صنعت بزرگ انتقال ارز در بین مرزهای مختلف یکی از بزرگ­‌ترین صنعت­‌های دنیا است که رقابت­‌های زیادی در آن وجود دارد. وسترن یونیون، مانی گرام و امروزه TransferWise شرکت­‌های بزرگ انتقال وجه در بین مرزهای بین المللی هستند که هر یک سالانه میلیون­‌ها دلار وجه را جا به جا می­‌کنند. شرکت استارتاپی TransferWise یکی از شرکت­‌های نوظهور در این عرصه است که با حذف هزینه­‌های تبدیل ارز خدمات بزرگی را به کاربران ارائه می­‌دهد. در ادامه با تراپی همراه باشید تا از رویکرد­های مهم TransferWise در انتقال پول و افزایش سرعت مبادلات مطلع گردید.

Transferwise

آشنایی با شرکت TransferWise

شرکت TransferWise نیز همچون دیگر استارتاپ‌ها با يك ايده‌ي ساده و با الهام از تجربه‌ي تلخ شخصي يكي از بنيانگذاران آن در زمینه­ی هزینه­های زیاد کارمزد انتقال وجه، شروع به کار كرد.   Kristo Käärmann بنیانگذار شرکت TransferWise یک دهه پیش مشغول کار در اسکایپ در لندن بود که با مشکلات انتقال وجه از طریق بانک مواجه گردید و از این رو به فکر ایجاد سیستمی جهت  انتقال پول واحدهاي مالي متفاوت افتاد. او در زماني كه براي خانواده‌ي خود از طريق حساب بانكي‌اش پول منتقل مي‌كرد، از هزينه‌ي انتقال پول  و تبدیل ارزها به یکدیگر شگفت زده شد. از اين رو او به همراه دوستش به فكر ايجاد شركتي براي مبادله پول، بدون نیاز به تبدیل ارز مبدا به ارز مقصد به نام TransferWise افتاد.

Kairmann در مورد راه‌کار ایجاد TransferWise می‌گوید : مدل نقطه به نقطه‌ای که برای انتقال ارز در نظر گرفته‌­ایم، راه‌کاری خلاقانه و مقیاس‌پذیر بود که تنها 5 تا 6 سال زمان به منظور تبدیل شدن به يكي از كسب و كارهاي برتر جهان زمان لازم داشت. این شرکت امروزه  داراي 1500 کارمند و در 71 کشور جهان است كه در ماه مبلغی حدود 5 بيليون دلار تراكنش از طريق تلفن همراه منتقل مي‌كند.

رویکرد­های مهم TransferWise

در ادامه به رویکردهای مهم شرکت استارتاپی TransferWise در زمینه‌­ی انتقال پول و تسریع در انتقال وجه پرداخته شده است.

انتقال پول

رشد سریع TransferWise به وسیله­‌ی یکی از بازارهای مهم مالی جهان مطرح شده است؛ چرا که انتقال وجه در بین مرزهای کشورها بسیار رایج بوده و سالانه رشد زیادی دارد. به گفته­‌ی رئیس بانک جهانی، جریان مالی و کارمزد ارسال وجه در بین مرزهای ملی نزدیک به 689 میلیارد دلار بود که از سال 2017 نزدیک به 8.8 درصد افزایش داشته است. این مبالغ عمدتا توسط مهاجرانی که در کشورهای ثروتمند زندگی می­‌کنند، برای خویشاوندانشان فرستاده می‌­شود (جهت پرداخت هزینه‌­ی عروسی، تحصیل، مراسم تشییع جنازه، خرید مواد غذایی و ...). کارمزد پرداخت­‌های مالی بیشتر برای فعالیت­‌های اقتصادی مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

از جمله شرکت‌­های دیگری که در این بازار رشد بالایی داشته می­‌توان به وسترن یونیون، غول پرداخت‌­های جهانی اشاره کرد که  در سال گذشته نزدیک به 300 میلیارد دلار تراکنش (88 میلیارد دلار در سطح بین المللی) جا به جا کرده و در حال حاضر نگران رقابت­‌های موجود با شرکت­‌های استارتاپی نظیر TransferWise می­‌باشد.

سهام وسترن یونیون نشان می­‌دهد که فشارهای ناشی از نوآوری در طی دوره­‌ی رشد اقتصادی و رشد بازار، جایگاه آن‌ها را پایین‌­تر از 10 سال گذشته آورده است. 

Transferwise

شرکت TransferWise برخلاف رقبای قدیمی خود یعنی وسترن یونیون و مانی گرام، کاملا به صورت دیجیتالی فعالیت می‌­کند، کاربران برای استفاده از خدمات این شرکت باید در 2 سمت معامله حساب­‌های بانکی داشته باشند و نیازی به پرداخت هزینه­‌های تبدیل ارز نیز ندارند. مدیر عامل  TransferWise خاطر نشان کرد که هزینه­‌های انتقال وجه با استفاده از سیستم پرداختی این شرکت  حدود 10 برابر ارزان­‌تر از هزینه‌­های بانکی است.

سرعت معاملات

سرعت همواره یکی از معیارهای مهم در انتقالات مالی محسوب می‌­شود، TransferWise در 3 ماه اخیر توانسته 19 درصد از وجوه انتقالی را در کمتر از 20 ثانیه به مقصد منتقل کند. این شرکت با دستیابی به برخی از ابزارهای اصلی موسسات مالی، نتایج سریعی را به دست آورد و به منظور مدیریت بهتر پرداخت­‌ها، روابط با بانک­‌های سراسر دنیا را توسعه داد.  به دنبال توسعه­‌ی این روابط ایجاد حساب borderless در بانک‌­ها به مشتریان اجازه می­‌دهد تا وجه خود را با 40 ارز مختلف انتقال دهند.

همانطور که گفته شد شرکت استارتاپی TransferWise با ایده‌­ای ساده و خلاقانه امروزه به یکی از بزرگ­‌ترین رقبای وسترن یونیون و مانی گرام، غول­‌های شبکه پرداخت­‌های جهانی، تبدیل شده که هر روزه با ارائه­‌ی راه‌کارهای جدیدتر در صنعت فناوری سهام بیشتری را نیز در بازار کسب می­‌کند.

از همراهیتان تا پایان این مقاله صمیمانه سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 12 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر