اگر شما از فعالان حوزه تجارت الکترونیک باشید، و یا جز کاربرانی باشید که از سایت ها و فروشگاه های آنلاین خارجی خرید می کنند، حتما درگاه پرداخت پی پال را دیده اید و تجربه پرداخت با پی پال را دارید. اما دوستان، شما چقدر با این سیستم پرداخت ارزی آشنا هستید؟ آیا می دانید داشتن حساب پی پل و پرداخت از طریق این سیستم پرداخت اینترنتی چه مزیت هایی دارد؟ آیا ویژگی های پی پال را می دانید؟ در این مقاله تراپی شما را با مطالب مفیدی در مورد پی پال آشنا خواهد کرد. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

Paypal یک کمپانی آمریکایی است. تعداد کاربرانی که از حساب پی پال استفاده می کنند تا سال 2016، 188 میلیون اعلام شده است که این رقم در حال افزایش است. این کاربران در سطح جهان پراکنده هستند و از حساب پی پال برای خرید، فروش، نقل و انتقال پول و تبدیل ارز در شبکه ای بسیار امن، سریع و با کاربری آسان استفاده می کنند.

با اندکی اغماض می توان گفت پی پل یک سیستم انتقال مالی است برای نقل و انتقال پول از طریق ایمیل! شاید تعجب کنید، اما برای انتقال پول به حساب پی پال دوستان و آشنایان خود در کشوری دیگر، تنها به ایمیل آن شخص نیاز دارید. به عنوان مثال برای ارسال پول به شخصی در دورترین نقطه از خودتان، تنها کافی است آدرس ایمیلی که او برای افتتاح اکانت پی پال از آن استفاده کرده است را داشته باشید. به همین ترتیب نیز شما می توانید با دادن آدرس ایمیلی که اکانت پی پال شما بر مبنای آن ساخته شده است از دیگران، از طریق پی پال پول دریافت کنید.

حساب پی پال چیست
حساب پی پال در واقع یک حساب بانکی اما از نوع اینترنتی است که قابلیت دریافت و پرداخت پول از طریق اینترنت از طریق آن امکان پذیر می باشد. به کمک درگاه paypal  از هر وبسایت معتبر فروشگاهی در سطح بین الملل به راحتی می توانید خرید کنید. خوشبختانه پشتیبانی پی پال از انواع ارزها باعث شده تا دغدغه تبدیل ارز را نداشته باشید.

اگر همواره به دنبال راهی مطمئن برای فروش پی پال خود و تبدیل پی پال به ریال می باشید. شرکت خدمات ارزی تراپی خدمات خود را در حوزه نقد کردن پی پال نیز ارائه کرده است. با ما همراه باشید تا از راهنمائی های لازم در مورد نحوه نقد پی پال برخوردار شوید.

حساب پی پال چیست؟

قبل از اینکه برای افتتاح حساب پی پال اقدام نمائید، بد نیست مختصری در مورد این شرکت و سوابق آن بدانید. به همین منظور در این بخش از مقاله مطالبی را در مورد شرکت پی پل آورده ایم. همراه ما باشید و آن ها را به دقت مطالعه نمائید.

شرکت پی پال در سال 1998 توسط پیتر تیل (Peter Theil) و مکس لوچین (Max Levchin) تاسیس شد. ایده اولیه برای راه اندازی این شرکت، ایجاد یک واحد پولی بین المللی بود که از کنترل دولت ها خارج باشد. پی پل در ابتدا به علت عدم وجود شناخت کافی توسط مردم، مورد سوء استفاده کلاهبرداران اقتصادی و هکرها قرار گرفت به نحوی که در همان ماه های اولیه شروع کار پی پال، فعالیت پی پال در یکسری از ایالت های آمریکا ممنوع اعلام شد.

با این وجود، امکان استفاده آسان از پی پال و امن بودن آن باعث شد که همچنان مورد توجه خریداران و فروشندگان اینترنتی قرار بگیرد و روز به روز به تعداد مشترکان آن افزوده شود. این امر باعث شد توجه مسئولان یکی از بزرگ ترین سایت حراجی اینترنتی در دنیا، یعنی شرکت eBay به پی پال جلب شود و پی پال را به عنوانی یکی از درگاه های پرداخت در سایت خود قرار دهد. استفاده شرکت eBay از پی پال بعنوان درگاه پرداخت پول، باعث رشد بسیار سریع و همه گیر شدن آن شد و به دنبال آن میزان رشد پی پال به حدی سریع بود که در طی دو ماه، تعداد کاربران آن از 100هزار نفر به یک میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

در سال 2002 شرکت eBay تصمیم گرفت با خرید عمده سهام پی پل، مالکیت این شرکت را از آن خود کند. تلفیق این دو شرکت با یکدیگر باعث شد که eBay بتواند بر کلیه مراحل فروش کالا در این سایت نظارت داشته باشد و در صورت عدم رضایت هر یک از طرفین بتواند نسبت به بازگرداندن پول اقدام کند. این امر در نهایت پی پال را به یکی از محبوب ترین سرویس های آنلاین پرداخت تبدیل کرد.

در سال 2014، شرکت eBay اعلام کرد قصد دارد پی پال را به یک شرکت جداگانه به سهامی عام تبدیل کند. در نهایت این امر در 19 ژانویه 2015 محقق شد.

پی پال؛ یکی از محبوبترین درگاه های پرداخت آنلاین

پی پال چگونه کار می کند؟

برای بهره مندی از امکانات پی پال، لازم است که حساب پی پال داشته باشید. پس قبل از هر چیز باید برای افتتاح حساب پی پال اقدام نمائید. افتتاح حساب پی پل، در وهله اول کار آسانی است. در ابتدا تنها با اندکی اطلاعات شخصی یا شرکتی، و استفاده از یک آدرس ایمیل،اکانت پی پل شما ساخته می شود. توجه داشته باشید که لازم است اطلاعات وارد شده برای ساخت اکانت پی پال واقعی باشد، زیرا اگر چه در این مرحله بررسی های زیادی روی اطلاعات وارد شده شما صورت نمی گیرد، اما در نهایت به این اطلاعات نیاز خواهید داشت.

در مرحله بعد، برای استفاده از خدمات پی پال، نیاز به فعال سازی اکانتتان دارید، به این دلیل که بدون فعال سازی حساب پی پال امکان برداشت از حسابتان وجود ندارد و عملا اکانت پی پال شما بلا استفاده است. وریفای یا فعال سازی حساب پی پال با اتصال یک حساب بانکی یا کارت اعتباری (مثل ویزا یا مستر کارت) به اکانت شما اتفاق می افتد. پس از وریفای حساب پی پال، می توانید از امکانات حساب پی پال استفاده کنید.

مقاله مرتبط: آموزش وریفای پی پال

مزایای عملکرد پی پل در ایران

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا در ایران نیز، کاربران می توانند از مزیت های حساب پی پال بهره مند شوند و مزیت های پی پال برای کاربران ایرانی چیست؟ در پاسخ به این پرسش کاربران عزیز باید بگوئیم که : 

  • از آنجایی که درگاه پرداخت پی پل در ایران به طور گسترده مورد استفاده کاربران قرار می گیرد، نه تنها افراد بسیاری با آن آشنا هستند بلکه از دیدگاه آن ها پی پل بسیار قابل اعتماد می باشد.
  • کار با حساب پی پال بسیار ساده و آسان است، چرا که تنها با استفاده از یک ایمیل آدرس می توان از آن استفاده کرد. 
  • با استفاده از حساب پی پال اطلاعات مربوط به کارت اعتباری از دید سایرین پنهان باقی می ماند. به همین دلیل پی پال جز سیستم های پرداخت بسیار امن محسوب می شود.

درگاه پی پال جز سیستم های امن پرداخت آنلاین

برای استفاده از پی پال چه چیزهایی نیاز است؟

به منظور بهره مندی از امکانات حساب پی پال ، به یک تکنولوژی خاص و یا مجوزی که نشان دهد شما صاحب یک شغل خاص و مهم هستید نیازی نیست. شما تنها با دارا بودن یک حساب بانکی و یک آدرس ایمیل قادر به استفاده از حساب پی پل خواهید بود. 

دوستان همراه، شما می توانید به راحتی برای افتتاح حساب پی پال خود به صورت شخصی اقدام نمایید، اما به منظور وریفای کردن حساب خود به ویزا کارت نیاز خواهید داشت. در صورتی که ویزا کارت در اختیار ندارید می توانید این کار را به ما بسپارید و پس از افتتاح حساب خود، وریفای نمودن حسابتان را به تراپی بسپارید.

به منظور جلوگیری از هک حساب پی پل باید اطلاعات لازم را کسب نمائید. به این ترتیب حساب پی پال شما مورد تهاجم افراد سودجو قرار نخواهد گرفت. بنابراین توصیه می شود که روش های حفظ امنیت اکانت خود را آموزش ببینید و از همه مهم تر در حفظ اطلاعات حساب خود کوشا باشید.

مقاله مرتبط: در مرورد هک حساب پی پال و یا خرید پی پال هکی بر روی اینجا کلیک کنید.

موارد استفاده از حساب پی پال

آیا می دانید حساب پی پال چه کاربردهایی دارد؟ در این بخش از مقاله به موارد کاربرد حساب پی پل اشاره کرده ایم.

  • حساب پی پال امکان خرید به صورت آنلاین را برای شما فراهم می کند. برای خرید اینترنتی با پی پال، می توانید پس از انتخاب محصولات و خدمات مورد نظر خود از فروشگاه های آنلاین مجهز به درگاه پرداخت پی پال، هزینه آن را به راحتی از طریق حساب پی پال خود پرداخت نمائید.
  • با استفاده از حساب Paypal، شما قادر به انتقال وجه به حساب افراد دیگر خواهید بود. اگر دوستان یا آشنایان شما در کشوری دیگر نیاز به پول داشته باشند یا شما از آن ها درخواست پول نمائید، امکان انتقال ارز از طریق پی پال به صورت امن و آسان به هر جای دنیا برای شما فراهم می باشد. فقط قبل از انتقال پول نیاز است که اقدام به شارژ حساب پی پال خود کنید.

انتقال ارز از طریق پی پال به صورت امن

پاسخ به سوالات شما در مورد حساب پی پال

به طور کلی انواع حساب پی پال ، یعنی حساب های پرسونال، بیزینس و پریمیر از جمله معتبرترین و پر استفاده ترین حساب ها در دنیا هستند که امکان انجام تراکنش های مالی بین المللی از جمله خرید آنلاین از بسیاری از سایت های فروشگاهی معتبر ، انتقال وجه بین المللی و کسب درآمد از طریق آن ها به آسانی از طریق آن ها امکان پذیر است و جز مهم ترین کاربردهای حساب های پی پل می باشد. طرفداران درگاه paypal روز به روز در حال افزایش هستند.
زمانی که به وب سایت های مختلف برای کسب اطلاعات در مورد خرید اکانت پی پال مراجعه می کنید، با مطالعه مطالب ذکر شده، ممکن است تصور کنید که افتتاح حساب پی پال به سادگی قابل انجام است. اما دوستان، توجه نمائید! درست است که افتتاح حساب پی پال در ابتدا کاری آسان است، اما پس از آن نیاز به وریفای شدن دارد که وریفای حساب پی پال نیاز به کارت اعتباری دارد. در صورتی که حساب تان را وریفای نکنید امکان دارد که پس از استفاده از آن حسابتان لیمیت شود. پس پیشنهاد ما این است که برای افتتاح حساب پی پال وریفای شده حتما از طریق شرکت های خدمات پرداخت ارزی اقدام نمائید و به اطلاعات غیر معتبر موجود در برخی سایت ها اعتماد نکنید.
به دلیل تحریم هایی که بر علیه کشور عزیزمان ایران صورت گرفته است، کاربران ایرانی تحت شرایط خاص می توانند از امکانات حساب پی پل برخوردار شوند؛ به این ترتیب که حساب پی پال فول وریفای ، راهنما و vps ،  توسط تیم تراپی برای شما عزیزان ارائه خواهد شد و از این طریق ، امکان استفاده از حساب های Paypal در ایران برای شما گرامیان امکان پذیر می شود. همچنین می توانید مقاله آموزش ساخت حساب پی پال در ایران، را در اینجا مطالعه کنید

از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. دوستان عزیز! در صورتی که هم اکنون سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، حتما با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلاتتان را مطرح نمائید. همکاران و مشاوران ما در تیم تراپی در اسرع وقت به کلیه ی سوالاتتان پاسخگو خواهند بود.

تاریخ انتشار 31 خرداد 1400
نویسنده  مهناز قانع
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
گیفت کارت پی پال چیست
سقف حساب پی پال
آموزش پی پال
امنیت پی پال
حساب پرسونال پی پال
حساب پریمیر پی پال
تبدیل پی پال به پرفکت مانی
درگاه اینترنتی پی پال
شارژ حساب پی پال
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    Mohamadreza Rashbari ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    خوبه است ممنون

    • تصویر آواتار
      روستا ۰۲ آبان ۱۴۰۱ به این نظر پاسخ دهید
      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      امیدوارم استفاده کرده باشید،هدف ما رضایت شماست
      موفق باشید

  • تصویر آواتار
    رحیم قربانی نژاد ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    سلام
    جسارتا تضمین شما چیست برای اعتماد سازی؟

    • تصویر آواتار
      حامد پاکدامن ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      اعتماد به ما از میزان اعتبار ما منتج میشود . ولی بطور کلی میتونم بگم بیش از ۶ سال هست که فعالیت داریم و میتونید اعتبار ما را با یه جستجو ساده توی گوگل و دیگر سایت ها بررسی کنید .
      همچنین تراپی به عنوان برترین سایت حوزه خدمات مالی در جشنواره وب و موبایل از نگاه مردم انتخاب شده است لینک منتخبین :‌
      https://iwmf.ir/winners/1397

    • تصویر آواتار
      HADI ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      با سلام .اگر بعد از وریفای کردن وتایید شدن .تاریخ انقضای ویزا کارت تموم بشه باید دوباره برای وریفای ویزا کارت جدیدی بدیم

      • تصویر آواتار
        حامد پاکدامن ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        دوست گرامی ، ۹۰ درصد مواقع با یکبار وریفای کردن و وارد کردن کارت اعتباری ، دیگر نیاز به اضافه کردن کارت جدید در تاریخ سررسید نمی باشد بستگی به شانس شما دارد .

  • تصویر آواتار
    علي اسلامي ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    أيا در صورت عدم رضايت
    از ارسال به حساب ديگران
    چگونه قابل بازگشت مي باشد؟

    • تصویر آواتار
      م-پاکدامن ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      سلام وقت بخیر
      متاسفانه بدلیل دردسر های که برای حساب ما ایجاد میشه از سمت ما این کار امکانپذیر نمیباشد .

  • تصویر آواتار
    منصور باقری ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    سلام ایا میتوانند توی حساب پی پال هم پول یا دلار واریز کنند؟

    • تصویر آواتار
      حامد پاکدامن ۰۹ مهر ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      سلام بله در حساب پی پالتون هر ارزی غیر از ریال میتونید ذخیره کنید .

  • تصویر آواتار
    ز ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    اگر کالایی را مثلا از ebayخرید کنیم آیا امکان ارسال پستی از سایر کشورها به ایران هم هست

    • تصویر آواتار
      حامد پاکدامن ۰۹ مهر ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      سلام . ارسال مستقیم خیر .باید از طریق یک واسط این کار را انجام دهید .

  • تصویر آواتار
    زهرا موسوی ۰۹ مهر ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    ببخشید ما ک ویزا نداریم باید چیکار کنیم؟

    • تصویر آواتار
      حامد پاکدامن ۱۴ مهر ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      میتونید از پاسپورت یکی از آشنایان خودتون برای افتتاح حساب استفاده کنید .

  • تصویر آواتار
    محمدرضا نصری راینی ۰۳ آبان ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    سلام من میخوام بیت کویین ثبت نام کنم و کیف پول بسازم ولی بلد نیستم میشه راهنماییم کنید

    • تصویر آواتار
      حامد پاکدامن ۰۳ آبان ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      سلام،بیت کوین نیاز به افتتاح حساب نداره . ممکن مفهومش برای شما سخت باشه ولی ایجاد کیف پول بیت کوین بسیار ساده است کمی در سایتهای آنلاین جستجو کنید مطالعه کنید خودتان خواهید فهمید. نرم افزار های زیادی هم هستند که این کار را برای شما انجام می دهند مانند exudos و ...

      • تصویر آواتار
        محمدرضا نصری راینی ۰۳ آبان ۱۳۹۹
        هر کار میکنم بلد نمیشم میشه روش ساخت همین کیف پول را ب صورت یک کلیپ برام ارسال کنی

  • تصویر آواتار
    علی ۱۳ دی ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    آیا امکان دریافت وجه موجود از حساب pay pal خودمان به حساب بانکی خود در ایران را داریم؟ (به صورت ریال یا صورت های دیگر)

    • تصویر آواتار
      حامد پاکدامن ۲۴ دی ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      از طریق سایت تراپی میتونید موجودی حساب پی پال خودتون رو به ریال تبدیل کنید

  • تصویر آواتار
    پيمان ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    با سلام در بازي هاي اپل كه دلار برنده ميشويم چگونه ميتوانيم حساب پي پال ايجاد كنيم و دلار واريز شود و از دلارش براي خريد در سايت ها استفاده كنيم

    • تصویر آواتار
      حامد پاکدامن ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      آقا پیمان میتونیم براتون حساب افتتاح کنیم و همکاران ما صفر تا صد کار رو براتون انجام میدن و حساب فول وریفای به همراه شماره مجازی در اختیارتون قرار میدن :
      https://trapay.net/s/ppopen
      موفق باشی

  • تصویر آواتار
    amir ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    سلام
    ببخشید امکانش هست بدون اینکه خودمون حساب داشته باشیم از طریق شما ایتمی رو از سایتی خریداری یا فعال کنیم

    • تصویر آواتار
      حامد پاکدامن ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      بله میتونید. توی سایت ثبت نام کنید و سفارش "خرید با پی پال" ثبت کنید.موفق باشید

  • تصویر آواتار
    Shahoo ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
    سلام روزتون بخیر...من تو یه بازی حدودا ۱۰۰۰دلار برنده شدم و ازم حساب پی پال میخواد خواستم بدونم امکانش هست از طریق شما افتتاح حساب کنم و از رو حساب پی پال تبدیلش کنم ب ارز دیجیتال؟؟؟؟

    • تصویر آواتار
      ودیعی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
      سلام بله می توانید در سایت درخواست افتتاح حساب پی پال را ثبت نمایید اما برای خرید ارز دیجیتال باید مبلغ خود را به ریال سپس به ارز دیجیتال تبدیل نمایید

  • تصویر آواتار
    سعد فارسی نیا ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
    سلام خسته نباشید از کجا مگه بفهمیم که پ یپال ما چقدر موجودی پولی دارد ممنون

    • تصویر آواتار
      ودیعی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
      سلام جهت مشاهده ی موجودی باید بالانس و گزینه ی اکتیوتی را بررسی کنید

  • تصویر آواتار
    فرزام رحیمی ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
    ببخشید چطوری می تونیم پول پی پال رو به کارت خودمون در ایران انتقال بدیم چطوری

    • تصویر آواتار
      ودیعی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
      سلام جهت نقد کردن ارز خود می بایستی در سایت احراز هویت نمایید و درخواست خود را ثبت نمایید

  • تصویر آواتار
    بهرامی ۱۶ تیر ۱۴۰۱ به این نظر پاسخ دهید
    با توجه به توضیحاتی که دادید باید با آی پی غیر از ایران وارد بشیم به چه صورت هست بیشتر راهنمایی میکنید؟

    • تصویر آواتار
      ودیعی ۱۶ تیر ۱۴۰۱ به این نظر پاسخ دهید
      سلام
      در صورتی که در تراپی سفارش افتتاح حساب داده باشید به شما سرور مجازی میدهیم که یک ماه اول بصورت رایگان می باشد

  • تصویر آواتار
    شیرپادشاه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ به این نظر پاسخ دهید
    سلام از افغانستان چطوری میشه حساب پیپال افتتاح کرد و آیا با پاسپورت افغانی میشه وریفای کرد حساب پیپال مونو

    • تصویر آواتار
      روستا ۰۲ آبان ۱۴۰۱ به این نظر پاسخ دهید
      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای ثبت سفارش افتتاح حساب پی پال در تراپی، میبایستی کارت بانکی ایرانی داشته باشید تا پرداخت انجام شود
      و نیازی به پاسپورت و مدارکی از سمت شما نمیباشد و افتتاح حساب با مدارکی که مجموعه تهیه میکند انجام خواهد شد
      در صورت تمایل وارد لینک زیر شده و سفارشتون رو ثبت کنید
      https://trapay.net/member/order/open/paypal/create

    • تصویر آواتار
      روستا ۰۲ آبان ۱۴۰۱ به این نظر پاسخ دهید

  • تصویر آواتار
    سعید ۰۹ آذر ۱۴۰۱ به این نظر پاسخ دهید
    سلام ببخشید من میخواستم گوگل پلی روشارژ کنم وخریددرون برنامه کنم میشه یکم راهنمای کنید که ازپی پال میشه استفاده کرد

  • تصویر آواتار
    Sajad Bagheri ۲۴ آذر ۱۴۰۲ به این نظر پاسخ دهید
    سلام و عرض ادب میشه بگید بهم ساخت اکانت پی پال تضمین میدید و مدارک ها رو شما ارسال می کنید و سوال آخر اینکه برای کسب درآمد از سایت ها وغیره کدوم حساب باید بگیرم با تشکر

فرم ارسال نظرات کاربر