چنانچه قصد سفر به کشورهای دیگر را دارید، یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که در آن کشور حساب بانکی افتتاح نمائید. افتتاح حساب بانکی آلمان، کانادا و کلا بانک‌های بین المللی دارای مراحلی است که باید آن مراحل را بپیمائید. ترکیه کشوری با موقعیت خاص جغرافیایی است که غرب و شرق را به هم متصل کرده است و سالانه چندین میلیون توریست از آن دیدن می‌کنند. از این رو بسیاری از افراد قصد تحصیل، زندگی و کار در این کشور منحصر به فرد را دارند. یکی از اولین اقداماتی که پس از ورود به ترکیه باید انجام دهید، باز کردن حساب بانکی است که در این مقاله در مورد نحوه‌­ی انجام این کار و مدارک مورد نیاز آن به صورت مفصل توضیح داده شده است. پس جهت آشنایی با نحوه­‌ی افتتاح حساب بانکی در ترکیه با تراپی همراه باشید.

مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب بانکی ترکیه

جهت افتتاح حساب بانکی در ترکیه باید توجه داشته باشید که روند اداری هر بانک متفاوت است اما همه­‌ی آن‌ها نیاز به مدارک ارائه شده در ادامه­‌ی مطلب دارند:

  • پاسپورت معتبر
  • شماره‌ی شناسایی مالیاتی ترکیه از اداره­‌ی مالیات و درآمد
  • مدرکی از آدرس محل زندگی همچون قبض یا قرارداد اجاره
  • تکمیل فرم بانکی

حساب بانکی در ترکیه

خوشبختانه وب سایت­ بانک­‌های معتبر و بزرگ ترکیه به زبان انگلیسی نیز ترجمه دارد و تمامی مدارک مورد نیاز را برای کاربران شرح داده است.

روش­‌های افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای شهروندان خارجی به 2 صورت فردی و شرکتی انجام می‌­شود.

در قسمت بالا به روش قانونی و اصولی افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی اشاره شده است. به منظور  توانایی یک شرکت خارجی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه باید مطابق با گام‌­های ارائه شده در ادامه­‌ی مطللب عمل کرد:

برخلاف حساب­‌های بانکی شخصی، حساب­‌های شرکت­‌ها تنها توسط مدیر یا فردی که حق امضا دارد، قابل افتتاح است.

به منظور افتتاح حساب باید  یک شماره‌­ی مالیاتی از اداره مالیات برای شرکت تهیه کرد. شرکتی که برای آن یک حساب بانکی باز می­‌شود، نیازی نیست که حتما در خاک ترکیه قرار گرفته شده باشد یا فعالیت­‌های مالی داشته باشد تنها کافی است آدرس مکاتبات داشته باشد.

باید تمامی اسناد شرکت ترجمه و توسط دفتر اسناد رسمی یا کنسولگری تایید شود.

توجه داشته باشید که تمامی مدارک باید اصل بوده و قرارداد اصلی شرکت، ثبت نام اتاق بازرگانی، فعالیت­‌های شرکت و اسناد تاسیس را نیز به همراه داشته باشید.

بانک­‌های معتبر ترکیه

ترکیه دارای 4 بانک بزرگ و اصلی است که خدمات و پشتیبانی خاصی را برای مشتریان بین المللی ارائه می­‌دهند. از جمله­‌ی خدمات آن‌ها می­‌توان به ارائه خدمات به زبان انگلیسی، زبان­‌های بین المللی دیگر و ارائه‌­ی محصولات متناسب با نیازهای مهاجرین اشاره کرد.

حساب بانکی در ترکیه

Isbank: این بانک بزرگ‌­ترین بانک­ ترکیه است و دارای چندین شعبه دیگر در سایر نقاط جهان  همانند خاورمیانه، چین و انگلستان است.

Garanti Bankası: این بانک دومین بانک بزرگ خصوصی در ترکیه است که خدمات خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می­‌دهد، مدیران امور روابط مشتری این بانک در برخی از شعب قادر به پاسخگویی به زبان­‌های انگلیسی و آلمانی می­‌باشند.

Akbank: این بانک یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی­‌ترین بانک­‌های ترکیه است که طیف گسترده‌­ا‌‌ی از حساب­‌ها و کارت­‌های پرداخت را ارائه می‌­دهد و شبکه وسیعی از شعب و دستگاه‌های خودپرداز دارد. Akbank همچنین دارای خدمات بانکی مخصوص به مهاجرین و چند ملیتی­‌ها است که قادر به ارائه­‌ی خدمات از طریق تلفن و به زبان انگلیسی نیز می‌­باشد. 

Yapı Kredi: این بانک اخیرا در بین 4 بانک برتر ترکیه قرار گرفته که طیف گسترده‌­ای از خدمات و محصولات بانکی را ارئه می­‌دهد. این بانک همچنین دارای حساب‌­ها و کارت­‌های بانکی اختصاصی برای مشتریان بین المللی و مهاجرین می‌­باشد.

هر یک از این 4 بانک دارای روند خاصی جهت افتتاح حساب بانکی می‌­باشند، بنابراین جهت بررسی جزئیات آن‌ها بهتر است به صورت آنلاین یا از طریق تلفن پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

هزینه و کارمزد بانکی در ترکیه

در زمان انتخاب بانک مورد نظر خود، باید شرایط و ضوابط آن‌ها را به دقت بررسی نمایید تا از هزینه­‌های اداری جهت باز نگه داشتن حساب بانکی، استفاده از کارت اعتباری و دبیت کارت مطلع شوید. از جمله هزینه­‌های رایج دیگر می‌­توان به هزینه‌­ی برداشت پول از طریق atm و انتقال پول بین حساب­‌های بین المللی اشاره کرد.

توجه کنید که تمامی مراحل ذکر شده به منظور افتتاح حساب بانکی در ترکیه زمان‌بر نبوده و تنها چند هفته برای دریافت کارت بانکی زمان لازم است. در صورتیکه پول خود را در بانک­‌های ترکیه سرمایه گذاری کنید، از شانس تبدیل انواع ارزها به سرعت و راحتی و موقعیت­‌های شغلی و اقتصادی بیشتری برخوردار خواهید شد.

تاریخ انتشار 31 خرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر