آیا شما یک کارآفرین هستید که به فکر راه اندازی یک کسب و کار تازه می‌باشید؟ در این صورت به خوبی می‌دانید که ممکن است با چالش‌های رقابتی بسیاری در خلال فعالیت‌های خود روبرو شوید. یکی از این چالش‌ها مربوط می‌شود به چگونگی استخدام نیرو برای استارت اپ خود که لازم است حتما در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. بنابراین در مقاله‌ای که پیش رو دارید، ما تصمیم گرفته‌ایم که مهمترین نکاتی که قبل از استخدام نیرو برای استارتاپ نیاز دارید بدانید را برایتان بازگو کنیم. پس با تراپی همراه شوید.

زمانی که می‌خواهید برای کسب و کار خود به استخدام نیرو بپردازید، ممکن است دچار استرس شوید. اما توصیه می‌شود در این لحظه خونسردی‌تان را حفظ کرده و اهداف تجاریتان را در نظر بگیرید و در این راستا برای انتخاب نیروهای متخصص و ماهر نکاتی را که در ادامه‌ی این مقاله برایتان خواهیم گفت با دقت مطالعه کنید.

مهمترین نکاتی که قبل از استخدام نیرو برای استارتاپ تان باید بدانید

اگر در حال حاضر تصمیم گرفته‌اید تیم استارتاپی خود را تشکیل دهید باید با توجه به اهداف کاری که در نظر گرفته‌اید، افراد مناسبی را انتخاب کنید و برای این منظور خوب است به این نکات که در ادامه خواهیم گفت دقت کافی داشته باشید.

استخدام نیرو

به طور خاص مشخص کنید که چه چیز میخواهید

یک کار فرما باید بداند که از کارمند خود چه می‌خواهد. شما باید در لحظه‌ای که شخصی را برای کار در شرکت خود استخدام می‌کنید، اهداف تجاری خود را به طور واضح مشخص کرده باشید.

اصلا درگیر عنوان‌ شغلی نباشید

یک کارفرما باید بداند که به چه نوع نیروهای کار نیاز دارد. این به معنای عنوان‌های شغلی در این زمینه نیست، بلکه مهم مهارت‌های افراد است. بنابراین زیاد خود را درگیر عنوان‌های شغلی نیروهای کار نکنید و بیشتر سعی کنید مهارت‌ها و توانمندی‌های آن‌ها را در راستای اهداف کسب و کار خود در نظر بگیرید. این یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از استخدام نیرو برای استارتاپ باید در نظر بگیرید.

مشخصات شغلی را مشخص کرده و بنویسید

شما همواره در این فکر و اندیشه هستید که بهترین‌ها را برای همکاری استخدام کنید. بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که قبل از استخدام نیرو برای استارتاپ باید به آن توجه کنید، توجه به ویژگی‌های شغلی است. پس قبل از هر چیز یک کاغذ و قلم بردارید و مشخصات شغلی که مد نظر دارید را روی کاغذ یادداشت کنید. به این ترتیب بسیار هدفمند و صحیح انتخاب خواهید کرد و فرد درستی را به سمت کسب و کار خود جذب خواهید کرد.

مصاحبه کاری انجام دهید

از مهم‌ترین نکاتی که قبل از استخدام نیرو برای استارتاپ باید در نظر داشته باشید این است که مصاحبه کاری از داوطلبان به عمل بیاورید. حتی علاوه بر مصاحبه‌ی تئوریک که از داوطلبان کار در شرکت خود به عمل می‌آورید، حتما از آن‌ها بخواهید که برای مدت زمان کوتاهی نیز برای تست عملی و محک زدن مهارت‌هایشان درشرکت شما، شغول به کار شوند و در صورت رضایت طرفین، به همکاری ادامه دهید.

استخدام نیرو

سوابق کاری فرد را بررسی کنید

در صورتی که فردی برای مصاحبه کاری به شرکت شما مراجعه می‌کند، سعی کنید با دو هدف سوابق کاری او را مورد بررسی قرار دهید، هدف اول این است که شما از توانایی و مهارت‌های او اطلاعات کافی کسب کنید و اطمینان حاصل کنید که از عهده‌ی انجام آنچه شما انتظار دارید بر می‌آید. هدف دوم : به کارفرمایان قبلی او مراجعه کنید تا دیدگاهی کلی در مورد او از لحاظ اخلاقی، توانایی کار گروهی و ... به دست آورید.

پرداخت حقوق

اگر به تازگی کسب و کار کوچکی را راه اندازی کرده‌اید، پس ممکن است توانایی پرداخت حقوق و دستمزد زیادی را نداشته باشید. اما لازم است که حتما نظر نیروی کار داوطلب را در مورد میزان درآمدی که نیاز دارد بپرسید. مسلم است که هر چه درآمد بیشتر باشد، فرد رضایت بیشتری خواهد داشت؛ اما خوب است در ابتدا در مورد این مسئله صحبت کنید و در مورد میزان حقوق پرداختی به کارمند خود به توافقات لازم برسید.

مهم‌ترین نکاتی که قبل از استخدام نیرو برای استارتاپ باید بدانید را در این مقاله برای شما گفتیم. با دانستن این نکات شما قادر خواهید بود با دید بسیار مناسب‌تری برای کسب و کار خود نیرو استخدام کنید.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 28 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر