تحصیل در خارج از کشور برای هر دانشجو تجربه‌ای ارزنده و تعیین کننده در زندگی او است. دانشجویان نه تنها فرصتی برای تحصیلات عالی در یک کشور دیگر پیدا می‌کنند، بلکه تجربه سفر به مکانی جدید و فرهنگ متفاوت را کسب خواهند کرد. اما قبل از سفر باید به جستجو بپردازیم و سپس بهترین کشور را انتخاب کنیم. در برخی از کشورها امکان تحصیل رایگان وجود دارد مثل استونی، همچنین در برخی از کشورها شرایط خاصی برای تحصیل در نظر گرفته شده است مثل کشور مالزی. بنابریان قبل از هر اقدامی خوب است ابتدا در این زمینه اطلاعات کافی کسب نمائید. اما به منظور آشنایی با مهم ترین نکات برای ادامه تحصیل در خارج از کشور با تراپی همراه شوید.

با مهم ترین نکات برای ادامه تحصیل در خارج از کشور آشنا شوید

اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، توصیه می شود که حتما قبل از سفر این نکات را مد نظر داشته باشید.

ادامه تحصیل در خارج از کشور

تحقیقات کاملی در مورد کشوری که قرار است به آنجا عظیمت کنید داشته باشید

شما باید تحقیقات دقیقی در مورد مکانی که می خواهید به آنجا سفر کنید، شرایط آب و هوا و فصول آنجا و مواردی از این قبیل انجام دهید که با آمادگی کامل نسبت به همه ی شرایط سفر خود را آغاز نمائید. همچنین سعی کنید با دانشجویانی که قبلاً در آنجا تحصیل کرده اند ارتباط برقرار کنید تا در مورد دانشگاه و محیط آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به عنوان مثال ، اگر کشور مورد نظر شما برای تحصیل در خارج، کشور کانادا است ، باید بدانید که زمستان های آنجا بسیار سرد است و دما ممکن است به مدت یک ماه به منف 40 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

برای زندگی در خارج از کشور آمادگی داشته باشید

جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور برای زندگی در آن کشو آماده شوید. همیشه خوب است که در مورد مردم یک کشور، فرهنگ و آداب و رسوم آن محلی که برای مطالعه انتخاب کرده اید، اطلاعات کافی به دست آورید. نکته ی قابل توجه دیگر این است که، زبان انگلیسی لزوما زبان مورد استفاد در هر کشوری نیست و سعی کنید زبان کاربردی آن کشور که مقصد شما است را بیاموزید.

برای اسکان در خانه ها یا خوابگاه های دانشجویی آمادگی لازم داشته باشید

قبل از عزیمت به کشور مقصد، باید اطلاعات کاملی در مورد نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه داشته باشید. تعداد زیادی از کالج ها و سیستم های آموزشی در بسیاری از کشورها به شما کمک می کنند تا بتوانید محل مورد نظر را برای اسکان در ان کشور و با توجه به بودجه خود پیدا کنید.

ادامه تحصیل در خارج از کشور

ثبت نام برای ورود دانشجو

اولین کاری که هر دانشجوی بین المللی ملزم به انجام آن است ثبت نام در وزارت امور داخلی است. این ثبت نام به قانونی بودن اقامت شما در آن کشور کمک می کند و ممکن است بعداً در گرفتن اقامت موقت به شما کمک کند. با این حال ، قوانین مختلفی برای ثبت نام دانشجو در وزارت امور داخلی کشورهای مختلف وجود دارد که باید از آنها کاملاً آگاه باشید.

ایجاد حساب بانکی در کشور مقصد

مهم ترین نکات برای ادامه تحصیل در خارج از کشور این است که، در آن کشور یک حساب بانکی باز کنید که بتوانید از طریق آن صورتحساب ها را بپردازید و پول خود را محفوظ نگه دارید. برای این کار به پاسپورت ، مدارک اقامت و مدارکی که ثابت کند شما دانشجو هستید نیاز دارید.

بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی

برای دریافت اطلاعات در مورد بورس های تحصیلی هم می توانید به دانشگاه های مربوطه مراجعه کنید. هم می توانید وب سایت های آنلاین را بررسی کنید تا بسته به کشوری که می خواهید در آنجا تحصیل کنید ، برنامه های بورس تحصیلی را مطالعه کنید.

سفر محلی

اینکه بتوانید به عنوان یک دانشجو در کشور مورد نظر رفت وآمد کنید و یا به مناظق دیگر آن کشور سفر نمائید مستلزم آن است که با سیستم های حمل و نقل به خوبی در دسترس به خوبی آشنایی پیدا کنید. همچنین مسیرهای ارزان قیمت و منتهی به دانشگاه خود را پیدا کنید. تا رفت وآمد برای شما آسان تر شود.

به این ترتیب هنگامی که همه موارد گفته شده در این مقاله را در نظر گرفتید،  می توانید ، بلیط های خود را رزرو کنید و برای داشتن یک تجربه خارق العاده در کشور مقصد خود را آماده کنید!

بنابراین با مطالعه ی نکات مهم برای تحصیل در خارج از کشور که در این مقاله ذکر شد، شما می توانید رویای تحصیل در خارج از کشور را به واقعیت تبدیل کنید و برای کسب تجربه ی تحصیلی در یک دوره جدید از زندگی خود مهیا شوید.

از توجه و همراهی همیشگیتان کمال تشکر را داریم.

تاریخ انتشار 30 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر