کشور ارمنستان با وسعت 29734 کیلومتر مربع در مرز بین دو قاره‌ی اروپا و آسیا قرار گرفته است به بام آسیای صغیر معروف است. دین رسمی این کشور مسیحیت است و ارمنستان اولین کشوری بود که این دین را به رسمیت شناخت و همچنین اولین کلیسا در جهان، در کشور ارمنستان ساخته شد. مرکز ارمنستان شهر ایروان است، میوه‌ی زردآلو و کوه‌های آرارات نماد این کشور هستند. به دلیل اینکه کشور ارمنستان با ایران هم مرز است و همچنین هزینه‌ها در این کشور مقرون به صرفه است، سالانه افراد زیادی از کشور ایران به این کشور سفر می‌کنند. اما چنانچه تنهایی سفر می‌کنید یا با دیگر دوستان و اعضای خانواده، قبل از سفر نکاتی هست در مورد کاهش هزینه‌ها در سفر، تا سفری مقرون به صرفه داشته باشید که باید بدانید و همچنین نکاتی وجود دارد که قبل از سفر به کشور ارمنستان باید بدانید. به منظور آشنایی با نکاتی در مورد سفر به ارمنستان با تراپی همراه شوید.

سفر به ارمنستان

نکاتی که در مورد سفر به ارمنستان باید بدانید

اگر قصد سفر به ارمنستان دارید، قبل از رفتن این مقاله را به دقت مطالعه کنید که در آنجا با مشکل بزرگی مواجه نشوید. در این مقاله به نکات قابل توجهی اشاره شده است.

قوانین مربوط به ارز

در کشور ارمنستان تنها با استفاده از واحد پول درام، که واحد پول همین کشور است می‌توان خرید کرد. اما ورود و خروج ارز در این کشور تا 10 هزار دلار نیز مانعی ندارد.

چه اشیایی را مجازیم با خود ببریم؟

به طور کلی حداکثر وزن اشیایی که با خود می‌برید می‌تواند 50 کیلوگرم باشد و لوازم شخصی شما نباید ارزشی بیش از 10 هزار دلار داشته باشد. شما می‌توانید 6 نوع محصولات عطری، 2 لیتر نوشیدنی با خود ببرید. برخی از اشیا را هم به هیچ عنوان نمی‌توانید با خود داشته باشید از قبیل : مواد مخدر، اسلحه سرد و گرم، داروهای غیرمجاز، مواد منفجره، انواع میوه و سبزیجات بدون برچسب استاندارد و...

برای بردن گیاهان خانگی و یا حیوانات خانگی با خود باید مجوز داشته باشید و نیز برای حیوان خانگی گواهی سلامت به همراه داشته باشید. که تا 6 ماه اعتبار داشته باشد.

نکاتی که در حوزه سلامت باید بدانید

از آنجایی که ارمنستان از لحاظ تجهیزات پزشکی دارای محدودیت می‌باشد، به منظور اینکه در سفر با مشکلات مربوط به سلامت و پزشکی مبتلا نشوید، حتما چکاپ کامل انجام دهید و همچنین واکسن هپاتیتA، فلج اطفال و دیفتری و تیفوئید را فراموش نکنید. همچنین به دلیل وجود محدودیت‌های پزشکی توصیه می‌شود که بیماران خاص از سفر به ارمنستان تا جای ممکن اجتناب کنند.

  • درفصل تابستان در ارمنستان پشه مالاریا وجود دارد. قبل از سفر حتما تجهیزات لازم برای مقابله با حشرات گزنده را با خود بردارید.
  • بیماری دیفتری در ارمنستان از طریق شیرآلوده منتقل می‌شود. توصیه می‌شود قبل از مصرف شیر در ارمنستان حتما ان را بجوشانید.
  • اگر به شنا و آب تنی علاقه‌مند هستید، لطفا قبل از ورود به آب از سالم بودن و پاکیزگی آب اطمینان حاصل کنید.
  • حتما قبل از سفر، بیمه‌ی سفر تهیه کنید چرا که هزینه‌های درمانی در این کشور بسیار بالا است و مبلغ هنگفتی را برای تهیه دارو در این کشور باید بپردازید.

سفر به ارمنستان

توصیه‌های فرهنگی

همانطور که می‌دانید هر کشوری فرهنگ و آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد و ممکن است برخی از حرکات و رفتارها در برخی از مناطق توهین آمیز باشد و در برخی مناطق دیگر نه. بنابراین قبل از سفر، به هر کشوری، چه ارمنستان و چه کشورهای دیگر، ابتدا سعی کنید در مورد فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور اطلاعات کافی به دست آورید.

به این ترتیب شما را با نکات مهم برای سفر یه ارمنستان آشنا کردیم و دید که رعایت نکات بهداشتی و پزشکی در این کشور به علت کمبود امکانات پزشکی بسیار حائز اهمیت است. بنابراین بیمه‌ی سفر را جدی بگیرید و سعی کنید پس از ورود به این کشور کلیه‌ی موارد بهداشتی را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید : سفر بدون ویزا چگونه است؟

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار سپاسگزاریم. دوستان گرامی چنانچه شما نیز در گذشته تجربه‌ی سفر به ارمنستان را داشته‌اید و با موار قابل توجهی مواجه شده‌اید، از طریق کامنت آن نکات با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز از این اطلاعات مفید بهره‌مند شوند.

عزیزان، چنانچه پس از مطالعه‌ی مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.

لطفا با ما در تماس باشید، منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 14 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر