در این عصر دیجیتال، بازاریابی محتوا برای تمام کمپانی ها، بزرگ و کوچک، قدیمی و جدید و ... الزامی است. تعیین استراتژی تولید محتوا یکی از مهمترین قسمت های دیجیتال مارکتینگ است که معمولا برای بسیاری از افراد چون اطلاعات مفیدی در رابطه با آن ندارند، کار مشکلی است. از طرف دیگر چون صاحبان کمپانی عجله زیادی دارند تا نتیجه سرمایه گذاری خود را در حوزه طراحی سایت، یا مدیریت شبکه های اجتماعی ببینند، زمان زیادی برای آموزش این مبحث ندارند. در این مقاله ما نکته های حیاتی بازاریابی محتوایی برای استارت اپ ها را به شما معرفی می کنیم، تا حتی اگر اطلاعات کمی در این زمینه دارید، بتوانید یک برنامه ریزی منسجم برای محتوای خود انجام دهید.

نکته های حیاتی بازاریابی محتوایی برای استارت اپ ها

  • یک وبلاگ ایجاد کنید

برای این که بتوانید از مزایای تولید محتوا بهره ببرید، به اولین چیزی که نیاز دارید، داشتن یک وبلاگ است، که بتوانید در آن به صورت منظم محتوا قرار دهید و آن را به روز نگهدارید. به طور کلی حداقل پستی که شما برای سایت خود نیاز دارید، 4 عدد در هفته و یا 16 عدد در ماه است. فراموش نکنید که این محتواها باید منحصر به فرد و یکتا باشند. از قرار دادن پست کپی در سایت خود جدا خودداری نمايید.

نکته های حیاتی بازاریابی محتوایی برای استارت اپ ها
  • محتوای با کیفیت تولید کنید

یکی از نکته‌های حیاتی بازاریابی محتوایی برای استارت اپ ها این است که محتوای با کیفیت تولید کنند. به این معنا که تنها برای پر شدن بلاگ خود از هر متنی استفاده نکنند. به جای آن، محتوایی در سایت قرار دهند که به واسطه آن رابطه خوبی با کاربر برقرار شود. بنابراین محتوایی در اختیار کاربر قرار دهید که برای وی ارزشمند بوده و به نیاز او پاسخ می‌دهد.

  • از محتوای تولیدی خود به شکل های مختلف استفاده کنید

طبیعتا کار مشکلی است که هر بار در رابطه با یک موضوع جدید محتوا تولید کنید. پس بهتر است که هر از چند گاهی مقالاتی که قبلا نوشته اید را به شیوه ای جدید با یکدیگر ترکیب کرده و در سایت خود منتشر کنید. به عنوان مثال طراحی یک انیفوگرافیک می‌تواند خلاصه‌ای از تمام مقالات شما باشد، که منحصرا برای شما طراحی شده است.

  • از ابزار مناسب برای تولید محتوا استفاده کنید

برای موفقیت در بازاریابی محتوا یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. البته روش‌های دیگری نیز مانند استفاده از گوگل ادوردز وجود دارد که می‌تواند به شما در انتخاب کلمه کلیدی برای تولید محتوا کمک کند، اما چون معمولا شما به عنوان یک استارت آپ زمان کافی برای انجام این کار را ندارید، بهتر است که یک فرد متخصص برای شما این کار را انجام دهد. معمولا این آژانس ها چون دارای ابزار و نرم افزار های مختلف برای تحلیل میدان رقابت و تعیین استراتژی برای پیشبرد اهداف شما هستند، می‌توانند خیلی سریع تر شما را به آنچه که مد نظرتان است، برسانند.

نکته های حیاتی بازاریابی محتوایی برای استارت اپ ها
  • انتخاب پلتفرم مناسب برای به اشتراک گذاری محتوا

یکی دیگر از نکته‌های حیاتی بازاریابی محتوایی برای استارت اپ ها این است که پلتفرم مناسب را برای به اشتراک گذاشتن محتوای تولیدی خود انتخاب کنید. تمام شبکه های اجتماعی نمی توانند برای شما مناسب باشند، از طرف یگر تمام اینفلوئنسرها هم نمی توانند بازاریاب خوبی برای شما باشند. بنابراین مهم است که قبل از قرار دادن محتوای خود در این پلتفرم های مختلف، ابتدا تحقیق کنید که مخاطبین شما کجا وجود دارند و کدام یک از اینفلوئنسرها می‌تواند تاثیر بیشتری روی آنها داشته باشد.

از میان مواردی که به عنوان نکته های حیاتی بازاریابی محتوایی برای استارت اپ ها بیان شد، به نظر شما کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ آیا شما همه این موارد را برای تولید محتوای خود رعایت کرده‌اید؟

تاریخ انتشار 04 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر