دوستان، آیا می‌دانید اینترنت اشیا در آینده تا چه حد می‌تواند به سهولت انجام فعالیت‌های روزانه‌ی شما کمک کند؟ آیا با رویکردهای اینترنت اشیا در سال 2019 آشنا هستید؟ آیا می‌دانید اینترنت اشیا در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌ی پزشکی بسیار کاربرد دارد. آیا مایلید تا با سایر کاربردهای آن نیز آشنا شوید؟ در این مقاله با تراپی همراه شوید تا شما را با کاربردهای اینترنت اشیا (IOT) آشنا کنیم.

کاربردهای اینترنت اشیا (IOT)

تاریخ جهان ثابت کرده است که معماهای بسیاری در جهان با استفاده از اختراعات و نوآوری‌های بشر حل شده است. اینترنت یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌های بشر می‌باشد که ارتباطات را به کلی متحول کرده است. اخیرا نیز اینترنت کاربرد دیگری پیدا کرده است به طوری که با استفاده از آن اشیا و وسایل دیگر نظیر تلویزیون، یخچال و... می‌توانند برای یک دیگر پیام ارسال کنند که به این می‌گویند اینترنت اشیا (IOT). اینرنت اشیا در آینده جنبه‌های بسیاری را در زندگی افراد دستخوش تغییرات بزرگی خواهد کرد. در ادامه به بیان کاربردهای اینترنت اشیا (IOT) آشنا نمائیم.

کاربردهای اینترنت اشیا (IOT)

کنترل از راه دور

یکی از کاربردهای اینترنت اشیا (IOT) امکان کنترل از راه دور دستگاه‌ها می‌باشد. بیشتر دستگاه‌های IOT قابلیت این را دارند که توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرند، به سادگی استفاده از یک گوشی تلفن همراه هوشمند. در حقیقت از زمانی که تکنولوژی اینترنت اشیا، روی کارآمد،  76 درصد دستگاه‌های هوشمند، توسط تلفن‌های همراه هوشمند قابل کنترل هستند. در حقیقت با استفاده از اینترنت اشیا استفاده و مدیریت بسیاری از دستگاه‌ها نسبت به گذشته ساده‌تر شده است.

اتوماسیون

توانایی کنترل اشیا و دستگاه‌ها از راه دور ، دریچه‌ای جدید را به روی بشر گشود و حاصل آن، یکی از مهم‌ترین کاربردهای اینترنت اشیا (IOT) بود که امکان اتوماسیون دستگاه‌ها را برای ما فراهم کرده است. به طور مثال شما می‌توانید سیستم کامپیوتر خود را طوری برنامه ریز کنید تا کارهای بسیاری را برای شما انجام دهد. بنابراین چنانچه امکان اتصال آن به دیگر دستگاه‌ها در سراسر دنیا فراهم باشد، می‌تواند کمک بزرگی به اتوماسیون کسب  وکارها، سرویس‌ها و کسب درآمد در سراسر دنیا بکند. در حقیقت ما خانه‌های هوشمند خواهیم داشت که تمامی وسایل آن به تکنولوژی اینترنت اشیا مجهز است و به این ترتیب می‌توان زمان، هزینه و میزان تلاش برای انجام کارها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

اجتماع اینترنت اشیا با هوش مصنوعی

جالب است بدانید که هوش مصنوعی قبل از اینترنت بوده است. John McCarthy نیز به طور گسترده‌ای به عنوان پدر هوش مصنوعی شناخته شده است و اصطلاح هوش مصنوعی برای اولین بار در کنفرانسی  در سال 1950 مطرح شد. امروزه ما ردپای هوش مصنوعی را در تلفن های همراته هوشمند، مثلا در حدس کلمه هنگام تایپ، می‌بینیم. برخی ازمزایای اجتماع اینترنت اشیا با هوش مصنوعی عبارتند از :

  • اجتناب از انجام وظایف و فعالیت‌های یکنواخت توسط انسان
  • از بین بردن خطای انسانی
  • افزایش اتوماسیون
  • ترکیب تکنولوژی و خلاقیت

کاربردهای اینترنت اشیا (IOT)

جمع‌آوری داده‌های بزرگ

از دیگر کاربردهای اینترنت اشیا (IOT) امکان جمع آوری داده‌های بزرگ می‌باشد. با استفاده از دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا توانایی ذخیره داده و ارسال اطلاعات به آسانی قابل انجام است. ساده‌ترین دستگاه‌های IOT قادر به ذخیره‌ی انواع خاصی از داده هستند که در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارند.

مزیت‌های اتوماسیون در کارخانه‌ها

  • کارخانه‌های تولیدی می‌توانند انواع مختلف معیارهای خود را در زمان واقعی برای نظارت و کنترل زنجیره ارزش خود کنترل کنند.
  • شناسایی نواقص و اصلاح مشکلات بسیار سریع‌تر خواهد بود و این کمک خواهد کرد تا فرایند اتوماسیون با سرعت و هزینه‌ی کمتری انجام شود.

ارتقا سطح سلامت

ابزارهای پیش بینی بازار IoT به تامین کنندگان محصول کمک خواهد کرد تا به اندازه کافی دارو را در مکان‌هایی با بیشترین نیاز ذخیره کنند. این امر به توزیع دقیق دارو و پرسنل پزشکی کمک خواهد کرد. همچنین اطلاع از بیماری‌های شایع در یک منطقه جغرافیایی می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بتوانند مقادیر و نوع دارو مورد نیاز برای آن  محل را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید : تفاوت بلاک چین و اینترنت اشیا (IOT)

دوستان گرامی و همراهان همیشگی تراپی در این مقاله سعی کردیم شما را با کاربردهای اینترنت اشیا (IOT) آشنا نمائیم و شما را با مهم‌ترین تاثیری که ورود این تکنولوژی به حوزه‌های مختلف زندگی بشر دارد آشنا نمائیم. امید است آنچه گفته شد مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

گرامیان، لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما مطرح نمائید.

تاریخ انتشار 26 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر