آیا انواع کیف پول سخت افزاری ارزدیجیتال را می‌شناسید؟ کیف پول كاغذي ارز ديجيتالي همان کلید عمومی و خصوصی است که روي کاغذ، پلاستیک و... چاپ مي‌شود. اين كيف پول آفلاين است و معمولا به عنوان يك نوع ذخيره‌سازي سرد در نظر گرفته مي‌شود، هرچند که برخی از تفاوت‌های مهم آن باعث موضوعي قابل بحث در این دسته مي‌شود. با تراپي همراه باشيد تا از مفهوم و نحوه‌ي ايجاد کیف پول کاغذی ارز دیجیتال بيشتر آشنا شويد.

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

همانطور که از نام آن پيداست، کیف پول کاغذي معمولا از کاغذ ساخته مي‌شود، اگر چه از لحاظ فنی قادر به توليد از پلاستیک یا هر نوع ماده‌ي دیگری است که اطلاعات را می‌توان بدون هيچ مشكلي با استفاده از آن چاپ كرد.

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

کیف پول کاغذی یک راه بسیار امن برای نگهداری بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها از حملات سایبری، نرم افزارهای مخرب و غیره محسوب می‌شود. اين كيف پول شامل چاپ و ذخیر‌ه‌ي بیت کوین‌ها در حالت آفلاین می‌شود. نكته‌ي مهم در استفاده از اين كيف پول‌هاي كاغذي این است كه ارزهاي ديجيتالي موجود در آن همچون ارزهای معمول قابل چاپ نمي‌باشند. تنها اطلاعات ذخیره شده در کیف پول بيت كوين یا کیف پول دیجیتالی قابل چاپ است.

داده‌های موجود در کیف پول حاوی کلید عمومی (آدرس کیف پول) جهت انتقال پول به كيف پول و کلید خصوصی جهت دسترسی به هزینه‌های‌ مالی است. بدین ترتیب، بیت کوین‌ها به صورت آفلاین ذخیره نمی‌شوند، اما کلید های مهم به صورت آفلاين ذخیره می‌شوند.

بيشتر كاربران، كيف پول كاغذي را با استفاده از توليد كننده‌هاي منبع باز كيف پول همچون BitAddress.org، BitcoinpaperWallet.com و WalletGenerator.net ايجاد مي‌كنند.

به طور کلی توصیه می شود که کاربران هنگام ایجاد کلیدها دسترسی اینترنت خود را قطع نمایند و پس از ايجاد آنها، داده‌هاي اینترنت خود را پاک نمايند. در حالت ایده آل، آنها را روی یک کامپیوتر با نام تجاری جدید ایجاد مي‌كنند تا از هرگونه نفوذ بدافزار اجتناب شود. مطمئنا این کار برای اکثر کاربران امکان پذیر نخواهد بود، اما قبل از تولید کلیدها، باید حداقل با استفاده از malware check از نبود بدافزار روي كامپيوتر اطمينان حاصل كرد.

برای خرید انواع ارز دیجیتال روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

مزاياي کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

این نوع "ذخیره سازی سرد" مزایای امنیتی فراوانی دارد كه از جمله‌ي آنها مي‌توان به كاهش آسیب‌های سایبری و بدافزار اشاره كرد؛ چرا كه دسترسی آسان به کلید خصوصی کاربر از اين طریق امکان پذیر نیست.

با اين حال مطمئنا ایمنی این اسناد فیزیکی هم نيز کاملا تضمین نمی‌شود؛ چرا كه یک هکر ممکن است محل کیف پول خود را پیدا کند، آن را بدزدد و به دارايي‌هاي ذخيره شده در آن دسترسي پيدا كنند. بنابراين کیف پول كاغذي نیز به دليل محو شدن يا كم رنگ شدن كليدها قادر به اسكن نيست و کاربر هرگز قادر به دسترسی به ارزهاي ديجيتالي خود نخواهد بود، از اين رو بايد حتما آن را از آسيب فيزيكي محافظت كرد. توجه كنيد كه حتي استفاده از نوع نادرست چاپگر (پرینترهای غیر لیزری) ممکن است به کیف پول کاغذی نيز آسیب وارد كند.

مراحل ايجاد کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

براي ايجاد يك كيف پول كاغذي و ذخيره‌ي ارز ديجيتالي در آن بايد:

  • در  سايت‌هايي نظير BitAddress  وارد شويد
  • یک کلید خصوصی تصادفی ایجاد کنید (با وارد كردن متن تصادفي)
  • روي گزينه‌ي paper walle كليك كنيد
  • تعداد کپی‌هایی را که می‌خواهید چاپ کنید را انتخاب نماييد
  • رمز كيف پول را با يك رمز عبور همچون BIP38 (اختیاری) رمزگذاری کنید
  • كيف پول كاغذي خود را چاپ كنيد و از استفاده از آن لذت ببريد.

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

روش پيشرفته ايجاد كيف پول كاغذي

اگر شما واقعا در مورد حفاظت از ارزهاي ديجيتالي خود جدی هستید، باید مطمئن شوید که یک کیف پول کاغذی فوق العاده ایمن را ایجاد نمایید. این روند کمی خسته کننده است، اما اگر برای پس انداز مقدار زیادی از پول بسيار مناسب است.

بیشتر بدانید : تبدیل ارز دیجیتال به کیف پول کاغذی

اين روند قابل انجام روي كامپيوترهاي شخصي مي‌باشد:

  • Ubuntu را روي فلش درايو خود نصب كنيد (قبل از نصب داده‌هاي خود را از روي فلش درايو پاك نماييد)
  • up LiLi را باز نماييد و به فلش درايو اضافه نماييد
  • اطمینان حاصل کنید که درایو درست را انتخاب کرده‌اید
  • ISO / IMG / ZIP را انتخاب نماييد و روي فايل Ubuntu ISO که در مرحله قبل دانلود کرده‌اید كليك نماييد
  • اطمینان حاصل کنید که فرمت کلید فقط FAT32  انتخاب شده است.
  • برای شروع فرآیند و فرآیند نصب،  روی lightning کلیک کنید.

دوستان عزیز، از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید و ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده ی خود بهره مند سازید.

تاریخ انتشار 31 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر