دوستان عزیز شما تا چه حد با فناوری بلاک چین آشنا هستید؟ آیا ویژگی های این تکنولوژی و نحوه‌ی عملکرد آن را می دانید؟ امروزه ما شاهد نقش پر رنگ فناوری بلاک چین در بسیاری از صنایع و زمینه های مختلف می‌باشیم. آیا مایلید تا با موارد کاربرد تکنولوژی بلاک چین آشنا شوید؟ پس در این مقاله با تراپی همراه شوید تا با کاربردهای مهم فناوری بلاک چین آشنا شوید.

معرفی انواع فناوری بلاک چین

این تکنولوژی می‌تواند برای ساخت برنامه‌ها و خدمات مختلف وبسایت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد لذا 3 نوع بلاک‌چین وجود دارد :

۱-خصوصی : این نوع از بلاک‌چین‌ها منحصراً برای سازمان‌های خصوصی و توسعه کسب و کار ایجاد می‌شوند. آن‌ها متمرکز هستند و امکان دسترسی عمومی به آن‌ها وجود ندارد. پشتیبانی و کنترل توسط سازندگان انجام می‌شود و تمام سیستم تحت قوانین و اصول شرکت‌ها قرار دارند. شما فقط زمانی می‌توانید یک بلوک اختصاصی را وارد کنید که شرایط خاصی فراهم شده باشد . به عبارت دیگر تنها کاربران مجاز می‌توانند بلوک‌های جدید زنجیره را استخراج کنند.

۲-عمومی : بلاک‌چین عمومی برای هرکسی که بخواهد به آن بپیوندد ،‌باز است . هرکس می تواند عملیات استخراج را شروع کند.

۳-مشارکتی : یک بلاک‌چین متعلق به گروه خاصی است که با گره‌های مشخصی که از پیش تعیین شده اند ،‌ کنترل می‌شود. دسترسی به آن برای همه‌ی کاربران و تعداد خاصی از شرکت کنندگان مجاز است . این امکان وجود دارد که بتوان یک پلت فرم ترکیبی‌ای ساخت تا هش های ریشه برای همه‌ی کاربران قابل دسترس باشد اما تعداد درخواست‌ها و تأییدیه‌های عملیات‌ها محدود خواهند شد، که نشان‌دهنده‌ی تمرکز زدایی جزئی سیستم است.

با کاربردهای مهم فناوری بلاک چین آشنا شوید

این باور اشتباه است که بلاک‌چین فقط برای ساخت رمزنگاری‌های ارزی استفاده می‌شود. در حقیقت می‌تواند در صنعت‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.

کاربردهای مهم فناوری بلاک چین

۱-مشاور املاک : یکی از کاربردهای مهم فناوری بلاک چین در زمینه مشاور املاک است. تکنولوژی جدید به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها ،‌ساده کردن انتقال مالکیت املاک مختلف ، سرمایه‌گذاری‌های منصفانه در این صنعت ، تسهیل روند توافق جمعی در آپارتمان‌ها و ... اجازه‌ی حذف واسطه‌ها را می‌دهد.

۲-مالی : معاملات شفاف تر خواهند بود.بلاک‌چین می‌تواند سرعت پرداخت‌ها را افزایش دهد و انواع مختلف سیستم وام و پرداخت را توسعه دهد.

۳-ذخیره‌ی اطلاعات : از دیگر کاربردهای مهم فناوری بلاک چین می‌توان به استفاده از آن در زمینه ذخیره اطلاعات اشاره کرد. به دلیل ناتوانی در ایجاد تغییرات در داده‌های موجود ، سازمان‌ها ، شرکت‌ها و حتی دولت‌ها می‌توانند یک راه مطمئن برای ذخیره‌ی اطلاعات مهمشان داشته باشند.

۴-تدارکات : چند نوع از کاربردهای مهم فناوری بلاک چین نیز در یافتن راه حل‌های جدید در زمینه‌ی مدیریت اسناد الکترونیکی ، ساخت سیستم‌های مناسب برای رأی گیری عمومی، مزایده‌های دولتی و ... است و در این زمینه می‌تواند به افراد کمک شایانی بکند.

۵-حق کپی (copy right ) : محفوظ ماندن حق کپی رایت از دیگر کاربردهای مهم فناوری بلاک چین به حساب می‌آید. پلت‌فرم مربوطه از یک عضویت توسعه پذیراستفاده می‌کند که در آن هنرمندان، موسیقی‌دانان، مخترعان ‌می‌توانند حق کپی خود را با استفاده از شناسه‌های رمزنگاری شده حفظ کنند.

چگونه می‌توان از فناوری بلاک‌چین به درآمد رسید؟

در گذشته بطور دقیق مشخص نبوده که چگونه می‌توان از بلاک‌چین استفاده کرد.امروزه به‌طور قطع واضح است که این فناوری چقدر امیدوار کننده هستند. با سرمایه گذاری کردن در آن‌ها ، می‌‌توانید سود قابل توجهی را دریافت کنید.

مثال‌های زیر ساده‌ترین و قابل فهم‌ترین راه‌های کسب درآمد براساس فن آوری بلاک‌چین را توصیف می‌کنند :

  1. تولید و فروش نشانه‌ها (ICOs ) و تبادل آن‌ّها برای ارزهای رمزگذاری شده

بدون توجه بیش از حد به جزئیات ، روند ایجاد ارزهای رمزگذاری شده شامل ۲ مرحله می‌باشد :

  • تیم ICO نشانه‌های دیجیتال را می‌فروشد؛ آن‌ها برای شناسایی شرکت کنندگان در سیستم پرداخت و همچنین برای اطمینان از امنیت اطلاعات استفاده می‌شوند. خرید این نشانه‌ها می‌تواند هم از طریق ارزهای مجازی و هم از طریق پول واقعی انجام شود.(که پول فیات هم نامیده می‌شود. )
  • روش وارد شدن به چرخه‌ی یک رمزنگاری جدید : از این نقطه ،در درون پروژه‌ها بعنوان ابزار محاسباتی مبادلات تخصصی به فروش می‌رسد.

هنگام اجرای این نوع از کسب و کار ، خیلی مهم است که از اعتماد و اشتیاق سرمایه‌گذاران اطمینان حاصل کرد. برای این امر لازم است ، پروژه ای که ایجاد می‌شود کاملاً قانونی و تا حد امکان باز باشد.

  1. اجرای سیستم بلاک‌چین در فعالیت‌های سازمان‌ّها

امروزه بسیاری از سازمان‌های پیشرفته در تلاشند که بلاک‌چین را به فعالیت‌های خودشان وارد کنند . بنابراین آن‌ها مزیت قابل توجهی نسبا به رقبایشان دارند چرا که دیر یا زود این تکنولوژی در بسیاری از  سازمان‌های مالی و سایر شرکت‌ها معرفی خواهد شد.

کاربردهای مهم فناوری بلاک چین

مهم است که توجه خودر ا به این امر معطوف کنیم که پروژه‌های پیشنهادی می‌توانند در حین کسب و کار واسطه‌ها را حذف کنند. این امر سالانه کمک شایانی به صرفه‌جویی در تمام امور خواهد کرد.

اما نبود کافی پروژه‌ها را نباید فراموش کرد. بیت‌کوین همانند سایر ارزهای رمزگذاری شده ، در شرکت‌های مالی معروف نیست ؛ چرا که ارزهای دیجیتال هنوز به رسمیت شناخته نشده‌اند. در نتیجه لازم است بیت‌کوین را همانند سایر ارزهای مجازی به پول واقعی تبدیل کنید.

  1. اعتبار ارزهای رمزگذاری شده ( ارزهای مجازی )

تعداد کاربران فعال بلاک‌چین بطور مداوم درحال افزایش است. این امر منجر به افزایش محبوبیت وام‌های این ارزها نیز می‌شود.

امروزه چندین سیستم عامل (پلت‌فرم ) غیرمتمرکز ایجاد شده‌اند و با موفقیت عمل می‌کنند ، وظایفی همچون صدور وام ارزهای مجازی را انجام می‌دهند. مشتریان چنین خدماتی می‌توانند یا نشانه‌های ICO را خریداری کنند یا در مبادلات شرکت کنند.

  1. شکل‌گیری تبادل‌ها و خدمات پرداخت ارزهای مجازی

امروزه شبکه چندین مبادله‌ی پیشنهادی برای انجام انواع معامله‌ها با این ارزها دارد. هرعملیاتی تجاری به صاحبان معامله سود می‌رساند. در این مورد کمیسیون بطور عمده تنها برای ارائه یک پلت‌فرم تجاری بدست می‌آید.

همچنین تعداد خدماتی که امکان پرداخت در ارزهای مجازی را فراهم می‌کند،‌ نیز در حال رشد است. در عین حال تقاضا برای خدمات خود نیز در حال افزایش است. امروزه حتی شرکت‌هایی که خارج از شبکه فعالیت دارند، دارایی‌های دیجیتال را به رسمیت می‌شناسند.

درواقع تکنولوژی بلاک‌چین در مرحله‌ی رشد فعال محبوبیت است. اکنون بهترین زمان برای ایجاد یک کسب و کار براساس آن است.

تاریخ انتشار 03 خرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر