همراهان عزیز امروز با یک خبر در رابطه با دنیای فناوری در خدمت شما هستم. هفته گذشته شرکت گوگل ما را با ارائه یک سیستم عامل جدید به نام اندروید پی Android P شگفت زده کرد. نسخه ای که ارائه شده است نسخه دوم بتا است. البته نسخه اولیه همچنان برای توسعه دهنگان محفوظ است. در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات تکمیلی در این رابطه را بدست آورید.

نسخه دوم از سیستم عامل اندروید پی Android P که ارائه شده است نسبت به نسخه اولیه باگ های کمتری دارد اما باز هم ما به شما توصیه نمی کنیم تا تکمیل شدن نسخه نهایی، این سیستم عامل را روی گوشی های خود نصب کنید. اما اگر روحیه ریسک پذیری بالایی دارید می توانید تنها در چند دقیقه این سیستم عامل را روی گوشی خود نصب کنید.

علت نام گذاری اندروید پی Android P چیست؟

این سوال برای بسیاری از افراد ممکن است ایجاد شده باشد ولی جالب است بدانید که دلیل این نام گذاری و حرف P هنوز نا مشخص است. برخی از افراد عقیده دارند که گوگل، نام سیستم عامل های اندرویدی خود را از نام شیرینی ها الهام می گیرد. به همین دلیل برخی عقیده دارند که حرف P اول کلمه ای خوردنی و شیرینی است! اما این مسئله چندان دارای اهمیت نیست چرا که ویژگی های جالب این سیستم عامل کاملا هوش از سر کاربران خود می برد.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های سیستم عامل اندروید پی Android P :

  • ارائه بیش از 100 ایموجی جدید :

امروزه بسیاری از افراد، برای بیان احساسات خود به لطف خدمات فناوری و تکنولوژی احساسات خود را از طریق شکلک ها و ایموجی ها هنگام حرف زدن با دوستان و آشنایان خود بیان می کنند. حال سیستم عامل جدید اندروید پی Android P تصمیم گرفته است به این نیاز کاربران خود به بهترین نحو پاسخ دهد. شما می توانید یک ایموجی را با چند رنگ مختلف در این سیستم عامل پیدا کنید.

اندروید پی Android P
  • تغییرات نوار ناوبری (Navigation Bar) :

این مورد شاید یکی از بزرگترین تغییرات سیستم عامل اندروید باشد چرا که به شما اجازه می دهد تا به برنامه هایی که اخیرا استفاده کرده اید از طریق دکمه هوم Home دست پیدا کنید. شما با استفاده از حرکت دست خود می توانید این نوار ابزار را مشاهده کرده و وضعیت برنامه های خود را بررسی نمائید. در این قسمت گزینه های شخصی سازی نیز به شما پیشنهاد داده می شود. به عنوان مثال تغییر رنگ نوار ابزار!

اندروید پی Android P
  • داشبورد :

برای بسیاری از ما ممکن است استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه دغدغه باشد. با استفاده از این گزینه جدید می توانید زمانی را که در تلفن همراه خود گذارنده اید را متوجه شوید. به عنوان مثال چقدر زمان شما برای پیام رسانی ، اتصال به اینترنت، گوش کردن به موسیقی و ... صرف شده است.

اندروید پی Android P
  • Wind Down Mode :

مسلما زمانی که شما در خواب هستید نیازی نیست گوشی تان در حالتی ادامه به کار دهد که شما در حال استفاده از آن هستید. با اطلاع رسانی وقت خواب خود به Google Assistant یا اصطلاحا دستیار گوگل می توانید وضعیت تلفن همراه خود را تغییر دهید.  

 

  1. سیستم روشنایی تطبیقی :

هر کسی مطابق با سلیقه شخصی خود از یک میزان روشنایی لذت می برد. پس تنها نیاز است موارد دلخواه خود را به گوشی اعلام کنید تا سیستم عامل اندروید پی Android P نور گوشی را در هر شرایطی مطابق میل شما تغییر دهد.

اندروید پی Android P
  • تغییر در نوتیفیکیشن ها :

این تغییر شاید خیلی از ما را شگفت زده نکرده باشد چرا که در نسخه های قبلی نیز ما قادر بودیم که پاسخ پیام های خود را با استفاده از گزینه Reply به صورت کوتاه بدهیم. اما تغییری که اکنون ما شاهد آن هستیم این است که شما می توانید بدون باز کردن برنامه مرود نظر خود هر فایلی را به پیام خود متصل کرده و ارسال کنید.

اندروید پی Android P
  • Slices :

با استفاده از این ویژگی شما قادر خواهید بود بر اساس جستجویی که انجام می دهید پیشنهادهای مفید دیگر نیز دریافت کنید که ممکن است نیاز شما باشند.

 

  • App Actions :

سیستم عامل اندروید پی Android P ، با استفاده از ویژگی App Actions ، برنامه های شما را بر اساس استفاده هایی که از آن ها کرده اید به صورت هوشمند به شما پیشنهاد می دهد.

 

همراهان عزیز در این مقاله سعی کردیم تعدادی از ویژگی های سیستم عامل جدید اندروید پی Android P را به شما معرفی کنیم. برای آگاهی از سایر ویژگی های این سیستم عامل در مقاله های بعدی همراه ما باشید.

 

تاریخ انتشار 26 خرداد 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر