زمانی که نیاز دارید مبلغی را بسیار سریع نقل و انتقال دهید، سیستم‌های پرداخت الکترونیکی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. شما قطعا سیستم‌های پرداخت بین المللی نظیر یونی پی و .. را می‌شناسید چرا که هنگام خرید از فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از درگاه‌های پرداختی نظیر پی پال، پرداخت‌های خود را انجام داده‌اید. مانی اوردر نیز یکی دیگر از راه‌‌های انتقال پول است که شبیه به چک‌های بانکی می‌باشد ولی دارای ویژگی‌های متفاوتی نیز می‌باشد. به طور کلی همه‌ی این سیستم‌های پرداخت دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که در این مقاله برای شما مطرح خواهیم کرد. لطفا با تراپی همراه شوید تا با مشخصات سیستم های پرداخت الکترونیکی شما شوید.

سیستم پرداخت الکترونیکی چیست؟

قبل از آن که به بیان مشخصات سیستم های پرداخت الکترونیکی بپردازیم خوب است اندکی با این سیستم‌ها آشنا شوید.

سیستم پرداخت الکترونیکی یا وایر ترنسفر، یک سیستم الکترونیکی نقل و انتقال پول است. سیستم های پرداخت الکترونیکی قدیمی برای انتقال پول از یک بانک به بانک دیگر از شبکه‌ای به نام سوئیفت استفاده می‌کرد. اما اصطلاح وایر ترنسفر نیز در موارد دیگری نیز استفاده می‌شود و باید توجه کنید که با آن موارد اشتباده نشود. در ادامه به بیان ویژگی‌های این سیستم‌های پرداخت خواهیم پرداخت.

مشخصات سیستم های پرداخت الکترونیکی

مشخصات سیستم های پرداخت الکترونیکی

در این بخش از مقاله شما را با مهم‌ترین مشخصات پردازشگرهای الکترونیکی آشنا خواهیم کرد.

سرعت بالا

یکی از مشخصات سیستم های پرداخت الکترونیکی سرعت بالای آن‌ها می‌باشد. به همین دلیل است که این سیستم‌های پرداخت بسیار مفید و کاربردی هستند زیرا قادرند نقل و انتقال پول را در مدت زمان یک الی دو روز انجام دهند. البته این مدت زمان برای پرداخت‌های بین المللی اندکی متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی سرعت بالای این سیستم‌های پرداخت، باعث می‌شود که دریافت کننده، مدت زمان زیادی را برای دریافت پول منتظر نماند.

مدت زمان پردازش

تراکنش‌های پرداخت در سیستم های پرداخت الکترونیکی ظرف مدت زمان یک روز تکمیل می‌شود. البته ممنکن است چند ساعتی زمان ببرد تا بانک به گیرنده اعلام کند که پول به حساب وی وارد  شده است. البته برخی از عملیات‌هایی که توسط کارمندان بانک نیز باید انجام شود، نیز قدری زمان بر است. بنابراین هنگامی که برای پرداخت عجله دارید می‌توانید از طریق تماس تلفنی با بانک آن‌ها را مطلع سازید.

امنیت سیستم های پرداخت الکترونیکی

یکی دیگر از مشخصات سیستم های پرداخت الکترونیکی امنیت آن‌ها می‌باشد. به طور کلی نحوه‌ی انتقال پول از طریق سیستم های پرداخت الکترونیکی به این صورت است که ابتدا پول از یک بانک به بانک دیگر انتقال پیدا کرده و سپس به حساب گیرنده وارد می‌شود. بنابریان نیاز به اکانت یا حساب بانکی برای نقل و انتقال پول وجود دارد. به طور کلی این سیستم‌های پرداخت از امنیت بالایی برخوردار هسند و تنها موردی که شما باید مد نظر داشته باشید این است که مشخصات گیرنده را به درستی وارد کنید که با مشکل مواجه نشوید.

مشخصات سیستم های پرداخت الکترونیکی

تا این بخش از مقاله شما را با برخی از مشخصات سیستم های پرداخت الکترونیکی اشنا کردیم. در ادامه به طور مختصر شما را با نحوه‌ی کار با این پردازشگرهای پرداخت الکترونیکی آشنا خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید از طریق این سیستم‌های پرداخت به نقل و انتقال پول بپردازید.

چگونه از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی استفاده کنیم؟

برای نقل و انتقال پول با استفاده از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی، کافیست تراکنش‌های را به بانک مورد نظر خود ارسال کنید. برای این منظور شما نیاز دارید که اطلاعات حساب بانکی دریافت کننده‌ی پول را ارائه دهید، که برای این کار باید یک درخواست به دریافت کننده بدهید برای استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی. همچنین شما باید یاز یک فرم بانکی استفاده نمائید که هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری می‌توانید این کار را انجام دهید.

به طور کلی مشخصات سیستم های پرداخت الکترونیکی ،یعنی سرعت آنها، امنیت و ... بسیاری از کاربران را متقاعد نموده است که از آن‌ها برای نقل و انتقالات ارزی استفاده کنند. با استفاده از این پردازشگرهای آنلاین دیگر مشکلاتی که در گذشته کاربران برای ارسال و دریافت پول با آن‌ها مواجه بودند، وجود نخواهد داشت و دریافت کننده‌ی پول مدت زمان زیادی را برای دریافت پول در حساب بانکی خود منتظر نخواهد ماند.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. امید است مطالب ارائه شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 19 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر