قطعا می‌دانید زمانی که می‌خواهید یک استارت اپ را راه  اندازی کنید، موارد متعددی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. مثلا ممکن است بخواهید یک تیم استارت اپی تشکیل دهید و کار خود را به صورت گروهی آغاز کنید تا بتوانید یک استارت اپ موفق داشته باشید. آیا می‌دانید که برای تشکیل تیم استارت اپی چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟ با تراپی همراه شوید تا شما را با مهم‌ترین نکات تشکیل تیم استارت اپی آشنا نمائیم.

مهم‌ترین نکات تشکیل تیم استارت اپی

در این بخش از مقاله شما با مهم‌ترین نکات تشکیل تیم استارت اپی که قبل از انتخاب افراد تیم خود باید در نظر داشته باشید را برای شما بیان خواهیم کرد.

یک مدیر اجرایی شایسته پیدا کنید

پیدا کردن یک مدیر اجرایی یکی از مهم‌ترین نکات تشکیل تیم استارت اپی است که برای موفقیت تیم استارت خود باید در نظر داشته باشید. پس از اینکه مدیر اجرایی را انتخاب کردید، او باید سایر اعضای تیم را به دقت و بر اساس تخصص و میزان توانایی‌هایشان انتخاب کند. بنابراین اگر شما مدیر اجرایی را درست انتخاب کرده باشید، سایر اعضای تیم استارتاپی شما نیز به درستی انتخاتب خواهد شد.

نکات تشکیل تیم استارت اپی

تنها زمانی که به یک نیروی خاص نیاز دارید و استطاعات پرداخت به او را دارید، نیرو استخدام کنید

بسیاری از استارت اپ‌ها دو اشتباه جدی را در این زمینه مرتکب می‌شوند. اول اینکه : آن‌ها افرادی را به کار می‌گیرند که اصلا به وجود آن‌ها نیازی نیست و دوم اینکه : آن‌ها با وجودی که توانایی پرداخت به موقع به آن‌ها را ندارند، آن افراد را به کار می‌گیرند. بنابراین یکی از نکات تشکیل تیم استارت اپی که بسیار هم اهمیت دارد این است که حتما این مطالب ذکر شده را مد نظر داشته باشید.

سازگاری فرهنگی گروه

ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما به درستی ارزش‌ها و نکات فرهنگی استارت اپ خود را می‌دانید؛ با این وجود مهم است که مطمئن شوید همه‌ی کارمندان شما نیز به درستی با فرهنگ و ارزش‌های استارت اپ شما هماهنگ هستند. پس یکی از نکات تشکیل تیم استارت اپی خوب این است که تیم استارت اپی شما از لحاظ فرهنگ، عقاید و ارزش‌ها تا حد ممکن مثل یکدیگر باشند.

شرایط و ضوابط مناسبی را برای آن ها مشخص کنید

صادقانه بگوئیم که بسیاری از استارت اپ‌ها حداقل در شروع کار نمی‌توانند شرایط و ضوابط درستی برای تیم استارت اپی خود مشخص کنند. اما این یک حقیقت است که تنها راه موفقیت شما این است که با یک تیم با استعداد که پیشنهادات هوشمندانه‌ای دارند کار کنید و این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه شما یک برنامه‌ی کاری منعطف، گزینه‌های سهام ، انواع مختلفی از پاداش‌ها ، غذای رایگان در دفتر و برنامه هایی از این قیبل برای اعضای تیم استارت اپی خود در نظر بگیرید.

نکات تشکیل تیم استارت اپی

علاوه بر نیروهای مجرب به دنبال پتانسیل‌های کاری خوب نیز باشید

اجازه دهید مطلبی را برای شما روشن کنیم، تجربه کاری نداشتن به معنای نداشتن پتانسیل کاری نیست. برخی از افراد با داشتن تجربه‌ی کم و یا حتی افراد بدون تجربه ممکن است پتانسیل کاری فوق العاده‌ای داشته باشند. بنابراین اگر به رزومه‌ی  کاری آن فرد نگاه کردید و خالی بود، تصور نکنید که آن شخص برای تیم استارت اپی شما مناسب نیست و نکته اینجاست که او فقط تجربه ندارد. پس  یکی از مهم‌ترین نکات تشکیل تیم استارت اپی این است که این مطلب را مد نظر بگیرید.

البته در برخی از موارد این ممکن است درست باشد که شما باید به سابقه‌ی فعالیت‌های نیروی داوطلب نیز توجه داشته باشید، اما برخی از افراد هستند که با وجودی که هیچ سابقه‌ی کاری نداشته‌اند، در مدت زمان کوتاهی شاهد کارایی بالای از آن‌ها خواهید بود.

سخن آخر : مهم‌ترین نکات تشکیل تیم استارت اپی را به خوبی در نظر بگیرید و بدانید که یک استارت اپ با ساختار تیمی خوب برای موفقیت شما لازم است و واگذاری وظایف به افراد درست، در یک استارتاپ از نکات بسیار ضروری است ، خصوصاً در تیم توسعه.

بنابراین هنگام تشکیل تیم استارت اپی خود، ابتدا در انتخاب مدیر اجرایی خوب، دقت کافی داشته باشید، سپس توجه کنید، در صورتی که به یک نیروی خاص نیاز دارید و توانایی پرداخت به او را دارید آن نیرو را به کار بگیرید. همچنین ارزش‌ها و ویژگی‌های فرهنگی را مد نظر داشته باشید و علاه بر استفاده از افراد مجرب، افراد با پتانسیل‌های کاری خوب را هم نیز برای به کار گیری انتخاب کنید.

تاریخ انتشار 20 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر