چین یکی از کشورهایی است که مردم در آن دارای سطح خوبی از زندگی هستند. از طرف دیگر این چین دارای جاهای دیدنی و تاریخی بسیاری است که همین موضوع انگیزه بسیاری از افراد برای سفر به این کشور است. شما در حالت خاص می توانید سفر بدون ویزا به چین داشته باشید. در این مقاله می خواهیم در این مورد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا راهنمای شما برای اخذ ویزا باشد.

آیا برای سفر به چین داشتن ویزا ضروری است؟

به طور کلی شما چه برای کار و چه برای دیدن این کشور یعنی توریستی بخواهید به چین بروید باید دارای ویزا باشید اگر اقامت کشور چین را نداشته باشید. اما از طرف دیگر شما می توانید به عنوان یک فرد خارجی با گزینه استفاده از گزینه های مختلفی که به شما پیشنهاد می شود سفر بدون ویزا به چین داشته باشید.

سفر بدون ویزا به چین

انواع سفر بدون ویزا به چین :

شما می توانید تحت شرایط زیر بدون ویزا به چین سفر داشته باشید. هر کدام از این انواع ویزا شرایط مختلفی دارند اما چیزی که بین همه آن ها مشترک است این است که شما می توانید در مدت زمان معین از طریق چین به 2 دو کشور مختلف سفر کنید. پس می توان نام ویزای ترانزیت را به آن اختصاص داد.

سفر 24 ساعته :

همان طور که از نام این ویزا مشخص است شما می توانید به اندازه 24 ساعت از طریق چین به یکی از کشورهای دیگر سفر کنید. این نوع ویزا برای اکثر مناطق چین معتبر است.

سفر 72 ساعته :

این نوع ویزا تنها برای کشور های خاصی است که می خواهند افراد از طریق بندرها وارد چین شوند. مدت زمان اعتبار این ویزا 72 ساعت است. 53 کشور شامل این نوع ویزا می شوند که عبارتند از :

24 کشور شنگن در اروپا (اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا ، سوئد و سوئیس)

در صورتی که در مورد ویزای شینگن سوالی دارید می توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

ویزای شینگن چیست؟

چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

تفاوت بین انواع ویزای شینگن چیست؟

پرداخت هزینه ویزای شینگن توسط تراپی 

15 کشور اروپایی دیگر (آلبانی، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، قبرس، ایرلند، مقدونیه، موناکو، مونته نگرو، رومانی، روسیه، صربستان، انگلستان و اوکراین)

6 کشور آمریکای شمالی و جنوبی (آرژانتین، برزیل، کانادا، شیلی، مکزیک و ایالات متحده)؛

2 کشور اقیانوسی (استرالیا و نیوزیلند).

6 کشور آسیایی (برونئی، ژاپن، قطر، سنگاپور، کره جنوبی و امارات متحده عربی).

البته به تعداد این کشور ها اضافه می شود ... .

سفر بدون ویزا به چین

سفر 144 ساعته :

برای این که شما از طریق چین به یک کشور دیگر سفر کنید می توانید به مدت 144 ساعت نیز در چین بمانید. برای این که شما بتوانید از این ویزا استفاده کنید باید مقیم یکی از 53 کشوری باشید که در قسمت قبل به آن ها اشاره شد. این ویزا در مناطق شرق شانگهای-جیانگ سو-ژجیانگ (هانگزو، شانگهای و نانجینگ)، شمال چین منطقه پکن-تیانجین-هبی ی عنی: پکن، شیجیاژوانگ، تیانجین و چینوواندائو قابل استفاده است.

اخذ ویزا هینان :

در صورتی که شما مقیم یکی از 59 کشور واجد شرایط باشید می توانید به مدت 30 روز در جنوب استان هینان بمانید. بهترین ویژگی این نوع ویزا این است که شما دیگر نیاز نیست از طریق چین به کشور سومی سفر کنید یعنی مقصد شما می تواند همان چین باشد. این 59 کشور عبارت هستند از :

25 کشور شنگن در اروپا (اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی ، اسپانیا، سوئد و سوئیس)؛

15 کشور اروپایی دیگر (آلبانی، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، قبرس، ایرلند، مقدونیه، موناکو، مونته نگرو، رومانی، روسیه، صربستان، بریتانیا، اوکراین؛

شش کشور آمریکای شمالی و جنوبی (آرژانتین، برزیل، کانادا، شیلی، مکزیک، ایالات متحده)؛

دو کشور اقیانوسی (استرالیا و نیوزیلند)؛ و

11 کشور آسیا و خاورمیانه (برونئی، اندونزی، ژاپن، قزاقستان، مالزی، فیلیپین، قطر، سنگاپور، کره جنوبی، تایلند و امارات متحده عربی).

شرایط سفر بدون ویزا به چین :

برای این که شما بتوانید این ویزا را دریافت کنید باید مدارک مورد نیاز را به سفارت ارسال کنید و قصد خود را از این اعلام نمایید. در بسیاری از موارد شما می توانید تنها از شهری در مدت زمان معین دیدن کنید که وارد آن شده اید. اما کسانی که از طریق شانگهای، ژجیانگ، جیانگسو، پکن، تیانجین، شیجیاژوانگ و چینوواندائو می توانند در منطقه پکن-تیانجین-هبی سفر کنند.

 

امیدواریم با توجه به اطلاعات بیان شده بتوانید از سفر بدون ویزا به چین خود لذت ببرید.

تاریخ انتشار 24 امرداد 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر