه می­‌کند. اپلیکیشن MyFitnessPal قادر به پیگیری رژیم غذایی از طریق پایگاه داده‌­های بزرگ مواد غذایی، قابلیت اسکن بارکد و همچنین کار با بیش از 60 دستگاه و اپلیکیشن ردیابی تناسب اندام و تصویری از سلامت کلی شما است. با استفاده از این برنامه همچنین قادر به یادداشت پیشرفت­‌های خود و به اشتراک گذاری آنها در شبکه‌­های اجتماعی مورد علاقه‌­تان نیز می‌­باشید.

  1. اپلیکیشن Videoshop به جای استفاده از iMovie

با استفاده از اپلیکیشن Videoshop قادر به ویرایش، برش، فیلتر، افزودن عناوین متحرک، ترکیب چند فیلم در یک فریم، افزودن موسیقی و استفاده از ویژگی آهسته کردن یا تند کردن یک ویدیو می­‌باشید. در این برنامه پس از ویرایش­‌های مورد نظر فیلم خود قادر به اشتراک گزاری در شبکه‌­های اجتماعی مختلف نیز هستید.

اپلیکیشن های برتر
  1. اپلیکیشن PowerPoint به جای استفاده از Keynote

با استفاده از اپلیکیشن Keynote کاربران قادر به تولید و ویرایش اسلاید شوها با استفاده از انیمیشن­‌ها و گزینه­‌های فرمت زیادی هستند. اپلیکیشن پاورپوینت علاوه بر قابلیت­‌های موجود در Keynote  قادر به همگام سازی با دیگر دستگا­ه­‌ها جهت نمایش در صفحه­‌ی بزرگتری است.

  1.  اپلیکیشن Khan Academy به جای استفاده از iTunes U

اپلیکیشن iTunes U برای استفاده دانشجویانی که علاقه به شرکت در رشته‌­هایی مانند تاریخ، علوم پایه و زبان­‌های خارجه دارند، سودمند است. این برنامه همچنین دارای منابع زیادی برای استفاده اساتید و معلمان است. با تمام مزایای ذکر شده استفاده از iTunes U به دلیل وجود گزینه­‌های زیاد  و عدم درک نقطه شروع آسان نیست.

اپلیکیشن Khan Academy علاوه بر ویژگی‌­­های موجود در iTunes U دارای رابط کاربری بصری جهت انتخاب مبحث مورد نظر براساس موضوع، دروس و ویدیوهای آموزشی است. این برنامه همچنین دارای منابع مورد نیاز جهت آماده‌سازی و شرکت در آزمون SAT یا MCAT است.

  1. استفاده از اپلیکیشن Microsoft Excel به جای Numbers

اپلیکیشن Numbers در اپل برای ایجاد صفحات گسترده زیبا، جداول، تصاویر، قالب­‌ها و  نمودارهای مختلف و کاربردی است.

برنامه­‌ی اکسل به جز موارد ارائه شده در Numbers دارای قابلیت همگام سازی در تمامی دستگاه­‌ها را نیز دارد. این برنامه در گوشی­‌های اپل دارای سرعت بیشتری جهت محاسبه است.

  1. استفاده از اپلیکیشن Stocks Tracker به جای Stocks

اپلیکیشن Stocks Tracker دارای قابلیت‌­­هایی نظیر ردیابی سهام، ارز، شاخص بورس و حتی بیت کوین در لحظه است.  Stocks Tracker  همچنین دارای مبدل ارز، هشدار و سیگنال‌های صعودی یا نزولی  برای هر بازار است.

برنامه­‌ی Stocks  در اپل دارای سر تیتر خبرها و نمودارهای سهام موجود در بازار بورس است. این اپلیکیشن به دلیل به روز رسانی دیر هنگام نرخ سهام­­ در بازار بورس و ارزهای مختلف قادر به استفاده­ برای افراد حاضر در معاملات و بازارهای بزرگ بورس و سهام نیست. 

دوستان عزیز در این مقاله سعی کردیم تا شما را با اپلیکیشن های برتر جایگزین در تلفن های همراه اپل آشنا کنیم. در صورتی که در این زمینه با سوال یا مشکلی مواجه شدید حتما آن را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تاریخ انتشار 18 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر