تحصیل در استونی خصوصا در رشته های پزشکی و دندان پزشکی، برای بسیاری از دانشجویان می تواند گران باشد چرا که هزینه های هر ترم تقریبا برای این رشته ها بالاتر از سایر رشته ها مانند علوم مهندسی و کامپیوتر است. با وجود این امکان گرفتن بورسیه تحصیلی و در نتیحه تحصیل رایگان در مقاطع مختلف برای دانشجویان وجود دارد، اما سایر هزینه های زندگی به عهده خود فرد است. به همین دلیل در این مقاله سعی می کنیم تا برآوردی تقریبی از هزینه زندگی در استونی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید برنامه ریزی نسبی برای نحوه زندگی و مهاجرت به این کشور داشته باشید. با تراپی همراه شوید.

همان طور که می دانید استونی یکی از کشورهای اروپایی است که با داشتن اقامت آن امکان مسافرت بدون ویزا به امریکا برای شما فراهم می شود. علی رغم این که سبک زندگی در این کشور، اروپایی است، اما در مقایسه با سایر کشورها مانند آلمان و فرانسه، هزینه های زندگی در این کشور نسبتا پایین است. بر اساس بازخوردی که از مهاجران به این کشور دریافت شده است، سبک زندگی در این کشور چیزی مشابه با اروپای غربی است. هزینه زندگی در استونی معمولا وابسته به نوع مسکن دانشجو، شیوه زندگی و روش خرج کردن آن در زمینه های مختلف بستگی دارد.

توجه داشته باشید که کلیه هزینه هایی که در این مقاله معرفی می شوند، بر اساس ارز رایج یورو هستند.

هزینه زندگی در استونی

هزینه زندگی ماهیانه در استونی چقدر است؟

به طور کلی این هزینه چیزی بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ یورو بسته به سبک زندگی دانشجو متغیر است.

هزینه محل اقامت در استونی :

اجاره مسکن دانشجویی در خوابگاه حدود ۱۵۰ یورو است. برخی از دانشگاه های استونی دارای خوابگاه دانشجویی با اتاق های تک، دو و سه نفره هستند. بنابراین هزینه های مسکن تا حد زیادی به محل و اندازه آپارتمان بستگی دارد. به طور متوسط قیمت اجاره یک اتاق دو نفره در یک پاسیو، چیزی حدود ۱۰۰ یورو است، در حالی که اجاره یک آپارتمان شخصی چیزی بین ۲۵۰ الی ۵۰۰ یورو متغیر است.  ​​

هزینه خورد و خوراک در استونی :

اگر به دنبال سطح زندگی راحت و البته متوسطی هستید، باید ماهیانه ۳۰۰ یورو برای تغذیه خود کنار بگذارید. البته این هزینه بسته به سبک تغذیه هر داشنجویی متفاوت است اما با استفاده از کافه ها و بارهایی که در دانشگاه وجود دارد این هزینه می تواند کمتر شود. به طور کلی هزینه هر وعده غذایی چیزی بین ۳ الی ۵ یورو است.

هزینه حمل و نقل در استونی :

خبر خوب برای دانشجویانی که در پایتخت استونی، تالین، تحصیل می کنند این است که می توانند رایگان از سیستم حمل و نقل شهری استفاده نمایند. اما اگر قصد خرید بلیط ماهیانه سیستم حمل و نقل را دارید باید ۸.۶۳8.63 یورو پرداخت کنید تا قادر به استفاده از سیستم حمل و نقل محلی باشید. اگر قصد استفاده از تاکسی دارید، هزینه تقریبی برای گرفتن تاکسی چیزی حدود ۱.۹ یورو است، که به ازای هر کیلومتر ۰.۶ یورو به آن اضافه می شود.

توجه داشته باشید، اگر محل اقامت شما در خوابگاه های دانشجویی باشد، شما نیازی به سرویس های حمل و نقل ندارید چرا که همه امکانات در فاصله کمی از شما قرار دارد.

هزینه زندگی در استونی

سایر هزینه های زندگی در استونی :

قطعا در زمانی که شما مشغول به تحصیل در این کشور هستید، نیاز به انواع مختلفی از سرگرمی ها دارید. برخی از این هزینه ها عبارت هستند از :

  • بلیط تئاتر: ۱۲ الی ۱۹ یورو
  • بلیط کنسرت: ۸ الی ۳۰ یورو
  • بلیط سینما : ۴.۵ الی ۵.۷ یورو (این هزینه بسته با کیفیت سینما و روزی که در نظر دارید متفاوت است.)

 

همراهان عزیز امیدواریم که با استفاده از مطالبی که در این قسمت بیان شد، بتوانید برنامه ای دقیق برای سبک زندگی خود جهت مدیریت هزینه زندگی در استونی داشته باشید. فراموش نکنید که اگر خانواده و دوستان شما قصد ارسال پول برای شما را دارند و یا شما می خواهید پولی برای آن ها ارسال نمایید، می توانید از خدمات ارزی تراپی استفاده کنید.

تاریخ انتشار 10 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر